شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

۵ اصل اساسی برای ساختن یک آگهی خوب

نوشته شده توسط در تاریخ خرداد ۹, ۱۳۹۲ 1,232 views
۵ اصل اساسی برای ساختن یک آگهی خوب

آگهى خوب در درجه اول باید توجه مخاطب را جلب و سپس او را بدان محصول علاقمند سازد. سپس تمایل او را براى پیگیرى موضوع افزایش دهد و بالاخره همان آگهى خوب باعث فروش کالا، خدمت یا ایده مورد نظر شود. در ساخت یک آگهى خود باید پنج اصل اساسى زیر مورد توجه قرار گیرد: اصل اول: طرح مناسب

یک آگهى خوب باید داراى طرح مناسب باشد؛ این طرح مى تواند عکس، نقاشى یا حروف چاپى باشد که به عنوان عناصر گرافیگى مورد استفاده قرار مى گیرد.

در انتخاب طرح مناسب نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید: ۱- از طرحهاى ساده استفاده کنید. استفاده از یک عنصر هنرى واحد، بیشترین تاثیر را دارد. به خصوص در آگهى هاى کوچک که جا و فضا، ارزش بیشترى دارد. ۲- شرح عکس را زیر تصویر بگذارید تا مخاطب بداند دنبال چیست.

۳- خواسته و تقاضاى مخاطب را در طرح جاى دهید.
۴- قبل و بعد از عکسها، از عناصر دیگرى غیر از کلمه و متن استفاده کنید تا عکس و طرح، خود را بهتر نشان دهد. ۵- استفاده از تصویر محصول در آگهی، معمولاً در فروش آن تاثیر بیشترى دارد. ۶- اگر طراح و گرافیست در اختیار ندارید تا مى توانید از صحنه ها، سایه ها و ابزار مناسب استفاده کنید.

اصل دوم: تیتر مناسب و مفید
اصل دوم در ساخت آگهی، انتخاب تیتر مناسب است. شما باید به گونه اى تیر مناسب و مفید را براى آگهى خود انتخاب کنید تا توجه و علاقه خوانندگان را چون شکارچی، شکار کنید. در انتخاب تیتر مناسب و مفید براى آگهى خود، موارد زیر را رعایت کنید: ۱- ایده و محتواى تیتر باید از محصول جدید خبرى به مخاطب ارایه دهد و یا تقاضا و حس کنجکاوى او را افزایش دهد.

۲- براى جلب توجه مخاطب باید او را در تیتر تحریک کنید. خلاقیت به کار ببرید و حتى مى توانید در تیتر با او شوخى کنید.
۳- از تیتر به عنوان هشدار و جلب توجه مخاطب استفاده کنید. ۴- از تیتر دنباله دار، تیتر دوم یا سوتیتر استفاده کنید. این تیترها مثل پلى که فکر و علاقه مصرف کننده را به تولید مرتبط مى کند، عمل خواهند کرد. اصل سوم: تبلیغ در متن آگهى

سومین اصل اساسى در ساخت یک آگهی، «تبلیغ در متن آگهى » است که براى آنکه این اصل اساسى در ساخت آگهى لحاظ گردد، باید نکات زیر در نظر گرفت:
۱- معرفى و حمایت از ویژگیهایى که محصول، مدعى دارا بودن آنهاست. ۲- مزایاى مثبت محصول خود را به معرض نمایش بگذارید. ۳- مداراک و دلایلى براى ویژگیهایى که محصول شما مدعى دارا بودن آنهاست ارایه بدهید.

۴- وقتى یک متن مشکل و پیچیده براى ارایه به مخاطب دارید، از طولانى شدن آن هراس نداشته باشید.
۵- مدارک و مستندات شما باید متقاعد کننده و به یادماندنى باشد. ۶- اجازه دهید مخاطبان بدانند که چرا به محصولى که براى آن تبلیغ مى کنید نیاز دارند. اصل چهارم: تحریک مخاطب به خرید

اصل چهارم در ساخت یک آگهى خوب، «تحریک مخاطب به خرید» است؛ باید در آگهى خود، مخاطب را براى اقدام به خرید تحریک نماییم. براى این منظور مى توانیم موارد زیر را انجام دهیم.
۱- باید به گونه اى عمل کنیم که مخاطب رفتارى خاص- در جهت هدف آگهى- از خود بروز دهد؛ مطمئن ترین راه براى آن که شخصى را به چنین رفتارى وادار کنید، درخواست از او براى انجام آن کار است. ۲- توجه داشته باشید هنگامى که انجام رفتارى را القا یا درخواست مى کنید، باید انگیزه و محرکى هم براى آن ارایه دهید؛ مثلاً یک محدودیت زمانى قایل شوید یا جایزه اى براى آن کار و رفتار خاص تعیین کنید یا قیمت استثنایى براى آن مورد خاص اعلام کنید. ۳- براى آن که شخص را به انجام رفتار مورد نظر وادارید، باید از خواسته ها و نیازهاى عقلانى و احساسى مخاطب – هر دو- استفاده کنید.

۴-یکى از راههاى دیگر براى تحریک مخاطب براى خرید کالا، ارایه خلاصه اى از ایده و فکر مورد قبول آگهى دهنده، در آگهى مورد نظر است. ایده نهایى باید شامل همه اطلاعات لازم براى خوانندگان باشد تا دست به کار شوند؛ مثل مشخصات فروشگاه، ساعت کار، تاریخ و …
۵- هرگز مطلب را با یک القاى ضعیف به پایان نبرید. ۶- یک کوپن براى سفارش پستى کالا فراهم کنید. فراموش نکنید که لازم است براى کوپن یاد شده همیشه یک تاریخ مصرف معین، مشخص کنید. اصل پنجم: مشخصات تجارى

پنجمین اصل اساسى در ساخت یک آگهى خوب، درج «مشخصات تجاری» کالا، در آگهى است.
براى انجام هر چه بهتر این اصل اساسی، به نکات زیر توجه داشته باشید: ۱- نام تجاری، نشانی، تلفن، ساعت کار و دستورالعملهاى استفاده از کالا را ارایه دهید. ۲- از علامت تجارى موسسه استفاده کنید.

۳- از به کار بردن نام تجارى کالا به عنوان تیتر یا به عنوان بخش اصلى و مسلط طرح، خوددارى کنید.

برچسب ها : ، ، ، ، ،