نحوه ی پیدا کردن آواتار بازاریابی
نحوه ی پیدا کردن آواتار بازاریابی
- مرحله ۱: فهرستی از تمام مشتریان موجود خود را از پایگاه داده خود استخراج کنید. این لیست می تواند شامل مشتری های قبلی گذشته و همچنین مشتری های فعلی باشد، اما هر کسی که در لیست قرار می گیرد باید به آسانی قابل دسترسی باشد.
- مرحله ۲: از این فهرست، مشتریانی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. از تمرکز بر تعداد فروش هایی که با این افراد داشته اید اید و یا چقدر پول هزینه کرده اند ، پرهیز کنید. و در عوض مواردی را انتخاب کنید که واقعا از رویارویی و داد و ستد با آنها لذت بردید.
- مرحله ۳: فهرست مشتریان مورد علاقه خود را بیابید و آنها را با مقایسه ی ارزش واقعی آنها نسبت به کسب و کارتان رتبه بندی کنید. اکنون زمان عاقلانه و منطقی بودن است نه زمان احساسی بودن.
- مرحله ۴: هنگامی که در مورد مشتری های برتر خود تصمیم گرفتید با آنها تماس و بگیرد و بپرسید آیا می توانی با آنها مصاحبه ای داشته باشید یا خیر. با فهرست بزرگی از سوالات به مصاحبه بروید. سوالاتی که یک تصویر دقیق از آنچه که مشتری ها دوست دارند، آنچه که انجام می دهند، جایی که وقت خود را می گذارنند و و … ، به شما نشان می دهد. هدف این است که مشخصات دقیق آنها را بدانیم. این مشخصات به نوبه خود به آواتار بازاریابی شما تبدیل می شود.
استراتژی بازاریابی خود را با محوریت این آواتار بازاریابی بسازید. وقتی هدفتان رسیدن به مشتری ایده آل باشد تلاش های بازاریابی تان نیز به دنبال افراد مشابهی خواهد بود و مشتریانی را در اختیار شما قرار می دهد که کاملا با کسب و کارتان سازگار هستند.

عابدی مدیسه
تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.
دیدگاهتان را بنویسید