کسب و کار اینترنتی و آرامش؟

کسب و کار اینترنتی و آرامش؟
شايد با خود سوال کنيد کسب و کار اينترنتي چه ارتباطي مي تواند با طوفان داشته باشد.اصلا چرا آرامش قبل از طوفان؟
اين روزها بسيار در رسانه هاي مختلف ديده و شنيده ايم که بسياري از افراد با ايجاد کسب و کار هاي اينترنتي به ثروت هاي بسياري رسيده اند. به هيچ عنوان فکر نکنيد که مي خواهم شما را متقاعد کنم که يک شبه با کسب و کار اينترنتي ثروتمند شويد ولي فراموش نکنيد که بسياري از افراد با نگرش هاي متفاوت خود توانسته اند به درآمد هاي عالي برسند. من هميشه سعي مي کنم در نوشته هاي خودم کمتر از شرکت ها و افراد خارجي مثال بزنم و تمايلم براي درک بيشتر از اين موضوع مثال داستان هاي افراد و شرکت هاي ايراني باشد. من خواسته و ناخواسته ساعت ها با اينترنت سر و کار دارم و اگر شما هم علاقه به اينترنت داشته باشيد با جستجو کردن سايت هاي مختلف فارسي زبان ، مي توانيد براحتي حدس
بزنيد که کسب و کارهاي اينترنتي ايراني در چه جايگاهي قرار دارند.
يکي از رموز موفقيت در کسب و کار اينترنتي علاوه بر داشتن وب سايت افزايش ترافيک وب سايت است. منظور من از ترافيک وب سايت آمار بالاي بازديدکنندگان يک وب سايت است ولي نبايد فراموش کرد تنها آمار بازديدکننده اي خوب و مناسب است که هدفمند باشد.اجازه بدهيد راز موفقيت يک وب سايت و تجارت اينترنتي را در يک معادله اي که هميشه در کارگاه ها و سمينارهاي مختلف به آن اشاره مي کنم را براي شما فاش کنم.
ايده مناسب (خلاقيت در تجارت اينترنتي )
+ خدمات متمايز به مشتري + افزايش ترافيک واقعي و هدفمند = موفقيت در کسب و کار اينترنتي
معادله فوق شايد مثال کسب و کارهاي اينترنتي موفق بسياري در دنيا باشد مثل فيس بوک.آيا تا به حال با خود فکر کرده ايد که در اين چند سال اخير بسيار مشابه سايتهاي شبکه اجتماعي در اينترنت راه اندازي شده است ولي چرا از اين همه شبکه اجتماعي فقط فيس بوک موفق بوده؟
آيا با خود فکر کرده ايد که سرويس هاي ارائه کننده ايميل در دنيا بسيار بوده ولي چرا فقط ياهو و جيميل موفق بوده اند؟ چرا در اين دو سال سهم بازار در استفاده کنندگان از جيميل چند برابر شده است؟
همه اين سوال ها را در 3 چيز مي توان يافت:
ايده مناسب ( خلاقيت در تجارت اينترنتي )
خدمات متمايز به مشتري
افزايش ترافيک واقعي و هدفمند
بسياري از وب سايت ها فقط و فقط موفق به کسب درآمد زياد از افزايش ترافيک هدفمند داشته اند. ترافيک بازديدکننده بصورت هدفمند يکي از مهمترين فاکتورها جهت رشد تصاعدي در تجارت اينترنتي مي باشد.
البته موفقيت يک کسب و کار اينترنتي فقط به اين سه مسئله خاتمه پيدا نمي کند و بسياري از فاکتورهاي ديگر نيز در روند رشد يک تجارت تاثيرگذار است همانند مشاهده رفتار مشتري در وب سايت و تحليل آن است . خوشبختانه ايران نسبت به چند سال پيش در جايگاه مناسب تري قرار گرفته است و اگر به وب سايت هاي مختلف فارسي زيان در اينترنت سري بزنيد شاهد تغيير و افزايش رشد تجارت هاي مختلف در ايران خواهيم بود.
نمي دانم چقدر با الکسا 1-(www.Alexa.com) آشنائي داريد ولي اگر در اين وب سايت سري بزنيد در قسمت کشورها با کليک بر کشور ايران 500 وب سايت محبوب ايراني ها را مي توان مشاهده کرد. اين سرويس به شما کمک مي کند تا وب سايت هاي علاقه مندان ايراني را مشاهده کنيد و اين سرويس به کسب و کار اينترنتي شما شاخ و برگ مي دهد زيرا شما مي توانيد علاقه مندي هاي ما ايرانان را بصورت کامل مشاهده و بر اساس آن به تجارت اينترنتي خود کمک کنيم.

-الکسا یک .بگاه ارزیابی و پایگاه اینترنتی است که جایگاه آنها را در اینترنت طبق اطلاعات موجود مانند ترافیک ارزیابی می کنند.براي شروع تجارت اينترنتي نبايد به معادله فوق بسنده کرد و بايد گامي برداشت.همچنین براي شروع تجارت اينترنتي انتخاب ايده ي مناسب بسيار مهم است.اکثر سؤالاتی که در این مبحث مربوط می شوند در دو سؤال زیر نهفته است.چگونه مي توان ايده اي مناسب انتخاب کرد؟ آيا هر ايده اي براي شروع مناسب است؟
فراموش نکنيد که اين شما هستيد که بر اساس نيازهاي يک مشتري، مي توان ايده هاي مختلفي را پرورش دهيد و اين فاکتور براي شروع تجارت اينترنتي بسيار قابل توجه است.در شروع کسب و کار اينترنتي مهم نيست شما چند سال داريد ، مهم نيست که چقدر سرمايه داريد ، مهم نيست که در کجاي اين کره خاکي زندگي مي کنيد،تنها نکته اي که بسيار مهم است انتخاب مناسب ايده و خلاقيت در تجارت اينترنتي است. يکي ديگر از رموز موفقيت افراد موفق در اينترنت علاقه داشتن است. در هر کجا هستيد از شما خواهش مي کنم که تنها کسب و کار اينترنتي را راه اندازي کنيد که از ته دل به آن علاقه داريد و فقط به بعد هاي مالي به آن نگاه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =