شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

۳ روش قدرتمند برای اینکه همیشه مثبت باشید

نوشته شده توسط در تاریخ اردیبهشت ۴, ۱۳۹۸ 445 views

۳ روش قدرتمند برای اینکه همیشه مثبت باشید

مانع واقعی

مانع واقعی در برابر مثبت بودن این است که مغز ما به شدت به دنبال تمرکز بر تهدیدهاست.

این مکانیزم بقا در عصر شکار که انسان هر روز با تهدید مرگ رو به رو بود مناسب بود. ولی

امروزه این مکانیزم از طریق تمایل ذهنی انسان به توجه به تهدیدها , منجر به بدبینی و منفی

گرایی میشود. این تهدیدهای ذهنی ما در واقع تهدیدهای ضعیف و غیر واقعی هستند. مثبت

ماندن یک چالش هر روزه است که نیازمند تمرکز و توجه است. شما باید عمدا در مورد چیزهای

مثبت صحبت کنید تا بتوانید بر تمایل به تمرکز ذهن بر تهدید , غلبه کنید.

مثبت اندیشی و سلامتی:

بدبینی برای سلامتی شما بد است. مطالعات زیادی انجام شده که نشان داده است که خوش

بین ها از نظر فیزیکی و روانی سالم تر از بدبین ها هستند. محققان دریافته اند که سلامت

بدبین ها با افزایش سن انها بسیار سریعتر از افراد خوش بین از دست میرود. انها دریافته اند که

افراد خوش بین بیماری های قلبی عروقی کمتری دارند و طول عمرشان بیشتر است.

مثبت اندیشی و عملکرد: حفظ نگرش مثبت بر عملکرد هم تاثیر گذار است. در یک مطالعه

این نتیجه به دست امد که میزان فروش فروشنگان بیمه ی خوش بین ۳۷ درصد بالاتر از

فروشندگان بدبین است.

خب با اهمیتی که مثبت اندیشی در زندگی ما دارد در اینجا سه نکته به منظور حفظ نگرش مثبت برای شما اماده کرده ایم:

۱-واقعیت را از توهم جدا کنید:

گام اول در فرایند یادگیری تمرکز بر مثبت ها, این است که بدانید که چگونه گفتگوی منفی ذهنی

را متوقف کنید.

هر چه بیشتر روی افکار منفی تمرکز کنید قدرت بیشتری به ان میدهید, بیشتر افکار منفی ما

فقط فکر هستند نه واقعیت!

۲-توجه به مثبت ها:

وقتی فکر میکنید در مشکلات و منفی گرایی گیر کرده اید یعنی وقت ان است که به مغز خود یاد

بدهید که میخواهید بر مثبتها تمرکز داشته باشد نه منفی ها. این جایگزینی پس از یک مقدار

تمرین به صورت خودکار در می اید ولی در ابتدا شما باید به مغزتان کمی کمک کنید تا اگاهانه

چیزهای مثبت را انتخاب کند و به انها فکر کند. وقتی همه چیز خوب پیش میرود و شما حالتان

خوب است اینکار نسبتا ساده است. ولی وقتی همه چیز بد است و شما در افکار منفی غرق

شده اید این میتواند یک چالش باشد. در این لحظات کمی فکر کنید و یک چیز مثبت که برایتان

امروز اتفاق افتاده پیدا کنید حتی خیلی کوچک هم باشد مهم نیست. اگر نمیتوانید در مورد امروز

فکر کنید برگردید به روزهای قبل یا هفته قبل و چیز مثبتی پیدا کنید و به ان توجه کنید.

مانع واقعی

مانع واقعی در برابر مثبت بودن این است که مغز ما به شدت به دنبال تمرکز بر تهدیدهاست.

این مکانیزم بقا در عصر شکار که انسان هر روز با تهدید مرگ رو به رو بود مناسب بود. ولی

امروزه این مکانیزم از طریق تمایل ذهنی انسان به توجه به تهدیدها , منجر به بدبینی و منفی

گرایی میشود. این تهدیدهای ذهنی ما در واقع تهدیدهای ضعیف و غیر واقعی هستند. مثبت

ماندن یک چالش هر روزه است که نیازمند تمرکز و توجه است. شما باید عمدا در مورد چیزهای

مثبت صحبت کنید تا بتوانید بر تمایل به تمرکز ذهن بر تهدید , غلبه کنید.

مثبت اندیشی و سلامتی:

بدبینی برای سلامتی شما بد است. مطالعات زیادی انجام شده که نشان داده است که خوش

بین ها از نظر فیزیکی و روانی سالم تر از بدبین ها هستند. محققان دریافته اند که سلامت

بدبین ها با افزایش سن انها بسیار سریعتر از افراد خوش بین از دست میرود. انها دریافته اند که

افراد خوش بین بیماری های قلبی عروقی کمتری دارند و طول عمرشان بیشتر است.

مثبت اندیشی و عملکرد: حفظ نگرش مثبت بر عملکرد هم تاثیر گذار است. در یک مطالعه

این نتیجه به دست امد که میزان فروش فروشنگان بیمه ی خوش بین ۳۷ درصد بالاتر از

فروشندگان بدبین است.

خب با اهمیتی که مثبت اندیشی در زندگی ما دارد در اینجا سه نکته به منظور حفظ نگرش مثبت برای شما اماده کرده ایم:

۱-واقعیت را از توهم جدا کنید:

 

گام اول در فرایند یادگیری تمرکز بر مثبت ها, این است که بدانید که چگونه گفتگوی منفی ذهنی

را متوقف کنید.

هر چه بیشتر روی افکار منفی تمرکز کنید قدرت بیشتری به ان میدهید, بیشتر افکار منفی ما

فقط فکر هستند نه واقعیت!

۲-توجه به مثبت ها:

وقتی فکر میکنید در مشکلات و منفی گرایی گیر کرده اید یعنی وقت ان است که به مغز خود یاد

بدهید که میخواهید بر مثبتها تمرکز داشته باشد نه منفی ها. این جایگزینی پس از یک مقدار

تمرین به صورت خودکار در می اید ولی در ابتدا شما باید به مغزتان کمی کمک کنید تا اگاهانه

چیزهای مثبت را انتخاب کند و به انها فکر کند. وقتی همه چیز خوب پیش میرود و شما حالتان

خوب است اینکار نسبتا ساده است. ولی وقتی همه چیز بد است و شما در افکار منفی غرق

شده اید این میتواند یک چالش باشد. در این لحظات کمی فکر کنید و یک چیز مثبت که برایتان

امروز اتفاق افتاده پیدا کنید حتی خیلی کوچک هم باشد مهم نیست. اگر نمیتوانید در مورد امروز

فکر کنید برگردید به روزهای قبل یا هفته قبل و چیز مثبتی پیدا کنید و به ان توجه کنید.

۳-شکر گذار باشید:

زمانی را برای شکرگذاری تخصیص دهید این هم کار درستی است هم باعث کاهش ۲۳ درصدی

هورمون استرس زای کورتیزول میشود. تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که افرادی که

هر روز زمانی را صرف شکرگذاری میکنند روحیه بهتری دارند , انرژی انها بالاتر است و اضطراب

کمتری را به خاطر سطوح پایین تر کورتیزول تجربه میکنند.

 

برچسب ها : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =