چهار مرحله چرخه بازاریابی محتوایی
چهار مرحله چرخه بازاریابی محتوایی
چرخه بازاریابی محتوایی، شامل چهار مرحله مهم است که میبایست همواره در فرایند بازاریابی محتوایی خود در نظر بگیریم. نقص در هریک از بخش های این چرخه ممکن است منجر به بینتیجه ماندن تمام زحمات و فعالیتهای ما شود و این جهت ضروری است که چرخه بازاریابی محتوایی را به خوبی درک و استفاده کنیم.امیدوارم درج مطالب در این زمینه به شما کمک کنه تا بتونید بهترین انتخاب را برای بازاریابی کسب و کارتون داشته باشید.
۱- استراتژی بازاریابی محتوایی
طراحی استراتژی صحیح اولین کاری است که باید صورت بگیرد. منظور از استراتژی صحیح، کسب شناخت صحیح از کاربران و طراحی KPI است. هر پروژهای که بدون هدفگذاری پیش برود، نتیجهای مناسبی دریافت نخواهد کرد. مانند فردی که چشمانش را بسته باشند، هرقدر هم که سرعتش زیاد باشد ممکن است مسیر اشتباهی را طی کند.
۲- تولید و مدیریت محتوا
بعد از طراحی استراتژی، میبایست محتوای مناسب آن تولید شود، جدول کیووردهای انتخابی طراحی شوند، صفحات فرود به درستی ایجاد شوند، دادهها بصری سازی شوند و محتوا روی وبلاگ درج شود.
۳- توزیع محتوا
محتوای تولید شده در مرحله دوم و بر اساس استراتژی مرحله اول نیاز به توزیع دارد. این توزیع از طریق شبکههای اجتماعی، تبلیغات ایمیلی، سئوی فنی، لینک سازی، تبلیغات کلیکی و … صورت میگیرد.
۴- تحلیل و بررسی روند رشد محتوا
فعالیت بدون ارزیابی روند رشد بیفایده است. از گوگل آنالتکیز برای این کار استفاده کنید و مهمتر اینکه ابزارهای تحلیلی مخصوص خود را داشته باشید. میزان نرخ تبدیل در ایمیل، میزان درگیری کاربر در شبکههای اجتماعی، میزان بازدید و …همه و همه اماری هستند که میبایست بصورت دقیق رصد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید