شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

معرفی کتاب از خوب به عالی

نوشته شده توسط در تاریخ مهر ۱۳, ۱۳۹۸ 216 views

معرفی کتاب از خوب به عالی

 

شاید وقت آن باشد که به باورهایتان درباره‌ی عالی‌بودن نگاه تازه‌ای ببخشید. دانستن داستان تبدیل پایدار کسب‌وکارها از خوب به عالی می‌تواند این نگاه تازه را ایجاد کند.خوب دشمن عالی است. جیم کالینز در کتاب معروفش با عنوان «از خوب به عالی» خوب‌بودن را نه‌تنها امر مثبتی نمی‌داند؛ بلکه آن‌ را خطرآفرین قلمداد می‌کند. او معتقد است خوب‌بودن مانع از عالی‌بودن افراد و کسب‌وکارها می‌شود و آن‌ را سد راه تعالی می‌داند. قانع‌شدن به خوب‌بودن به این دلیل که آسان‌تر از عالی‌بودن است، تهدید بزرگی برای استفاده‌ی خلاقانه از فرصت‌های پیش رو و رسیدن به سطح عالی است.کتاب او بر مفهوم بسیار مهمی بنا نهاده شده و آن «انضباط» (Discipline) است. جیم کالینز درباره‌ی سه‌ نوع نظم سخن می‌گوید: افراد منضبط و تفکر منضبط و عملکرد منظم. این‌ها درکنارهم می‌توانند چرخه‌ی رشد را برای شرکت‌ها فراهم کنند. فهرست کارهایی که باید انجام بدهیم و مهم‌تر از آن تهیه‌ی فهرستی از کارهایی که نباید انجام دهیم، تأکیدی بر اهمیت فراوان رعایت انضباط در سیستم کاری است.

کتاب «از خوب به‌عالی» پاسخی روشن به این پرسش است: شرکت‌های عالی چطور به‌وجود می‌آیند؟ راه تغییر از خوب‌بودن به عالی‌شدن و پایدارماندن این تعالی چیست؟ این پرسشی است که سال‌ها ذهن جیم کالینز را به‌خود مشغول کرده‌ بود تا سرانجام با کمک تیم تحقیقاتی‌اش و بررسی صدها شرکت و بیرون‌کشیدن شرکت‌های عالی از میان آن‌ها براساس برخی معیارهای مشخص، به پاسخ کاملی برای آن رسید.نویسنده می‌خواهد افسانه‌ی تغییر را در ذهن خواننده درهم بشکند و او را با راه‌های تازه‌ای برای رسیدن به تعالی آشنا کند. برای همین از خواننده می‌خواهد خود را برای کشف دنیای تازه‌ای از واقعیت‌ها آماده کند و هرآنچه تاکنون درباره‌ی راه‌های رسیدن به نتایج عالی یاد گرفته، کنار بگذارد. جیم کالینز می‌گوید بسیاری از آموخته‌های افراد درباره‌ی موفقیت و عالی‌بودن افسانه‌هایی بیش نیستند و نادرست‌اند. او در مسیر بررسی دقیق کسب‌وکارهای موفق و عالی عوامل متعدد تکرارشونده‌ای یافت. درنهایت، این یافته‌ها ثابت کرد تغییر از خوب به‌ عالی برای همه‌ی افراد ممکن است و امری دست‌نیافتنی نیست.

خلاصه‌ی کتاب

کتاب «از خوب به‌ عالی» ضمن بررسی شرکت‌ها برای کشف چرایی و چگونگی تغییر آن‌ها از خوب به عالی، عواملی که بیشترین تأثیر را بر این مسیر تغییر گذاشته‌اند، در فصل‌های جداگانه توضیح می‌دهد. اصل کتاب برمبنای وجود نظم سه‌گانه‌ای است که پیش‌تر بیان شد. جیم کالینز اعتقاد دارد وجود این نظم و انضباط سه‌گانه موجب حذف مواردی چون سلسله‌مراتب و تشریفات اداری و کنترل افراد می‌شود که به‌شدت در رشد و عالی‌شدن کسب‌وکارها مؤثر است.

برچسب ها : ، ، ،

عابدی مدیسه

تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =