چگونه تبلیغ موثری بسازیم

چگونه تبلیغ موثری بسازیم

روزانه با هزاران تبليغ در تلويزيون، راديو و روزنامه ها بمباران مي شويم که هر کدام حاوي پيام بازاريابي هستند. به نظرتان کدام يک از تبليغات توانسته به فروش بيشتر محصول کمک کنند؟

در بازار مملو از محصولات رنگارنگ، خلاقيت مهم است. اين اصل را به ياد داشته باشيد که بازاريابي بدون خلاقيت، مخاطب را خسته مي کند و کار بيهوده اي است .

حال به چند نکته توجه کنيد :

يک شبه نمي شود يک تبليغ خوب ساخت. بايد تبليغي بسازيد که در ميان تبليغات ديگر برتر باشد به چشم بيايد. خيلي از کالاها منحصر به فرد نيستند اما اين تبليغاتشان است که خاص مي باشند و آن را برجسته مي کند. بايد بتوانيد با مخاطب ارتباط موثر برقرار کنيد. پس بايد سعي کنيد افرادي را متقاعد کنيد که فکر مي کنيد بيشتر احتمال دارد از شما خريد کنند .

مطمئن باشيد که مردم با احساساتشان خريد مي کنند و با منطق خريدشان را توجيه مي کنند. به اين مثال توجه کنيد:

از يک مادر در هنگام ورود به سوپر مارکت سوال شده که چه چيزي براي فرزندانتان مفيد است؟ مي گويد معلوم است شير خيلي خوب است. در هنگام خروج همان خانم از فروشگاه مي بينيم که چيپس خريده است و خبري از شير نمي باشد.

علت را جويا شديم که چرا شير نخريده است. مي گويد چون بچه ها چيپس خيلي دوست دارند و براي اينکه خوشحالشان کنم برايشان خريدم !

تبليغ باعث جا انداختن يک برند در جامعه مي شود. مثلا در صنف فروش لوازم خانگي برند جديدي وجود دارد که اکثرا از آن بي خبرند. با يک تبليغ مي تواند خودش را مخاطبان معرفي کند .

سعي نکنيد در تبليغ از کليشه استفاده کنيد چون مردم خسته مي شوند .

فکر نکنيد که تبليغ هاي موثر و عالي، خيلي هزينه برده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + پانزده =