۱۰ قانون فروش موفق ۱
۱۰ قانون فروش موفق ۱
قانون ۱ : کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید.
این نکته در چند دقیقه اول تعامل فروش بسیار مهم است.یکی از ۱۰ قانون فروش موفق این است که از ابتدای ارتباط خود با مشتریان درمورد محصولات و خدمات خود صحبت نکنید.یادتان باشد درباره خودتان با مشتریان صحبت نکنید.مدام از محصولاتتان تعریف نکنید.شاید چیزهایی که شما میگویید از نظر خودتان مفید است نه از نظر مشتری.پس اجازه دهید ببینید مشتری به شما چه میگوید و چه درخواستی از شما دارد.شما با صحبت کردن زیاد نمیتوانید متوجه شوید که نیاز مشتری چیست.پس سعی کنید کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید.اجازه دهید مشتریان با شما صحبت کنند.
قانون ۲ : کاری کنید مشتریان، مجذوب شما شوند.
مردم متوجه نمیشوند که محصولات و خدمات شما چقدر خوب است تا زمانی که قصد شما از همصحبتی با خودشان را متوجه شوند.قانون دوم از ۱۰ قانون فروش موفق میگوید اگر فقط قصدتان فروش محصولات و خدمات خود باشد به نتیجه نمیرسید.فقط هدفتان این نباشد که محصولات و خدمات خود را بفروشید و مأموریت خود به عنوان یک فروشنده را انجام دهید.بلکه شما باید کاری کنید که مشتریان، خودشان مجذوب و مسحور شما و محصولات شما شوند. مهمترین نکته فروش این است که اگر افراد متوجه شوند که شما سعی میکنید محصولتان را به آنها بفروشید، بلافاصله دیوارهای دفاعیشان بالا میرود و همه کاری میکنند تا از شما دور شوند.طبیعت انسان، مقاومت در خرید است و عمل فروش مقاومت ایجاد میکند.مطمئنا میپرسید چگونه محصولتان را بفروشید؟
قانون ۳ : سوال کنید.
در مورد مشتریان کنجکاو شوید و درباره محصولات و خدماتی که در حال استفاده از آنها هستند، از آنها سوال کنید.آیا آنها از محصولات و خدماتی که در حال حاضر استفاده میکنند راضی هستند؟آیا چیزی که اکنون از آن استفاده میکنند مقرون به صرفه است؟به اندازه کافی اطمینان به آن محصولات دارند؟سومین نکته در ۱۰ قانون فروش موفقاین است که آنچه را که واقعا میخواهید پیدا کنید در سوالات خود از مشتریان بپرسید.برای وقت گذراندن از آنها سوالات بیهوده نپرسید.در عوض، سوالاتی را مطرح کنید که به شما اطلاعاتی را درباره آنچه مشتریان واقعا نیاز دارند، بدهند.هنگامی که شما متوجه میشوید، مشتریان به چه چیزی نیاز دارند و از متقاعدکردن و وادار کردن آنها برای خرید محصولتان دست میکشید، آنها به شما اعتماد میکنند و از راهنماییهای شما استفاده کرده و خرید میکنند.
قانون ۴ : با مشتریان همانطور صحبت کنید که با خانواده یا دوستانتان صحبت میکنید.
با مشتریانتان به حالت رسمی صحبت نکنید.طوری با آنها صحبت نکنید که فقط یک فروشنده هستید و قصدتان صرفا فروش محصولات و متقاعد کردن آنها برای خرید میباشد.از صحبتهای اغراق آمیز پرهیز کنید.از رقبای خود بدگویی نکنید، با اینکار جایی در فکر و قلب مشتری برای شما باز نمیشود.با صدای مناسب صحبت کنید؛ نه خیلی آروم نه خیلی بلند.این الگوهای گفتاری آسیب دیده در محیطهای فروش حرفهای هرگز قابل قبول نیستند.۱۰ قانون فروش موفق میگوید با مشتریان دوست باشید و همانطور که در کنار دوستان و عزیزانتان هستید، با آنها صحبت کنید.
قانون ۵ : برای صحبت با مشتریان وقت مناسبی را در نظر بگیرید.
برای صحبت با مشتریان عجله نکنید.نظر آنها را بپرسید که آیا وقت کافی برای صحبتکردن دارند.اگر مشتریان پاسخ منفی به شما دادند، ناراحت شوید.قطعا زمان مناسبی برای صحبت با آنها نبوده و شما فرصت دارید در زمان دیگری تلاش کنید تا با آنها صحبت کنید.فکر نکنید که اگر الان با آنها صحبت نکنید فراموشتان میکنند یا فروشنده دیگری جای شما محصولاتش را به آنها میفروشد.پنجمین قانون از ۱۰ قانون فروش موفق به شما میگوید به مشتریان فرصت دهید تا در بهترین زمان با شما صحبت کنند که این باعث میشود بهترین نتیجه عاید شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید