مکالمات فروش

مکالمات فروش
مهمترين فرد در زندگي هر کسي خود آن فرد است و از اين که مهم شمرده شود بسيار لذت مي برد.همين ميل به مهم بودن باعث مي شود انسان ها گران ترين لباس ها ،عطر ها و اتومبيل ها را خريداري کنند. ما با استفاده از کلماتي که باعث تقويت اين حس در مشتري شوند در مکالمات فروش خود،مي توانيم بر مشتري تاثير بگذاريم و در نهايت سود آوري خود را افزايش دهيم.
فرض کنيد مشتري که مقابل شما نشسته يک پادشاه است و شما به حضور او رفته ايد ،شما با او چگونه سخن مي گوييد؟ از چه واژه هايي استفاده مي کنيد؟ من نام اين کلمات را کلمات شاهانه مي گذارم. اين کلمات را در مکالمات فروش روزمره خود با مشتري به کار ببريد و فروش خود را افزايش دهيد.

1) جناب …/سرکار خانم …
هنگامي که مشتري با شما تماس مي گيرد ( و شما فاميل وي را از قبل مي دانيد ) از نام او به همراه واژه جناب استفاده کنيد. با لبخند روي لب بگوييد : سلام جناب عابدی …
2) لطف کنيد.
هرگز با مشتري به صورت آمرانه صحبت نکنيد. حتي اگر از مشتري تقاضايي داريد ،واژه لطف کنيد را به کار ببريد.
3) دستور بدهيد.
پادشاه هرگز کاري را خودش انجام نمي دهد ، او دستور مي دهد.اگر خواهشي از مشتري داريد از او بخواهيد دستور آن را صادر کند(حتي اگر مي دانيد در نهايت خود مشتري بايد آن کار را انجام دهد). به عنوان مثال بگوييد : دستور دهيد مبلغ يک ميليون به حساب شرکت واريز شود.
4) اجازه دارم…
از مشتري اجازه بگيريد.به عنوان مثال به او بگوييد اجازه دارم چند سوال از حضور شما بپرسم؟
5) حضور شما/خدمت شما…
اين ها واژه هايي هستند که کمک مي کند مشتري احساس خوبي از مکالمه با شما پيدا کند و در نتيجه شما در مکالمات فروشتان قوي تر ظاهر خواهيد شد.
اين ها نمونه هايي بودند از واژه هايي که شما در مکالمات فروش خود مي توانيد استفاده کنيد.در مکالمات فروش خود اين کلمات شاهانه را اضافه کنيد و کلام خود را نسبت به فروشندگان معمولي ارتقا دهيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =