شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

گام دوم شروع بازاریابی

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۱۹, ۱۳۹۸ 338 views

گام دوم شروع بازاریابی

۲ . آیا بازار محصول شما را میخواهد ؟

قدم دوم بعد از شناسایی بازار هدف برای افرادی که میپرسند چگونه بازاریابی را شروع کنیم پیدا کردن جواب این سوال است :

آیا بازار به محصول من نیاز دارد ؟

بسیار حیف است که محصول و خدماتی را تدارک ببینیم و تهیه کنیم ولی بازار هدفی پیدا نشود که آن را بخواهد .در واقع در این حالت تمامی کارهایی که کرده اید بیهوده میشود پس در قدم دوم باید بسنجید که بازار محصول شما را میخواهد یا نه ؟در این مرحله برای شما که میخواهید بازاریابی کنید راهی پیشنهاد میکنم که به راحتی بتوانید بسنجید که آیا محصولتان خریدار دارد یا نه .

برای این کار از همان افرادی که تلاش کردید و متوجه شدید بازار هدف شما هستند بپرسید .پرسیدن از بازاری که بطور بالقوه میتواند مصرف کننده ما باشد یک راه بسیار رایج در دنیاست که در ایران و کسب و کارهای داخل کشور بطور جالبی نادیده گرفته میشود .

پرسشگری باید یکی از خصیصه های صاحب کسب و کار باشد اگر نمی توانید سوال های خوبی بپرسید و مشتریان خود را به چالش بکشید که احساسات خود را بیان کنند بدانید که زیاد در کسب و کار خود موفق نخواهید شد .چرا که افراد وقتی از آنها پرسیده می شودشروع به جواب دادن می کنند پس انتظار نداشته باشید که مشتریان شما به سادگی انتقاد و پیشنهاد خود را در رابطه با محصول شما ارائه دهند در این میان یک موضوع مهم وجود دارد که مشتری آن چیزی که به زبان می آورند با چیزی که در رفتار نشان می دهند و چیزی که به آن فکر می کنند متفاوت است پس شما باید با به چالش کشیدن مشتریان خود متوجه شوید که چه چیزی از محصول شما احساسات مخاطب را برمی انگیزد .

پس بپرسید تا متوجه شوید آیا اصلا محصول شما را بازار هدف دوستدارد یا نه ؟من خیلی از کارآفرینانی که میپرسیدند چگونه بازاریابی را شروع کنیم را دیدم ام که چون محصول و خدمات شان مشکلات خودشان را حل میکرد بر این باور بودند که همه این مشکل را دارد و میخواهد با این محصول حل کنند ولی اینطور نیست همین محصولات به هنگام ورود به بازار با شکست آب و تاب داری رو به رو میشود .

پس شاید خیلی مهم باشد که این کار ساده را انجام دهید و از بازار هدف خود بپرسید از آن ها کمک بگیرید تا محصول و خدمات خود را بهبود دهید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =