کارآفرین موفق

کارآفرین موفق4

۱۶. انعطاف‌پذیر باشید

توانایی سازگار شدن با هر شرایط یک مهارت با ارزش است. انعطاف پذیر بودن به این معنی است که شما می‌توانید با هر شرایط و هر نوع افرادی فعالیت کنید. منعطف بودن یعنی این که شما می‌توانید برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، خودتان را با هر شرایطی وفق دهید. انعطاف‌پذیر بودن شما را به دستاوردهای بیشتری در زندگی‌تان می‌رساند. همچنین می‌تواند شما را در جایگاهی قرار دهد که هرگز فکرش را نمی‌کردید. باید همیشه مشتاق حرکت در مسیر جریان باشید و در عین حال تمامیت خودتان را حفظ کنید.

۱۷. شدیدا روی فرصت‌های‌تان تمرکز کنید

این تمرکز و شدت به شما کمک می‌کند تلاش‌های بیهوده و عوامل حواس پرتی را از زندگی‌تان حذف کنید. بیشتر شرکت‌ها به جای مردن از گرسنگی از سوء هاضمه می‌میرند- به عبارت دیگر، شرکت‌ها بیشتر از انجام همزمان کارهای فراوان رنج می‌برند تا از انجام فقط چند کار به نحو بسیار خوب. روی ماموریت‌تان متمرکز بمانید.

۱۸. به خودتان عشق بورزید

به عنوان یک کارآفرین باید یاد بگیرید که به خودتان عشق بورزید. بسیاری از آدم‌ها خیلی برای خشنود کردن دیگران خودشان را آزار می‌دهند، آنقدر که کاملا احساسات‌ خودشان را نادیده می‌گیرند. در دنیای کارآفرینی، باید تا آنجا که می‌توانید به خودتان عشق بورزید. بسیاری از آدم‌ها به احساسات شما اهمیتی نخواهند داد. همه مشغول تلاش برای پیروز شدن هستند، پس دست از نگرانی درباره‌ی خشنود کردن دیگران بردارید و شروع کنید به عشق ورزیدن به خودتان!

۱۹. روی ۲۰ درصد تمرکز کنید

چه صحبت از زندگی باشد چه از کسب و کار، ۸۰ درصدِ تمام نتایج از ۲۰ درصد تلاش‌هایتان به دست می‌آیند. در نتیجه، صاحبان کسب و کارهای موفق روی ۲۰ درصدی که بیشتر اهمیت دارد تمرکز می‌کنند و بسیاری از آن‌ها از ۸۰ درصد دیگر صرف نظر می‌کنند. اِستلی اِفتی، موسس Close.io، درحالی که از امور بی اهمیت صرف نظر می‌کند، درس‌هایی را که آموخته است در اختیار دیگران می‌گذارد. می‌پرسید یکی از آن درس‌ها کدام است؟ خیلی زود از فروش صرف نظر نکنید، در دوره‌ی آزمایشیِ پیمان کارانتان وارد عمل شوید، و مطمئن شوید همه‌ی انتظارات را برآورده می‌کنند.

۲۰. برای تغییر آماده شوید

تعجبی ندارد چیزی پیش بیاید و کسب و کار شما را به چالش بکشد. کسب و کار می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد و در برنامه‌هایتان اختلالی پیش می آورد.شاید یک رقیب نسخه‌ی دومی از محصولی را که شما در حال توسعه‌ی آن هستید به تازگی روانه‌ی بازار کرده باشد. شاید عرضه‌کننده‌تان در اجرای سفارش‌ها و حفظ کیفیت مشکلات جدی داشته باشد. شاید شریکتان بخواهد ایده‌ی دیگری را پی بگیرد و بخواهد سهام شرکت را بخرد. مورد هرچه باشد، فارغ از چالش‌هایی که با آن‌ها روبه رو خواهید شد، برای تغییر جهت و اجرای تغییرات سریع آماده شوید.

از مسائلی که می‌تواند به کسب و کارتان جلوه بدهد، مثلاً افزودن یک بندِ فسخ اجباری در قرارداد با شریکتان یا امتحان یک فناوری جدید، فهرستی تهیه کنید و سپس طبق آن عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =