چگونگی قیمت گذاری

چگونگی قیمت گذاری
از سود خود مراقبت کنيد و با اين روش عمل کنيد.
همه فروشندگان به تجربه مي دانند که فروش کالا به قيمت مناسب و در زمان مناسب همان چيزي است که باعث مي شود يک کسب و کار پر منفعت باشد. هر چند استراتژي قيمت گذاري ممکن است از يک مدل کسب و کار به مدل ديگر متفاوت باشد اما انتخاب شيوه مناسب براي قيمت گذاري اصلي است که بايد براي مورد توجه همه صاحبان کسب و کار ها قرار گيرد. قيمت گذاري صحيح آن است که نه تنها باعث افزايش رضايتمندي مشتري شود بلکه بايد با قانون هم مطابقت داشته باشد.
قيمت گذاري نادرست خيلي بيشتر از يک مشتري ناراضي به سيستم ضربه مي زند. قيمت خيلي پايين منجر به سود ناچيز مي شود که مسلما نمي توان در دراز مدت به اين روش کار کرد. گران فروشي هم ممکن است به جريمه هاي سنگين يا مشکلات بزرگتري منجر شود.
کميته تجارت فدرال ايالات متحده و کنفرانس ملي اوزان و اندازه ها اذعان کرده اند که مي توان به راحتي سيستم قيمت گذاري را بهينه کرد، و در اين فرايند مي توان رضايت مشتريان، منفعت نهايي و هماهنگي با قانون را در بهترين شرايط ايجاد کرد. در اينجا توصيه هاي مرحله به مرحله آنها را در اختيار شما قرار مي دهيم.
سعي کنيد روالي براي قيمت گذاري تهيه کنيد و از آنها براي خود مدارک و سوابقي تهيه کنيد. بايد مطمئن شويد قيمت هاي شما در تبليغات يا در اينترنت با قيمت هاي فروشگاه مطابقت داشته باشد. به خاطر داشته باشيد مشتري پايين ترين قيمت را در تبليغات جستجو مي کند.
– برنامه هاي آموزشي براي کارمندان خود در فروشگاه بر قرار کنيد تا همه خود را براي قيمت گذاري دقيق متعهد کنند.
– براي فروشگاه خود يک نفر را مسئول امور قيمت گذاري نماييد.
– يکي از کارمندان خود را مسئول قيمت گذاري دقيق هر کالا قرار دهيد. به خصوص اگر کالا را براي مشتريان خود ارسال مي نماييد قبل از ارسال جنس افرادي که کالا را مي فرستند بايد با مسئول قيمت گذاري از صحت آن اطمينان حاصل کنند.
– هر روز مي توانيد قيمت 50 قلم از کالا هاي خود را با قيمتي که در کامپيوتر فروشگاه وجود دارد چک کنيد تا مطمئن شويد قيمت ها با هم مطابقت دارند.
– مطمئن شويد قيمت ها در هر گوشه از فروشگاه شما چندين بار در سال مورد بازبيني قرار مي گيرند. اين تنها راهي است که به کمک آن متوجه مي شويد کدام قيمت ها غير واقعي هستند.
– بايد ليست موجودي کالا مرتب مورد بازبيني قرار گيرد و در همين حين قيمت گذاري ها هم مورد توجه قرار گيرد. اگر فروشگاه بزرگي داريد براي اينکار به يک تيم نياز داريد.
– براي سرعت بخشيدن به بررسي قيمت ها بهتر است از يک اسکنر دستي استفاده کنيد.
– در همان حال که قيمت ها را چک مي کنيد بايد قيمت ها را در صورت
لزوم اصلاح کنيد مي توانيد از يک پرينتر قابل حمل که براي شمابرچسب قيمت ها را چاپ مي کند استفاده کنيد.
– هر گاه مشتري شما را از قيمت غير واقعي يک کالا مطلع کرد به او پاداش بدهيد. اين کار باعث دلگرمي و وفاداري بيشتر مشتري خواهد شد.
– با در ارتباط بودن با صنف مربوطه و اتاق بازرگاني منطقه يا شهر خود اطلاعات با ارزشي براي قيمت گذاري مناسب کالاي خود بدست خواهيد آورد.
صنف خود و همچنين بنکداراني را که با آنها در ارتباط هستيد ترغيب کنيد تا براي يک برنامه تعيين قيمت منظم با شما همکاري کنند. يا به سادگي مي توانيد با آنها در ارتباط باشيد و از آخرين قيمت ها اطلاع پيدا کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =