شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

۱۳ عادت کسانی که دلسوز خودشان هستند

نوشته شده توسط در تاریخ آذر ۴, ۱۳۹۸ 199 views

۱۳ عادت کسانی که دلسوز خودشان هستند

  • خودشان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند

خودتان را معمولا با چه کسی مقایسه می‌کنید؟ بنابر نظریهٔ مقایسه اجتماعی، هرکس تمایل دارد تا خود را با دیگران مقایسه کند. همۀ ما این کار را هرازگاهی انجام می‌دهیم. بااین‌حال، هیچ‌کدام از ما از تأثیرات منفی این کار بر سلامت روان و روح‌مان اطلاعی نداریم.تحقیقات نشان می‌دهد که عادت‌داشتن به مقایسه‌های منفیِ اجتماعی موجبِ اضطراب، نگرانی و افسردگی بیشتر در فرد می‌شود و باعث می‌شود او تصمیم‌هایی بگیرد که محتوم به شکست‌اند. شبکه های اجتماعی کاری کرده‌اند که ما به‌راحتی زمان زیادی را صرف بررسی زندگی دیگران کنیم و کمتر به خودمان بپردازیم. زمانی‌که می‌خواهید برای خودتان ارزش قائل شوید، این کار فاجعه است.وقتی خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید، صدای منفی درون‌تان به شما می‌گوید که به اندازۀ کافی لایق نیستید. این صدا فقط این گفت‌وگوی درونی منفی‌تان را تقویت می‌کند که به شما می‌گوید دیگران بهتر از شما هستند اما این گفته هرگز حقیقت ندارد. هرچه بیشتر خود را با دیگران مقایسه کنید، بیشتر هویت‌تان را از دست می‌دهید.غرق در مقایسهٔ خود با دیگران نشوید و به‌جای آن روی استعدادهای ذاتی خود تمرکز کنید و آنها را شکوفا سازید.

  • از دنیای دیجیتال درست استفاده می‌کنند

آیا از تکنولوژی به‌درستی استفاده نمی‌کنید؟ ثابت شده است که دنیای دیجیتال برای بیشتر ما هم موهبت است هم مصیبت. فناوری دیجیتال باعث شده که هم‌زمان هم با دیگران در ارتباط باشیم و هم از آن‌ها دور باشیم.سم‌زدایی دیجیتالی بهترین روش برای بازگشتن به زمان حال است که زندگی واقعی در آن جریان دارد.هرازگاهی از رسانه‌های اجتماعی فاصله بگیرید تا فرصتی بیابید و وقت بیشتری برای انجام کارهایی که دوست دارید داشته باشید. این کار باعث می‌شود که دوباره با خودتان ارتباط برقرار کنید.دفعهٔ بعد که احساس کردید باید وارد فضای اینترنت شوید، یک قدم به عقب بردارید و از خودتان بپرسید، «چه اتفاقی در وجودم افتاده که احساس می‌کنم می‌خواهم حواسم را از خودم به چیز دیگری معطوف کنم؟»

  • هر روز جملات مثبت را با خود تکرار می‌کنند

افکارتان حقیقت وجود‌تان را شکل می‌دهند. به همین دلیل، باید هرروز با گفتن جملات مثبت نیروبخش و تشویق‌کننده ذهن‌تان را تقویت کنید.سیستم فعال‌کنندۀ مشبک (RAS) بخشی از مغزمان است که باعث می‌شود کلماتی را که هرروز تکرار می‌کنیم، چه منفی و چه مثبت، به بخشی از هویت‌مان تبدیل شود. بنابراین، وقتی هرروز جمله‌ای مثبت به خودتان می‌گویید، به‌مرورِزمان به بخشی از چیزی که هستید تبدیل می‌شود.می‌توانید هرروز صبح با تکرار جملات الهام بخش و مثبت برخی از باورهای‌تان را کاملا از میان بردارید.مهم‌تر از همه اینکه، می‌توانید مغز خود را به فکرکردن به مسائل مثبتِ زندگی‌تان عادت دهید و کاری کنید که اعتماد به نفس جای ترس‌های‌تان را بگیرد. باید جملات مثبتی درمورد خود انتخاب و بارها تکرارشان کنید. مثلا می‌توانید با برخی از جملات زیر شروع کنید:

  1. من باارزش هستم
  2. من موفق هستم.
  3. مرا دوست دارند.
  4. من از هر جهت بی‌نیازم.
  • زمانی را به بازی و تفریح اختصاص می‌دهند

