چگونه فروشنده ظاهر خوبی داشته باشد

چگونه فروشنده ظاهر خوبی داشته باشد
شما در چهار ثانيه اول؛ اولين ارتباط با مشتري، تاثير فوق العاده اي بر روي او مي گذاريد. در اولين چهار ثانيه ارتباط شما با مشتري،تصوير ذهني از شما در ذهن مشتري نقش مي بندد. او مي خواهد اين تصوير را تا زماني که با شما ارتباط دارد در ذهن خود حفظ کند. در اين چهار ثانيه ظاهر شما بسيار اهميت دارد. ظاهر و پوشش فروشنده و ويزيتور پيش از اينکه شروع به صحبت کنيد با مشتري حرف مي زند و بر روي او تاثير مي گذارد. در اين رابطه، شما با رعايت اصول زير در رابطه با ظاهر، لباس و پوشش مي توانيد حداکثر نفوذ را بر روي مشتري خود داشته باشيد.
1) اصل حرفه :
مطابق حرفه و شغل خود لباس بپوشيد. انتظار شما از پوشش فروشنده يک مغازه شيريني فروشي با يک مکانيک کاملا متفاوت است.اگر اين دو نفر لباس خود را با يکديگر عوض کنند، چه اتفاقي مي افتد؟ کاملا افراد غير حرفه اي به نظر مي رسند. لباس فروشنده بايد مطابق با شغل او باشد.
2) اصل مشابهت :
متناسب با افرادي که مي خواهيد ملاقات کنيد لباس بپوشيد. ما با افرادي که به ما شبيه هستند احساس راحتي و صميميت بيشتري مي کنيم. انتخاب پوشش مشابه مخاطب باعث مي شود ارتباط بهتري با وي بتوانيد برقرار کنيد. متناسب با مشتري اما بيست درصد بهتر لباس بپوشيد. شايد اين اشتباه به نظر برسد ، اما در بازاريابي کار درستي است.شما به شيوه اي لباس مي پوشيد تا با مردمي که با آن ها ارتباط برقرار مي کنيد آرامش ببخشيد. پوشش فروشنده بايد مشابه مشتري باشد.
3) اصل آراستگي :
– اگر آقا هستيد سر و صورت شما بايد آراسته باشد. يک سر و صورت ژوليده تاثير منفي بر روي مخاطب خواهد گذاشت. پيش از آن که موي شما آنقدر بلند شود که از فرم بيافتد به آرايشگاه برويد. موي پشت سر خود را اصلاح کنيد. در صورتي که ريش مي گذاريد آن را مرتب کنيد.

– هر روز دوش بگيريد. دوش گرفتن نه تنها باعث تميزي بدن شما مي شود بلکه شما را سرحال تر و زنده تر مي کند.
– از مام يا اسپري هاي ضد عرق براي زير بغل خود استفاده کنيد. هيچ چيزي مثل بوي عرق مشتريان را فراري نمي دهد.
– لباس هاي شما بايد تميز و اتو کشيده باشد.
– جيب هاي خود را پر نکنيد. بدترين صورتي که مي توانيد يک لباس عالي را از فرم بياندازيد پر کردن جيب هاي آن است، از يک کيف استفاده کنيد و وسايل اضافه خود را در آن بريزيد.
-کفش هاي خود را همواره واکس بزنيد.
– هماهنگ لباس بپوشيد. لباس هاي خود را ست کنيد و هماهنگ لباس بپوشيد تا جلوه زيباتري داشته باشد.
– از لباس ها و پوشش هايي که اصطلاحا زرق و برق دارند و باعث پرت شدن حواس مشتريان مي شوند استفاده نکنيد.
– از کمربند و کفش همرنگ استفاده کنيد.
– از عطر و ادکلن استفاده کنيد اما به صورت محدود و کم، ممکن است برخي از مشتريان به بوي آن حساسيت داشته باشند.
4) اصل زيبايي و وضعيت جسماني:

آيا مي دانيد استاداني که از نظر دانشجويان خوش قيافه تلقي مي شوند در کل معلمان بهتري نسبت به استادان زشت و غير جذاب هستند؟ همچنين از استادان خوش ظاهر بيشتر براي رفع مشکلات در خواست کمک مي شود،همچنين استادان جذاب، تقاضا و توصيه هاي مثبتي از سوي دانشجويان براي تدريس در کلاس هايشان دريافت مي کنند و نيز کمتر احتمال مي رود موقعي که يک دانشجو نمره ردي بگيرد مورد سرزنش واقع شوند؟ (تحقيقات رومانو و بويري) فطرت ما انسان ها به گونه اي است که ناخود آگاه جذب انسان هاي زيبا مي شويم. براي زيبايي وضعيت جسماني اندام خود تلاش کنيد.با ورزش کردن اندام خود را روي فرم نگاه داريد.
5)اصل متعلقات :
متعلقات و لوازم جانبي که همراه خود داريد مثل کيف، خودکار، ساعت، انگشتر و … بايد زيبا و حرفه اي باشند. به جزييات توجه کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 16 =