شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

ویژگی های یک محیط کاری استاندارد

نوشته شده توسط در تاریخ آبان ۹, ۱۳۹۸ 160 views

ویژگی های یک محیط کاری استاندارد

محیط های کاری شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند که متمایز کردن آن ها با یکدیگر با توجه و وابستگی به درجه و رشته کاری امکان پذیر است. مناسب بودن شرایط فیزیکی محیط کار مانند( فضای مناسب کار، نوع میز و صندلی، ابزارهایی کاری از کامپیوتر تا تجهیزات صنعتی، نوع چیدمان میزها، تفکیک فضاها بر حسب نوع کار گروه های مختلف ) از پیش نیازهای اولیه افزایش کارایی افراد است
یکی دیگر از تفاوت محیط های کاری با یکدیگرشرایط روانی محیط کار است که شامل افرادی که با آنها کار می کنیم. روابط دوستانه بین همکاران نقش مهمی در افزایش کیفیت کاری دارد. از موارد دیگر در این زمینه اعتماد متقابل بین مدیران و کارکنان است
پیشرفت در محیط کار یکی از اهداف افرادی است که به کار کردن در محیط های کاری مشغولند به طوری که این افراد دوست دارند محیط کار آنها امکان پیشرفت را در اختیارشان بگذارد. تعادل در محیط کار فاکتور بسیار مهمی است ، مثلا تعادل بین حقوق و تخصص افراد ، برخورد یکسان قوانین شرکت با افراد و زمان پرداخت به موقع حقوق کارکنان (این موضوع می تواند معیارمهمی برای تصمیم گیری افراد باشد)
هر کدام از محیط کار تعریف متفاوتی داریم. به نظر شما محیط کار مناسب چه تعریفی دارد؟
برای هر شخص یک ویژگی می تواند اهمیت بیشتری بر ویژگی دیگری داشته باشد. اگر همین حالا مشغول به کار در شرکتی هستید، خوب و بدهای آن را بنویسید. چه دلیلی وجود دارد که محل کاری فعلی را انتخاب کرده اید و چه دلیل وجود دارد که می خواهید از محیط کاری تان جدا شوید؟

  1. در محیط کاری مناسب کارکنان با دیوار و پارتیشن از هم جدا نیستند:جدا کردن کارکنان از یکدیگر باعث می شود که تعامل کارمندان کم شود و همین تعامل کم کار تیمی را با مشکل روبرو می کند.لکار تیمی سبب می شودافراد در حین انجام کار از همفکری هم استفاده کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود .
  2. گیاهان طبیعی در محیط کار از ویژگی های محیط کار مناسب:وجود گیاهان طبیعی در محیط کار و اکسیژن تولیدشده توسط گیاهان و رنگ سبزشان انرژی مضاعف و احساس خوبی را روحیه کارکنان ایجاد می کند .
  3. در محیط کار مناسب معیارها و قضاوت ها صفر و صدی نیست:در فضایی که فقط عملکرد منفی کارکنان دیده می شود آن ها انگیزه خود را برای پیشرفت و بهبود کیفیت کارشان از دست می دهند.
  4. ارجحیت تشویق بر تنبیه از ویژگی های محیط کار مناسب:در محیط کاری استاندارد تشویق عملکرد خوب جای تنبیه عملکرد بد را می گیرد .
  5. در محیط کار استاندارد طبقه بندی کارکنان اشتباه است:در برخی از محیط های کاری، کسی جرأت نمی کند به رئیس انتقاد کند و کارکنان باید از تمامی دستورات مافوق های خود تبعیت کنند. تنفر حاصل از این نوع برخورد و بی عدالتی، باعث فروپاشی محیط کاری می شود.
  6. برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی از ویژگی های محیط کار مناسب:یکی از مهمترین ویژگیهای محیط کار استاندارد حفظ تعادل میان زندگی حرفه ای و خانوادگی شان است. به روشهای گوناگونی می توان به کارکنان این تعادل کمک کرد مثل اجتناب از الزام کارکنان به انجام اضافه کاری و سختگیری نکردن برای دادن مرخصی.
برچسب ها : ،

عابدی مدیسه

تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =