ایده کمپین جدید،خارق العاده خلاقانه کوکاکولا

ایده کمپین جدید،خارق العاده خلاقانه کوکاکولا

کوکاکولا در پياده‌سازي شيوه‌هاي نوين و خلاقانه، بازاريابي دنيا را تسخير کرده است و اين ليدري در روند بازاريابي خلاقانه سال‌هاست استراتژي کوکا در مارکتينگ‌اش است. چندين سال پيش بود که مدير سابق روابط عمومي و تبليغات کوکاکولا گفت: «همه آن آگهي‌هاي زيبا و پرزرق‌و‌برق که قلب مردم را تسخير کرده بود و براي ما جوايز بسياري به ارمغان آورده بود، تاثيري در فروش ما نداشت». او راست مي‌گفت. حالا جنگ بازاريابي، جنگ ايده‌هاست. آخرين کمپين تبليغاتي کوکا دريچه نويني از خلاقيت و دنياي شگرف بازاريابي را پيش چشم‌تان مي‌گشايد. درست مثل کمپين موفق چند ماه پيش‌اش حالا کوکا کمپاني توليد ايده‌هاي نوين و پيچيده بازاريابي است. متن خبر کمپين جديد کوکولا را بخوانيد :

کوکاکولا بطري‌هايي با ليبل‌هاي شخصي را در سراسر اروپا عرضه کرد . کوکاکولا به اين مشهور است که مدام در حال سرمايه‌گذاري در تبليغات و در فکر تقويت موقعيت خود در بازار است. در اين ايام اين شانس را داريم که تغيير بطري‌هاي کوکا را ببينيم که در آن لوگوي کوکا جاي خود را به اسامي و نام‌هاي افراد مشهور و محبوب داده و تعجب همگان را برانگيخته که اين بار کوکا چه برنامه‌اي در بازاريابي در سر دارد. نام اين کمپين جديد “کوکا را با بقيه به اشتراک بگذار” است. ايده کمپين از اين قرار است که نام‌هاي محبوب در هر بازار را مي‌توان بر روي برچسب‌هاي کوکا پيدا کرد. اين اسامي هر کدام احساسات گروه خاصي از مخاطبان را بر مي‌انگيزاند. بخشي از اين کمپين نيز به وندينگ ماشين‌ها اختصاص دارد که هر مشتري بنا به سليقه خود بطري مورد نظرش را تهيه مي‌کند. در راستاي اين کمپين يک اپليکيشن براي فيس‌بوک نيز داده شده که هر کاربر مي‌تواند به‌صورت مجازي کوکاي مورد نظر و شخصي خود را تهيه کند و آن را با دوستان خود در شبکه اجتماعي نيز «به اشتراک بگذارد ».
ايده اوليه اين کمپين در سال 2011 در استراليا پايه‌ريزي شده که در آن مشتريان کوکاکولا دور هم مي‌نشستند و لحظات شادشان را در کنار کوکاکولا «به اشتراک مي‌گذاشتند» که تجربه بسيار موفقي بود که باعث شد به‌واسطه اين ايده فروش کوکاکولا 4% افزايش يابد. با اين تفاسير اين کمپين جديد احياي کمپين قبلي است با اين تفاوت که در 32 کشور دنيا و به کمک رسانه‌هاي آن‌لاين و تلويزيون در حال عرضه است

“کارولين کاتر” مدير اجرايي بازاريابي کوکاکولا اعتقاد دارد اين کمپين کمک خواهد کرد تصورات ملي جمع‌آوري شود و در نهايت، هم ارزش و حجم فروش خرده‌فروشان افزايش يابد :
“اين يک دعوت عمومي مردم براي پيوستن به ماست، تا لحطاتي را به شادي، و به قصد سرگرمي، عاشقانه دنبال اسم دوستانشان بر روي محصولات ما بگردند و زماني را اختصاص دهند به اين‌که «يک کوکا را با آن‌ها به اشتراک بگذارند”»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سیزده =