شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

برنامه بازاریابی

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۱۳, ۱۳۹۷ 553 views

برنامه بازاریابی

null

 

 

 

مرحله اول : تحلیل موقعیت ( و ممیزی بازاریابی )

محیط بازاریابی
قوانین و مقررات
موارد مقتضی
عرصه رایج تکنولوژی
شرایط اقتصادی
ابعاد فرهنگی اجتماعی
گرایش های درخواستی
دسترسی رسانه
منافع سهامداران
اقدامات و طرح های بازاریابی رقبا
فاکتورهای درونی مانند تجربه شخصی شما و در دسترس بودن ماخد

همچنین به ابزارهای داخلی و خارجی ممیزی توجه کنید .

تحلیل نقاط ضعف و قوت ، فرصت ها و تهدیدها Swot
تحلیل عوامل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و تکنولوژیPEST
نیروهای پنج گانه مدل پورترPorter’s Five Forces

محیط بازاریابی

مرحله دوم : وضع کردن اهداف بازاریابی

اهداف SMART

مشخص کردن ـ در مورد چیزی که قصد دارید به دست آورید دقیق باشید .
قابل اندازه گیری بودن ـ اهداف خود را از نظر کمی اندازه گیری کنید .
واقع گرایانه ـ آیا شما منبعی را که بتواند باعث حصول هدف گردد در اختیار داشته اید؟ (افراد، پول، ابزار، مواد، زمان)
زمانبدی ـ اعلام کنید که کی به هدف مورد نظر دست می یابید

اگر هدف خود را را با در نظر گرفتن پنج مورد ذکر شده که به اختصار SMART گفته می شود تنظیم نکیند ، هدف بسیار مبهم و غیر قابل درک می گردد.

مرحله سوم ـ بازار مورد هدف خویش را شرح دهید .

کدام بخش؟

چگونه می بایست آن بخش را هدف گیری کنیم؟

چگونه می توانین در آن بخش مستقر شویم؟
چرا این بخش بخصوص و نه بخش دیگری؟ ( این سوال ذهن را بر هدف متمرکز می کند(

بخش مورد نظرتان را د رحیطه جمعیت شناسی و شیوه زندگی آنان شرح دهید . نشان دهید که چگونه می خواهید محصولات و یا خدمات خود را در آن بخش جایگزین کنید.

از دیگر ابزارها برای کمک در تصمیم گیری های بازاریابی استفاده کنید مانند:

ماتریکس دوستون Boston Matrix ، ساعت استراتژی بومن Ansoff’s Matrix ، Bowman s strategy Clock ماتریکس آنسوف

راهکارهای رقابتی پورتر Porter’s Competitive Strategies

مرحله چهارم : تاکتیک های بازاریابی

استراتژی را به آمیخته بازاریابی (Marketing Mix ) تغییر دهید( چون هر ? مورد با حرف P شروع می شوند با ?Ps شناخته می شود ) اینها شگرد های بازاریابی هستند.

قیمت ( Price ): آیا شما در بالاترین سطح قیمت گذاری می کنید و یا قیمتی که با قیمت رقبا برابری می کند و یا قیمتی پایین تر از قیمت بازار ؟
مکان (Place) : آیا مستقیماً معامله می کنید یا از نمایندگی فروش و توزیع کنندگان استفاده می کنید و یا… ؟
محصول (Product) : آیا محصول مورد نظر را به صورت جدا و به تنهایی می فروشید و یا به صورت بخشی از یک مجموعه بسته بندی شده در بخش عمده و یا …. ؟
ترویج و تبلیغ (promotion) از کدام رسانه استفاده می کنید ؟ به طور مثال : حامیان مالی ( اسپانسر ها (

تبلیغات رادیویی ، مزایده فروش یا از طریق ویزیتورها ( Point – of- sale ) و غیره. به آمیزه ای از تمامی این روش ها مانند مواد به کار رفته در یک کیک (Cake mix ) تصور کنید.

شما تخم مرغ ،شیر ، کره و آرد دارید . با تغییر دادن هر یک از مواد تشکیل دهنده کیک شما می توانید در نوع و مزه کیک بدست آمده تاثیر بگذارید .

مرحله پنجم :کنترل بازاریابی

به یاد داشته باشید که هیچ طراحی بدون نظارت وجود ندارد . کنترل حیاتی است .

شروع قیمت گذاری
بودجه ماهیانه
نمودار فروش
داده های سهام بازار
در نظر گرفتن چرخه کنترل

در آخر یک خلاصه کوتاه ( یا چکیده ) که روبه روی طرح جای می گیرد بنوسید این چکیده به دیگران کمک می کند تا بدون اتلاف وقت برای خواندن تمامی طرح ، با آن آشنا شوند .

برچسب ها : ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =