شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

۵ سرنخ که زبان بدن مشتری را بخوانیم

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ 276 views

۵ سرنخ که زبان بدن مشتری را بخوانیم

زبان بدن در ارتباط با مشتری بسیار مهم است. ممکن است زبان بدن را به دو نوع دسته‌بندی کنند: سیگنال‌های مثبت و سیگنال‌های منفی. زبان بدن مثبت شامل این موارد است: لبخند زدن، سر تکان دادن و برقراری ارتباط چشمی خوب. زبان بدن منفی شامل این موارد می‌شود: خمیازه کشیدن، اخم کردن، عدم برقراری ارتباط چشمی و نشان دادن بی‌علاقگی. حالات چهره (جدا از طرز ایستادن و حرکت بدن) کلید پی بردن به طرز فکر احتمالی مشتریان است. دانش سرنخ‌های غیرکلامی زبان بدن در ارتباط با مشتری می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباط بهتری با مشتریان‌تان برقرار کنید. زبان بدن‌تان را تحت کنترل بگیرید و کاری کنید مشتریان‌تان به شما اعتماد کنند.

۱. به زبان بدن مشتری نگاه کنید.

به‌عنوان مثال، وقتی مشتری در حین صحبت کردن با شما به موهایش دست می‌کشد یا خمیازه می‌کشد، نشان از خستگی است. با درک احساسات مشتریان از طریق زبان بدن آن‌ها، شما می‌توانید وسوسه‌انگیزی محصول‌تان را افزایش دهید: جزئیات منحصربه‌فردی درباره‌ی محصول یا کاربری‌اش ارائه کنید که مشتری مشتاق شنیدن آن باشد. همچنین، توصیه‌نامه‌هایی از دیگر مشتریان را در این میان بگنجانید. یا، روشی را که با مشتری تعامل می‌کنید تغییر دهید: مثلا، از تکنیک‌های آینه‌ای استفاده کنید.

۲. با توجه به برداشتی که از زبان بدن مشتریان‌تان دارید به آن‌ها نزدیک شوید.

مشتریانی که حالات بدنی مثبتی نشان می‌دهند، احتمالا آماده‌ی پذیرش پیشنهاد شما هستند. حالات بدنی مثبت عبارتند از: برقراری تماس چشمی، لبخند زدن، نزدیک شدن به پیشخوان با اعتماد به نفس، و فضای باز بین خودشان و شما می‌گذارند.

۳. زبان بدن چشم های مشتری را بررسی کنید.

اگر مشتری به سمت دیگری نگاه کند یا تماس چشمی ناپایداری برقرار کند، ممکن است دلیلی برای این کار داشته باشد. ممکن است حواس مشتری به صورت لحظه‌ای پرت شده باشد؛ در سطح عمیق‌تر، ممکن است نتواند احساسات واقعی‌اش را نشان دهد. اگر بیش از اندازه به حریم شخصی فرد قدم بگذارید، سطح تماس شخصی او به شدت کاهش می‌یابد. بااین‌حال، هرچه یک فرد را بیشتر بشناسید، می‌توانید بدون آن‌که احساس ناخوشایندی ایجاد شود به او نزدیک‌تر شوید.

۴. به حالت دهان مشتریان توجه کنید.

آیا گوشه‌ی لب‌های آن‌ها به حالت اخم به سمت پایین است یا گوشه‌ی لب‌ها به سمت بالا است. اخم نشانه‌ی منفی است، در حالی‌که لبخند یک نشانه‌ی مثبت است. آیا لب‌ها را به سختی به هم فشرده‌است؟ یا لب‌ها به آرامی و آرامش در حالت طبیعی خود قرار دارند؟ اگر حالات چهره‌ی فرد را به دقت بخوانید می‌توانید بهتر به مشتریان نزدیک شوید.

۵. به طرزایستادن فرد دقت کنید که آیا حالت بدنی او باز است یا بسته.

حالت بدنی بسته با دست‌های قفل شده، و شانه‌های خم شده نشان داده می‌شود. حالت بدنی باز عبارت است از: خم شدن به جلو برای نشان دادن علاقه‌مندی و تقلید حرکات بدن‌تان، که به معنای این است که مشتری با شما راحت است و از شما خوشش آمده است. اگر با حالت بدنی بسته مواجه شدید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید باعث شوید مشتری‌تان احساس راحتی کند. شما می‌توانید از معکوس‌سازی حرکات طرف مقابل‌تان استفاده کنید تا مشتری به منطقه‌ی امن خود وارد شود. اگر مشتری دست به سینه بود شما نیز می‌توانید این وضعیت را تقلید کنید. شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های آینه‌ای به همان اندازه دوستانه و کمک‌رسان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + سه =