۱۶ گام موفقیت بازاریابی شبکه ای۲
۱۶ گام موفقیت بازاریابی شبکه ای۲
ب. آغاز به کار در یک شرکت:
۸. مربی خوبی انتخاب کنید.
در اکثر مدلهای MLM،فردی که شما را استخدام کرده است مربی شما خواهد بود. این مربی شما را در مراحل اولیهی کارتان همراهی میکند. معمولا، هرچه موفقتر باشید، مربیتان پول بیشتری به دست میآورد، پس با علاقه در کنار شما حاضر میشود. یک مربی باید ویژگیهای ذیل را داشته باشد:
- فردی است که هر زمان به اون نیاز داشتید در دسترس باشد.
- فردی است که میتوانید با او همکاری کنید.
- فردی است که با شما صادق است و اگر باید کاری را بهتر انجام دهید به شما توضیح میدهد.
۹. دربارهی محصول مطالعه کنید و به خوبی آن را بشناسید.
کار شما فروش این محصولات است، پس باید برای شناخت این محصول و یادگرفتن تمام نکات مرتبط با آن وقت بگذارید. باید برای تحویل کالا به مشتریان بالقوه برنامهریزی داشته باشید، چگونه به پرسشها یا شبهاتشان پاسخ دهید،و هر بررسی و مطالعهی مرتبطی که میتواند حامی محصولی باشد که میفروشید.
۱۰. در نشستها و دورههای آموزشی شرکت حضور داشته باشید.
این کار به شما کمک میکند ارتباطات بیشتری برقرار کنید و مهارتهای جدید کسب کنید. با این کار آمادهتر خواهید شد و به موفقیت بیشتری دست پیدا میکنید.
۱۱. سردستههای توانمند و با ابتکارعمل پیدا کنید
در بازاریابی شبکه ای، سردسته های توانمند و با ابتکارعمل همان مشتریان بالقوه هستند. اگر میخواهید پولسازی کنید باید همواره به دنبال این افراد جدید در تیم تان باشید. راههای مختلفی برای یافتن اینسردستههای توانمند و جدید وجود دارد، و باید از استراتژیهای چندگانه برای جذب بازارهای جدید استفاده کنید.
- شبکههای اجتماعی ارزان هستند، و به راحتی میتوانید برای محصولاتتان بازارسازی کنید. در شبکهّهای مجازی برای شرکتتان صفحه بسازید و به صورت مرتب آنها را بهروزرسانی کنید.
- فضای تبلیغاتی بخرید آنلاین و آفلاین بخرید. وبسایتها و خبرنامهها در آگاهسازی عمومی نسبت به محصولتان مفید هستند.
- تراکنش فردی نیز مفید است. همیشه کارت ویزیت همراه داشته باشید و همواره آمادهی صحبت کردن دربارهی شرکتتان باشید. هیچوقت نمیدانید چه زمان به افرادی برمیخورید که مشتاق محصول شما هستند.
۱۲. تمام افراد مستعد و علاقمند به کسب و کارتان را دنبال کنید.
برای اینکه این افراد علاقمند و توانا را به مشتریان واقعی تبدیل کنید، باید آنها را دنبال کنید و محصولتان را عرضه کنید.
- صفحهی وب خودتان را راه اندازی کنید و سامانهی پاسخگویی خودکار فعال کنید تا با افرادی که به صفحهی شما وارد میشوند ارتباط برقرار کنید.
- تمام تماسهایتان را در یک فایل سازماندهی کنید تا تمام اطلاعات به راحتی قابل دسترسی باشند.
- وقتی با یک فرد آماده برای همکاری با شما تماس میگیرید حتما یک الگوی فروش داشته باشید.
- برای تبدیل کردن یک فرد آماده همکاری به مشتری بیش از یک بار تلاش کنید. تنها به این دلیل که فردی که یک بار به محصولتان علاقه نشان نداده است دلیل نمیشود که هرگز به آن علاقهمند نشود.
پ. کسب و کار خودتان را بسازید.
۱۳. افراد جدید استخدام کنید.
درست همان طور که شما در این شبکه استخدام شدید، شما نیز باید برای رسیدن به موفقیت، اعضای جدیدی را بهکار بگیرید. همیشه به دنبال نگرشهای جدیدی باشید که برای تیمتان ارزشافزائی میکنند. شما به فردی نیاز دارید که با شخصیت باشد، فروشندهی خوبی باشد و عضوی از تیمی باشد که برای همکاری با شما متعهد هستند.
۱۴. برای کسانی که استخدام کردهاید مربی خوبی باشید.
اگر فرآیند استخدام با موفقیت انجام شود، شما پول بیشتری به دست خواهید آورد، پس همیشه آماده باشید تا به خوبی به آنها آموزش دهید. این یک تعهد زمانی است، که ممکن است هفتهها به طول بیانجامد. ولی باید بدانید که مشغول ساختن یک تیم هستید و باید زمان کافی صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید استخدام خوب و موفقی داشتهاید.
۱۵. به اعضای تیمتان کمیسون خوبی پرداخت کنید.
اگر بهخوبی تلاششان را جبران کنید، مطمئن خواهید شد که انگیزهی کافی برای فروش خواهند داشت. از این طریق آنها هم برای شما پولسازی میکنند و هم برای خودشان. همچنین این کار باعث میشود مدت زمان بیشتری را با شما بگذرانند و این یعنی آموزش فروشندگان مستعد در تیمتان و در نتیجه موفق شدن کسب و کار شما.
۱۶. دربارهی کسب و کارتان با متخصصین مشورت کنید.
به یاد داشتهباشید که، شما مسئول تمام مسائل مرتبط با کسب و کارتان هستید، مالیات، رعایت قوانین و غیره. استفاده از راهنماییهای یک حسابداری یا وکیل میتواند در مدیریت مؤثر کسب و کار به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید