شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

مصاحبه کاری موفق۱

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ 294 views

مصاحبه کاری موفق۱

اگر بخواهید در یک سازمان استخدام شوید باید در مصاحبه کاری آن سازمان موفق گردید. در این مطلب به شرح ترفندهایی برای داشتن یک مصاحبه کاری موفق پرداخته‌ایم.همیشه نکات و ویژگی‌هایی وجود دارند که شخص متقاضی کار، آن‌ها را در رزومه خود شرح نمی‌دهد. به همین نحو راه‌هایی هم وجود دارد که شخص می‌تواند به واسطه آن‌ها به سوالات مصاحبه‌های کاری پاسخ ندهد. مشکل دیگری که شخص در هنگام اجرای یک مصاحبه کاری با آن روبرو می‌شود، استرس و فشار ناشی از آماده نبودن برای شرکت در مصاحبه است. در این مطلب سعی کرده‌ایم که راه‌هایی را در اختیار شما بگذاریم تا در مصاحبه کاری بعدی خود با مشکلی روبرو نشوید.

اول: در مورد خودتان بگویید!

پرسشی که در این مرحله مطرح می‌شود، یک سوال فنی نیست به این نحو که مصاحبه گر با مطرح کردن این موضوع تنها از شما می‌خواهد که ویژگی‌های عمومی خود را بیان کنید. در چنین موقعیتی شاید این فکر به ذهنتان خطور کند که داستان زندگی، ویژگی‌های خانوادگی یا سابقه پزشکی خود را از سیر تا پیاز شرح دهید اما این جزییات اطلاعاتی نیستند که کارفرمای شما نیازی به شنیدن آن‌ها داشته باشد.شما علاوه بر مواردی نظیر سه مورد فوق باید از بیان اطلاعات زیر هم خودداری نمایید:

  • ارائه اطلاعات نامربوط
  • بیان کردن مجدد اطلاعات درج شده در رزومه کاری
  • شرح شکست‌های کاری
  • بیان آنچه که می‌خواهید انجام دهید

یک مصاحبه کاری فرصتی محسوب می‌شود که برای شما ترتیب داده شده است تا خود را معرفی کنید و نشان دهید که به چه دلایلی بهترین شخصی هستید که می‌توانید در آن موقعیت مورد نظر ایفای نقش کنید. کارشناسان یکی از سایت‌های جستجوی فرصت‌های شغلی به نام گلس دور (Glassdoor) معتقدند که برای گذر کردن از این مرحله و پاسخ دادن به سوالی که برای آشنایی بیشتر مطرح شده، بهتر است که شرح خلاصه‌ای از کارهایی را که تا به امروز انجام داده‌اید، نحوه مرتبط بودن سابقه شغلی شما به موقعیت کاری جدید، اهدافی که به واسطه موقعیت جدید برای شما میسر می‌شوند و در نهایت، در صورت داشتن فرصت زمانی، خلاصه کوتاهی از شخصیت، عادت‌ها و علاقه‌های شخصی خود را ارائه کنید.

دوم: نقاط قوت خود را شرح دهید!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در این مرحله شخص مرتکب آن می‌شود، بیان اطلاعات بدون داشتن آمادگی است. در مصاحبه‌های کاری اغلب از کارجو خواسته می‌شود که نقاط قوت خود را شرح دهد. در چنین موقعیت‌هایی نباید به سوال مصاحبه‌گر جواب‌هایی مبهم و کلی بدهید؛ برای مثال نباید بگویید که “من توانایی‌های یادگیری بسیار خوبی دارم” یا “من می‌توانم در کارهای تیمی عملکرد خوبی داشته باشم.”برای موفق شدن در این مرحله بهتر است که قبل از شرکت در مصاحبه، لیستی از ویژگی‌های مثبت خود را که به شرایط مورد نیاز موقعیت شغلی جدید مربوط می‌شوند، تهیه کنید. در کنار این مشخصه‌های برتر می‌توانید چند مثال مرتبط را هم ارائه کنید. بعد از تهیه کردن این دو مورد باید بتوانید شرح دهید که این قابلیت‌های موثر چگونه در گذشته شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کرده‌اند.

مصاحبه کننده در شما به دنبال ویژگی‌هایی است که با نیازها و شرایط شغل مورد نظر انطباق داشته باشند؛ ویژگی‌های مثبتی که شما را نسبت به سایر متقاضیان برجسته‌تر جلوه دهند و علاوه بر این نشان دهند که شما تا چه حدی می‌توانید به خوبی کار مورد نظر را انجام دهید. کارشناسان سایت کارجویی مانستر (Monster) معتقدند که در این مرحله برای این که بتوانید تاثیر گذار باشید باید دقیق جواب دهید، به این نحو که باید قبل از شرکت در مصاحبه توانایی‌های خود را ارزیابی کنید تا بتوانید نقاط قوت خود را شناسایی کنید. مانستر می‌گوید برای کسب موفقیت در این مرحله باید لیستی از توانایی‌های خود درست کنید و سپس قابلیت‌های خود را در سه دسته بندی قابلیت‌های دانش مبنا، قابلیت‌های قابل انتقال و ویژگی‌های شخصی شرح دهید.

برچسب ها : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سه =