شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

۱۱اشتباه زبان بدن در استخدام۳

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ 247 views

۱۱اشتباه زبان بدن در استخدام۳

۷٫ افراط و تفریط در برقراری تماس چشمی

طبق مقاله‌ای که بر اساس پژوهشی در دانشگاه میشیگان در نشریه‌‌ی دیلی‌میل منتشر شد، دروغ‌گوهای ناشی معمولا از برقراری تماس چشمی خودداری می‌کنند. دروغ‌گوهای باتجربه‌تر شاید خلاف این عمل کنند و با اعتماد به نفس زیاد به شخص مقابل خیره شوند. سعی کنید در طول مصاحبه‌ی استخدامی تماس چشمی معقول و متناسبی برقرار کنید.

۸٫ حالات ریزِ چهره

ماریا کونیکووا، نویسنده‌ی کتاب “‌بازی اعتماد به نفس: چرا همیشه گول‌اش را می‌خوریم؟‌” پیش‌تر به بیزینس‌اینسایدر گفته بود، حالات ریز چهره بسیار ظریف هستند و به سختی درک می‌شوند؛ و به علاوه، چند ثانیه بیش‌تر نیز طول نمی‌کشند. اگر شخص مصاحبه‌کننده به سرعت بتواند یک حالت منفی در چهره‌تان تشخیص دهد، ممکن است مسائل کمی پیچیده شود.

۹٫ لبخند مصنوعی

اصطلاحی در زبان انگلیسی وجود دارد که می‌گوید “‌لبخندش به چشم‌های‌اش نمی‌آید‌”؛ و این عبارت واقعا به این مسئله در مورد مصاحبه‌ی استخدامی ارتباط دارد. روان‌شناسی به نام ارین هیری در مصاحبه با ان‌بی‌سی به این نکته اشاره کرد که، اگر شخص مصاحبه‌کننده تشخیص دهد ماهیچه‌های اطراف چشم‌های‌تان با لبخند روی لبان‌تان هماهنگ نیستند، شاید فکر کند شما می‌خواهید وی را فریب دهید.از تایرا بنکس یاد بگیرید و با چشم‌های‌تان بخندید.

۱۰٫ ایجاد مانع بین خود و مصاحبه‌کننده

به گفته‌ی پاملا مِیِر، سخنران برنامه‌ی تِد و نویسنده‌ی کتاب “‌کشف دروغ: روش‌های ثابت‌شده در تشخیص فریبکار‌”، کیف دستی یا کتابچه‌تان را روی میز، بین خود و شخص مصاحبه‌کننده قرار ندهید. با گذاشتن یک مانع هرچند کوچک بین خود و آن شخص، بین خود و شخصی که با وی در حال گفت‌وگو هستید، فاصله می‌اندازید. ممکن است شخص مصاحبه‌کننده این کارتان را نوعی عیب و نقص تلقی کند.

۱۱٫تند و تند نفس کشیدن

دکتر لیلیان گرس به بیزینس‌اینسایدر گفت، نفس کشیدن تند و سنگین یکی از نشانه‌هایی است که شاید شخص مقابل می‌خواهد به شما دروغ بگوید. شاید مضطرب و عصبی‌ باشید، ولی سعی کنید به آرامی و با خونسردی نفس بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =