شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

مهارت های بازاریابی

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ 236 views

مهارت های بازاریابی

به طور ضمنی ، وظیفه یک بازاریاب ، توضیح و تشریح کالاها و خدمات یک شرکت به مخاطبان آن شرکت است. فهرست مهارتهای بازاریابی ، فهرستی به منظور شناسایی و تمایز بازاریاب حرفه ای از بازاریاب غیر حرفه ای است .بازاریاب ها بایستی بتوانند نیازها و منافع بازار هدف را نیز برای شرکت خود توضیح دهند. بازاریاب موفق کسی است که بتواند درآمد شرکت را با کمک به تیم فروش افزایش دهد.تبلیغات یکی از شاخه های بازاریابی است ، و شاخه های دیگری نیز مانند روابط عمومی ، پشتیبانی مشتری ، تحقیقات بازار وجود دارد که بیشترین سهم را در این حوزه دارند.

در گذشته بازاریابی اغلب بر مبنای شهود و تجربه شخصی انجام می گرفت، اما امروزه بازاریابی اغلب شامل جمع آوری، تجزیه و تحلیل و اقدام بر اساس مقادیر عظیمی از اطلاعات و همچنین توجه به جدیدترین پژوهش های روانشناسی صورت می گیرد.

الزامات تحصیلی برای بازاریابان

معمولاً بازاریابان باید حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته های مرتبط باشند. برای فعالیت های اجرایی، معمولاً یک فارغ التحصیل MBA استخدام می شود. بازاریابان نیاز به گواهینامه های علمی و آموزشی خاصی ندارند اما این گواهینامه ها می تواند در استخدام و بکارگیری آنها موثر باشد.

چگونه از فهرست مهارتهای بازاریابی استفاده کنیم

اگر چه بازاریابی به وضوح شامل طیف وسیعی از مهارتها می باشد، بسته به شغل مورد نظر، مهارتهای هسته ای ویژه ای وجود دارد که بیشتر این مهارتها پست سازمانی بازاریابان را مشخص می کنند.از این فهرست مهارتهای اصلی به عنوان راهنمایی برای کمک به خلاقیت استفاده می شود. مهارتهای بازاریاب علاوه اظهار شخصی توسط مصاحبه کننده نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. اطمینان حاصل کنید که هر مهارتی را که ادعا می کنید و در رزومه خود می گنجانید بتوانید در برابر یک مصاحبه کننده حرفه ای اثبات نمایید.

مهارتهای بازاریابی

  • ارتباطات

بازاریابی نوعی از ارتباطات حرفه ای را شامل می شود. در واقع بازاریابی دربرگیرنده برقراری ارتباطات با عموم مردم است چرا که این مردم هستند که باید آنچه شما آن را بازاریابی می کنید برای بر طرف نمودن تقاضای خود خریداری نمایند.منظور از ارتباطات در بازاریابی تنها بازاریابی حضوری نیست بلکه شامل ایجاد کمپین های چند رسانه ای، درک طراحی ، و داشتن حسی کلی از کاربرد نهایی این ارتباطات است.ارتباطات کلامی نیز به همین اندازه مهم است. این مهارت هم برای موقعیت های حضوری که مستقیماً با خریداران بالقوه و موقعیت های غیر حضوری کاملاً حیاتی و مهم است. از آنجا که بازاریابی اغلب تلاشی تیمی است، بازاریابان بایستی قادر به برقراری ارتباط در تیم های بازاریابی و سازمانی نیز باشند.

  • سخنرانی عمومی

با ارائه یک طرح جدید یا ابتکارات بازاریابی، بازاریابان بایستی به احتمال زیاد این طرح ها یا ابتکارات جدید را در یک جلسه با حضور اعضای سازمان و یا خریداران بالقوه ارائه دهند.برخی از اشکال بازاریابی همچنین شامل ارائه سخنرانی برای گروه های بزرگ از خریداران بالقوه است.

  • تفکر تحلیلی

بازاریابی مستلزم تحلیل مبتنی بر پژوهش برای تعیین خواسته ها و نیازهای بازار است و این توانایی به بازاریابها در طراحی و اجرای استراتژی های بازاریابی کمک شایانی می نماید. بازاریابان بایستی بر اساس اطلاعات جدید تغییر مسیر بدهند و بر طبق داده ها و سایر اطلاعات دریافتی نتیجه گیری منطقی را داشته باشند.

  • خلاقیت

بازاریابان بایستی قادر به فکر کردن درباره ایده های جدید و هیجان انگیز برای جذب مشتریان خود و هدف قرار دادن جمعیت مورد نظر باشند. بازاریابان بایستی دارای مشاهده ای خلاقانه و تفکری به روز و خلاق در بسیاری از حوزه های کاری خود باشند.

  • مذاکره

از مذاکره با مشتریان در مورد بودجه بازاریابی ، زمان بندی طرح ها و انتظارات بازار می توانید نهایت استفاده را داشته باشد. بازاریابان برای کار با بسیاری از فروشندگان بزرگ بایستی از توانایی انجام مذاکرات حرفه ای را داشته باشند.

  • مدیریت استرس

بازاریابی یکی از پر طرفدارترین مشاغل در دنیاست که اکثر افراد در موقعیتی هایی قرار می گیرند که بایستی آن را به عنوان یک شغل در نظر گیرند. برای موفقیت در مشاغل بازاریابی بایستی توانایی کنترل و مدیریت استرس خود را

  • تکنولوژی

بازاریابان با استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه به راحتی قادر به رد یابی کمپین های بازاریابی خود هستند. تکنولوژی به بازاریابان توانایی سنجش موفقیت کمپین های رسانه های اجتماعی ، و یا برنامه ها و طرح های بازاریابی را ارائه می دهد.علاوه بر این بازاریابان بایستی بتوانند بسیاری از کمپین های خود را با کمک تکنولوژی اجرا و به سرانجام برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 8 =