آخرین‌بار که کار جالبی انجام داده‌اید کِی بود؟ ما بیشتر مواقع خیلی راحت گرفتار زندگی پرمشغله می‌شویم و خودمان را فراموش می‌کنیم. دقیقا به این دلیل است که باید به خودتان یادآوری کنید بازی و تفریح بخش جدایی‌ناپذیر زندگی است. اگر این کار را انجام ندهید، این خطر وجود دارد که زندگی را بیش‌ازحد جدی بگیرید یا، بدتر از آن، دچار خستگی مفرط شوید.به خودتان یادآوری کنید که بد نیست گاهی‌اوقات همه‌چیز را راحت و آسان بگیرید. درواقع، برای خودتان جشن بگیرید. هیچ‌کس به این موضوع که کودکان به‌شدت عاشق بازی هستند توجه نمی‌کند. پس بزرگ‌سالان هم نباید خود را از بازی محروم کنند.معمولا بازی‌کردن موجب ترشح هورمون اندورفین می‌شود. این مادهٔ شیمیایی حال خوب را به بدن‌تان می‌بخشد و باعث می‌شود که احساس آرامش کنید و برخی از دردهای‌تان تسکین یابد.بازی و تفریح می‌تواند به سادگیِ رفتن به کلاس حرکات موزون باشد. می‌توانید آخر هفته از خانه و محل کار خود دور شوید و هر کاری که می‌خواهید انجام دهید.

  • کارهای جدید را تجربه می‌کنند

داشتن یک روال و جریان مناسب در زندگی عالی است، اما وقتی به این روال وابسته می‌شوید، گرفتار روزمرگی شده‌اید و کمتر پیش می‌آید کارهای جدیدی را امتحان کنید. مثلا آخرین‌بار که از منطقۀ امن خود بیرون آمدید و کاری غیر از فعالیت روزمره‌تان انجام دادید، کِی بود؟بیشتر مردم، هرروز، سرِ ساعتِ معینی از خواب بیدار می‌شوند. قهوه و صبحانه تکراری می‌خورند و همراه افراد همیشگی از خانه بیرون می‌روند. اگر شما هم این‌گونه هستید، جای تعجبی هم ندارد که به‌مرورِزمان در زندگی احساس راکدبودن کنید. شما زندگیِ کاملا «یکنواختی» در پیش گرفته‌اید.مطمئن باشید با این روش قایق زندگی‌تان واژگون می‌شود. اما اگر به‌دنبالِ کمیِ هیجان و انرژی هستید، زمان آن رسیده که بازی را تغییر دهید و کارهای جدیدی را تجربه کنید.هرقدر کارهای جدید بیشتری را امتحان کنید، اشتیاق بیشتری برای انجام‌دادنِ کارهای موردِعلاقه‌‌تان پیدا می‌کنید.

  • نه گفتن را خوب بلدند

با وجود فهرست بلندبالا از کارهایی که باید انجام دهید و مسئولیت‌هایی که به عهده‌تان است، پیداکردنِ زمانی که مخصوصِ خودتان باشد، به جای اینکه در اولویت‌‌تان باشد، تبدیل به موضوعی تجملی شده است.چند وقت یک‌بار دربرابرِ کارهایی که دوست ندارید انجام دهید «نه» گفته‌اید؟این کار بیشتر مواقع بسیار سخت است. اگر به‌ندرت «نه» می‌گویید، پس وارد باشگاه افرادی شده‌اید که دیگران را راضی و خشنود نگه‌می‌دارند. درحقیقت، افرادی که دوست دارند دیگران را همیشه راضی نگه‌دارند به این دام می‌افتند. آنها به قیمت ازدست‌دادنِ رفاهِ خود، مدام کارهایی را که دیگران می‌خواهند انجام می‌دهند.باید به نیاز خود برای داشتن «زمانی برای خود»، اهمیت دهید. این زمان یکی از بزرگ‌ترین هدایایی است که به خودتان می‌دهید. اگر به‌دلیلِ نگرانی از «نه گفتن» با هر کاری موافقت کنید، نمی‌توانید مراقب خودتان باشید.فراموش نکنید: مجبور نیستید حتما برای هر پاسخ «نه» خود دلیل قانع‌کننده‌ای بیاورید. این زندگی شما و انتخاب‌های شماست.

  • آیینِ به خود عشق ورزیدن

خود را دوست‌داشتن مانند یکی از ماهیچه‌های بدن است: اگر آن را به کار نگیرید، به‌مرور ضعیف می‌شود. یکی از بهترین روش‌های دوست‌داشتنِ خود دلسوزی برای خود است.همۀ ما به‌راحتی از این مطلب غفلت می‌کنیم که اگر زمانی را در روز به پرورش خود اختصاص دهیم، چه فوایدی عایدمان می‌شود. با استفاده از به‌کارگیری هریک از این روش‌ها (مانند مدیتیشن، حمام طولانی، پیاده روی در طبیعت، خاطره نویسی یا هر کار مورد علاقۀ دیگر) با خودتان ارتباطی عمیق‌تر برقرار کنید.اگر زمانی برای تغذیهٔ روح خودتان نداشته باشید، نمی‌توانید به دیگران هم کمکی کنید.خود را در اولویت قرار دهید. شما لایق آن هستید.

عابدی مدیسه

تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =