چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟

چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟
اگر قصد داريد فعاليت جديدي را در دنياي تجارت آغاز کنيد، من از اين تصميم حمايت مي کنم. اما آيا برنامه اي مشخص براي اين کار در نظر گرفته ايد؟ منظورم يک برنامه با حرف ب بزرگ و برجسته است. در غير اين صورت اقدام شما چيزي جز خيال پردازي بيهوده نخواهد بود.
باور کنيد مساله را بيش از حد بزرگ نمي کنم. برنامه و برنامه اي مشخص برنامه اي مشخص طرح تجاری شما بانک ها و سازمان هاي گوناگون را وادار مي کند به شما وام پرداخت کنند. درواقع با تنظيم راه کارهاي مناسب موفقيت شرکت خود را تضمين مي کنيد و مطابق برنامه اي مشخص گام برمي داريد.
اگر با هزينه اي اندک شرکت خود را راه انداخته ايد، به بسياري ازاين رهنمودها نيازي نداريد.
اما در هر صورت بايد برنامه اي طراحي کنيد که خطوط کلي اهداف، هزينه هاي احتمالي، روش هاي بازاريابي و راه هاي گريز از مشکلات فرضي را در بر داشته باشد. اين برنامه نقشه عبور موفق يا انحراف از جاده در فعاليت شغلي است.
در ادامه 9 روش سودمند براي تضمين موفقيت در اين راه به شما پيشنهاد مي کنم:
1. تهيه خلاصه اي دقيق از اهداف مورد نظر شغلي، اين خلاصه روند فعاليت شغلي شما را به اطلاع موسسات مالي و اعتباري مي رساند و در واقع مهم ترين معرف شما به اين مراکز است. اگر نتوانيد اهميت شغل خود را به مامور مربوطه بقبولانيد کاري از پيش نمي بريد. اين برنامه هم چنين ابزار ارتباطي کارکنان و مشتريان احتمالي شما به عنوان پشتيبان فعاليت هاي شما است.
2. تاريخچه ي مختصر شرکت،تاريخچه فعاليت و نحوه پيدايش شرکت را به وضوح توضيح دهيد.
3. اهداف شرکت،در چند پاراگراف کوچک اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را بيان کنيد: فکر مي کنيد درچه مدت به رشد نهايي مورد نظر خود برسيد؟ مشتريان احتمالي شما چه کساني هستند؟
4. بيوگرافي تيم مديريت، در اين مرحله بايد نام و سوابق گروه مديريت و مسئوليت هاي اين افراد را در دسترس و اطلاع عموم قرار دهيد.
5. خدمات يا توليدات احتمالي مورد نظر شرکت، در اين بخش بايد به بررسي تفاوت هاي توليدات شما با محصولات موجود در بازار بپردازيد.

6. پاسخ بازار با توليدات يا خدمات شرکت، به خاطر داشته باشيد که شما بايد موسسات مالي، کارکنان و ديگران را قانع کنيد که بازار توليدات شما رشدي فراوان خواهد داشت. براي اين کار بايد تحقيق کنيد. اگر شرکت کوچکي را اداره مي کنيد بايد ميزان استقبال مشتريان را در شعاع بي نهايت برآورد کنيد. اگر شرکت شما خدمات روي خط ارايه مي کند يا شيوه تجارت کهن را با اين روش درآميخته است، بايد با تبليغ مناسب، ميزان تقاضا را افزايش دهيد. يک گزارش تحقيقاتي از موسسه تحقيق فورستر هزاران دلار هزينه در بر دارد. با اين حال شما مي توانيد اطلاعات ابتدايي و پايه اي را از موتورهاي جستجو و دايرکتوري ها به دست آوريد.
7. برنامه اي مشخص براي بازاريابي. آيا شما حضور خود را در عرصه تجارت به اطلاع جهان تجارت مي رسانيد؟ آيا فقط به روش بازاريابي دهان به دهان اکتفا مي کنيد؟(من اين روش را توصيه نمي کنم مگر آنکه به اندازه کافي مشهور باشيد) آيا در روزنامه، تلويزيون يا صفحات وب تبليغ مي کنيد؟( يا در هر سه رسانه). آيا از ابزارهاي بازاريابي الکترونيکي براي عضويت شرکت خود در موتورهاي جستجو استفاده مي کنيد؟ هم چنين شما بايد از همين ابتدا مشخص کنيد که چه ميزان بودجه براي اين بخش در نظر گرفته شده است؟
8. پيش بيني 3 يا 5 ساله وضعيت مالي شرکت. اين بخش در واقع برآورد مالي چند ساله و روش تحقق اين پيش بيني ها است. هم چنين بايد ميزان وام مورد نياز شرکت را در اين قسمت ذکر کنيد. صحت اين برآورد موفقيت يا شکست مالي شرکت را تعيين مي کند. اگر در انتخاب الگوي مناسب مالي شرکت دچار ترديد هستيد مي توانيد از کارشناسان امور مالي کمک بگيريد. اين کار ارزش هزينه کردن را دارد.
9. تنظيم برنامه اي براي گريز از خطرات احتمالي. تمام شرکت هاي بزرگ و موفق روش هايي براي اجتناب از وضعيت خطر و نجات از آن در نظر مي گيرند. در اين بخش بايد رشد درآمد، بازدهي، موفقيت و عدم موفقيت در بازار را در نظر بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 18 =