شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

کمپین تبلیغاتی چیست؟

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۲۴, ۱۳۹۸ 323 views

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی یک استراتژی است که به طور خاص برای اجرا در تمامی رسانه‌های جمعی طراحی می‌شود. کمپین‌های تبلیغاتی به منظور دستیابی به نتایج بهتر در فروش، شناخته شدن برندتان یا حتی برقراری ارتباط در یک بازار خاص شکل می‌گیرند. راه‌هایی که تاکنون برای انجام تبلیغات به شما معرفی کردیم در کمپین تبلیغاتی شما نیز کاربرد دارند و کمک بسیاری به پیشبرد آن خواهد کرد. اگر تصمیم به راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار خود را دارید، سعی کنید حتما با متخصصین در این زمینه مشورت کنید. همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی کمک بسیاری در این زمینه به شما خواهد کرد.

چگونه یک کمپین تبلیغاتی خوب داشته باشیم؟

۱) هدف شما از تبلیغات و کمپین تبلیغاتی چیست؟

زمانی که به تبلیغات فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟ به احتمال زیاد افزایش فروش. اما در حقیقت فاکتورهای بسیاری برای تمرکز کردن روی آن وجود دارد. فاکتورهایی همچون جذب مشتریان جدید، معرفی محصول و آغاز ساخت محصولات جدید.
با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی می‌توانید آگاهی‌ها را درباره برند خود افزایش دهید و احساسات خاصی را درباره آن در ذهن مشتریان ایجاد کنید. هدف شما هر چیزی که باشد، حتما قبل از آغاز کمپین خود آن را تعیین کنید.

۲) بازار هدف کمپین تبلیغاتی خود را به درستی شناسایی کنید.

بخشی از موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در این بخش محقق می‌شود. اگر شناخت کامل و دقیقی از مخاطبان هدف خود داشته باشید، استراتژی تبلیغاتی بهتری را دنبال خواهید کرد و بدون شک نتایج بهتری به دست خواهید آورد. سن، جنسیت، موقعیت اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علاقمندی‌ها، عادات، سرگرمی‌ها … تمامی این موارد می‌توانند در شناخت بازار هدف به خوبی به شما کمک کنند.

۳) مخاطبان خود را دسته بندی کنید.

زمانی که مخاطبان خود را کاملا تعیین کردید، حالا زمان دسته بندی کردن آن‌ها است. سعی کنید مخاطبان خود را بر اساس محصول و یا خدمتی که می‌خواهید به آن ها ارائه دهید طبقه بندی کنید. خودتان را جای آن‌ها بگذارید و به دنبال پاسخ سوالات یا رفع نیازهای آنان باشید. آیا محصولی که به آن‌ها معرفی می‌کنید کارآمد است؟ آیا آن ها قدرت خرید محصول شما را دارند؟ و … سوالاتی از این قبیل در دسته بندی مخاطبان کمک بسیاری به شما می‌کند.

۴) از بهترین ابزارها برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید.

ابزارهای بسیاری برای تاثیرگذاری کمپین تبلیغاتی شما وجود دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را با هم بررسی می کنیم.
تبلیغات در فضای مجازی
تبلیغات در فضای مجازی این امکان را به شما می‌دهد تا به سادگی به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید. هر یک از پلتفرم‌ها قالب مخصوص به خود را دارند و برای موفقیت کمپین خود باید به خوبی با هر یک از آن ها آشنایی داشته باشید.
ایمیل مارکتینگ
همانطور که در آغاز این مطلب اشاره کردیم، ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه‌های تبلیغات است و در کمپین‌های تبلیغاتی نیز کمک بسیاری به شما خواهد کرد. با استفاده از ایمیل مارکتینگ علاوه بر جذب مشتریان جدید، می‌توانید به مشتریان وفادار خود نیز پیام ارسال کنید. آیا می‌دانستید جذب یک حریدار جدید، هزینه ای ۷ برابر بیشتر از حفظ مشتریان قبلی دارد؟
کانتنت مارکتینگ Content Marketing
درباره کانتنت مارکتینگ اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد؛ بنابراین بهتر است اول تعریف کاملی از آن را به شما ارائه کنیم: بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که روی تولید و انتشار محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و نگهداری یک مخاطب و در نهایت رسیدن به مشتری‌های سودآور تمرکز می‌کند. مدیران سایت‌ها‎ دریافته‌اند که محتوای سایت یا وبلاگ است که موجب رشد و ترقی آنها در فضای مجازی می‎گردد.
ویژگی های کانتنت مارکتینگ در کمپین تبلیغاتی کمک شایانی به شما خواهند کرد:
• آموزش: آموزش و اطلاع رسانی کسب و کار خود به افراد علاقمند
• قدرت: استفاده از کانتنت مارکتینگ به منظور ایجاد کمپین‌ها‎ی بزرگ تبلیغاتی برای معرفی خود
• ماندگاری: کانتنت مارکتینگ با اطلاع داشتن از این که تصاویر چه تاثیر بزرگی بر روی ذهن مشتری دارد، به بهترین شکل ممکن از تصاویر استفاده می‎کند.
• کاهش ریسک: در کانتنت مارکتینگ، مشتری با استفاده از اطلاعاتی که از محتوا دریافت می‎کند، به سایت اعتماد کرده و بر اساس آن اطلاعات، تصمیم درستی را برای خرید اتخاذ می‎کند. آمورش تبلیغات

۵)پیام کمپین خود را به درستی انتخاب کنید

پیامی که می‌خواهید از طریق کمپین تبلیغاتی خود منتقل کنید اهمیت بسیاری دارد. با وجود اینکه هر شرکتی استراتژی مخصوص به خود را دارد، اما گاهی اوقات تقلید از دیگر کمپین‌ها رخ می‌دهد و اتفاقی دور از ذهن نیست. پیام اصلی کمپین تبلیغاتی شما باید مختصر، مفید، دقیق، منسجم و منحصر بفرد باشد. برای ایجاد چنین پیامی مشورت با متخصصین این زمینه و آژانس‌های تبلیغاتی را فراموش نکنید.

۶ ) طراحی را فراموش نکنید

همانقدر که پیام شما اهمیت دارد، طراحی کمپین تبلیغاتی نیز می تواند اثرگذار باشد و بازوی قدرتمندی در کمین شما به شمار می‌آید. سعی کنید طراحی‌های خود را مطابق با آخرین ترندهای بازار انجام دهید تا بتوانید توجه مشتریان خود را جلب کنید. اول از همه به جنبه بصری کمپین خود توجه داشته باشید تا در نگاه اول جذاب و گیرا به نظر برسد و بعد از آن هر چیز دیگری را که احتمال می‌دهید برای مشتری شما اهمیت دارید در اولویت قرار دهید.

۷ ) نتایج بدست آمده از کمپین تبلیغاتی خود را تحلیل و بررسی کنید

اندازه گیری‌ها و تحلیل و بررسی‌ها در بسیاری از زمینه‌ها اهمیت بسیاری دارد. دنیای تبلیغات نیز از این موضوع مستثنی نیست. اگر نتایج حاصل از تبلیغات خود را به درستی تحلیل نکنید، نمی‌توانید از آن چه که در حال رخ دادن است به خوبی آگاه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =