شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

مشخصات یک فروشنده حرفه ای

نوشته شده توسط در تاریخ آبان ۷, ۱۳۹۷ 493 views

مشخصات یک فروشنده حرفه ای
ما به عنوان کسانی که کارآفرین هستیم، بعنوان کسانی که یک بنگاه اقتصادی را اداره می کنیم، باید بدانیم که بازاریابان و فروشندگان حرفهای چه ویژگیها و چه مهارتهایی دارند. مهارتها و ویژگیهایی که یک فروشنده و بازاریاب حرفهای دارد چیست؟
بدیهی است اگر ما هم بتوانیم به این مهارتها و ویژگیها دست بیابیم، می توانیم به عنوان یک فروشنده و بازاریاب حرفهای در کسبوکار خود موفق شویم. یکی از مهمترین ویژگیهای فروشندگان و بازاریابان حرفهای این است که از انرژی بسیار بالایی برخوردارند و برای کارهای طولانی، تحرک و پویایی بسیار زیادی دارند. آنها به کار خود عشق می ورزند و هیچ وقت نا امید نمی شوند و برای بهره گیری از فرصتهای بازار، نهایتِ سعی و تلاش خود را بکار می گیرند .
فروشندگان، بازاریابان و کارآفرینانِ حرفهای، عزت نفس و اعتماد بنفس بالایی دارند. برای انجام هر کاری و برای مذاکره با هر فردی، اعتماد به نفس دارند و هیچ کاری برای آنان غیر ممکن نیست. ازمذاکره با مدیر عامل شرکتهای بزرگ هیچ واهمه و ترسی به دل راه نمی دهند. با مشتریان خود، با اعتماد به نفس بالا، برخورد می کنند و کالای خود را برای آنها تشریح می کنند .
چشمها و گوشهای بازاریابان، فروشندگان و کارآفرینان حرفهای برای شکار فرصتها حساس است. از هر فرصتی برای بازاریابی و فروش کالاها و خدمات خود استفاده می کنند . در واقع، آنها فرصت شناسهای بسیار خوبی هستند و سعی می کنند در صورت پیدا شدن فرصت، سریعاً از آن استفاده کنند. فروشندگان حرفهای، انسانهای موفقیت جو و کمال طلبی هستند .
آنها دنبال بهترینها، دنبال ایده آلها و دنبال موفقیتهای بزرگ هستند و هنگامیکه که به موفقیتی در فروش می رسند، از شادی در پوست خود نمیگنجند و سعی میکنند این شادی را به هر شکل بروز دهند. فروشندگان و بازاریابان حرفهای، مهارت عجیبی در همدردی و همدلی با دیگران دارند. در واقع آنها با همدلی و همدردی با مشتری می توانند اعتماد آنها را جلب کنند. می توانند صداقت خود را به مخاطب نشان بدهند .
فروشندگان، بازاریابان و کارآفرینان حرفهای، نقش یک مشاور را بازی کنند، در واقع مشاورِ مشتریان و مصرف کنندگانِ خود هستند. آنها سعی نمی کنند که کالا و خدمات بفروشند، بلکه سعی می کنند به مشتری مشورت بدهند. اگر مشتری احساس کند که شما دلسوز او هستید، به شما اعتماد میکند و همین اعتماد است که پایه فروش و بازاریابی است .فروشندگان و بازاریابانِ حرفهای، توانایی عجیبی در نفوذ در دل مشتریان دارند . در واقع با هر مشتری جوری برخورد میکنند که به راحتی با او صمیمی میشوند و به راحتی در دل آن مشتری نفوذ پیدا میکنند.
میتوانند به راحتی ذهن آنها را بخوانند که به چه کالا و خدماتی نیاز دارند. میتوانند با انعطاف پذیریِ خود، از پسِ هر مشتری بر آیند . فروشندگان و بازاریابان حرفهای، جسارت و ریسک پذیری عجیبی در کارهای خود دارند و بیش از اندازه احتیاط نمی کنند. دائماً در حال برنامه ریزی و انجام ریسکهای متفاوت هستند. دائماً در حال تصمیم گیریهای بزرگ و کوچکند. از هیچ عامل و مانعی در زندگی خود واهمه ندارند. فروشندگان و بازاریابان حرفهای بهتر است با صنعتی که در آن کار میکنند، آشنایی نزدیک داشته باشند. در واقع باید بتوانند تمام نکات و مسائل کسب وکار خود را کاملاً بشناسند و سعی کنند بیشتر و بهتر از رقبا، به مشتریانِ خود ارزش بدهند . آنها بهتر درک می کنند که مشتری چه میخواهد؟ چگونه میخواهد این کار را انجام بدهد؟ و چه انتظاراتی دارد؟ فروشندگان و بازاریابان حرفهای، سئوالات مشتریان را خوب مدیریت می کنند. دقت داشته باشید که این حق مشتریست که سئوالات او به صورت دقیق و کامل پاسخ داده شود . توصیه میکنیم، لیستی از سئوالات احتماًلی مشتریان را تهیه کنید و دائماً لیست خود را به روز و کامل کنید و هر سئوال جدیدی که ایجاد میشود آن را بهمراه پاسخ بنویسید و سعی کنید دائماً برای سئوالات مشتریان جوابهای بسیار درست، شفاف و دقیق داشته باشید. بدون شک، مشتری با دریافت پاسخ سئوالات خود، به شما اعتماد می کند و نیاز خود را از طریق شما رفع خواهد کرد .بازاریابان و فروشندگان حرفهای انسانهایی بسیار مجرب، خونسرد، مسلط، با گذشت و صبور هستند. خیلی زودرنج نیستند و از این که مشتری از آنها نخریده یا مطلبی گفته است که باب میل آنان نبوده است، ناراحت نمی شوند. انسانهایی بسیار با گذشت هستند و سعی می کنند بدیها و اتفاقات بدی که در زمان کار برای آنان اتفاق افتاده است را کاملاً فراموش کنند . فروشندگان و بازاریابان انسانهای بسیار صبوری هستند. حتی اگر یک روز یا یک هفته، هیچ فروشی نداشته باشند با این حال امید خود را از دست نمیدهند و با صبر و بردباری سعی می کنند تا مشتریان جدیدتر و بهتری را جذب کنند. آنان انسانهای بسیار خونسردی هستند و به کار خود مسلطند و سعی می کنند فنون مختلف را یاد بگیرند .انسانهای بسیار یادگیرنده ای هستند و سعی می کنند از هر اتفاق و حادثه و از هر مشتری، چیزی یاد بگیرند و در زندگی خود و در کار خود از آن استفاده کنند . بازاریابان و فروشندگان حرفه ای قدرت انعطاف پذیری خیلی بالایی دارند . باید بدانیم که همه چیز در حال تغییر است. اگر همه چیز در حال تغییر است پس ما هم باید انعطاف پذیر باشیم. انعطاف پذیری قوه خلاقیت انسانها را بیشتر میکند . ما باید خود را با مشتری تطبیق بدهیم نه اینکه انتظار داشته باشیم مشتری خودش را با ما تطبیق بدهد. پس ما باید انسانهای انعطاف پذیری باشیم تا بتوانیم با هر مشتری، برخورد مناسب داشته باشیم و با هر مشتری، طبق علایق و طبق اعتقادات او برخورد کنیم. باید به فرهنگ مشتری، به بینش مشتری و به اعتقادات مشتری احترام بگذاریم. یک فروشنده و بازاریاب حرفهای دائماً در حال یادگیری و استفاده از فناوری های جدید است . دائماً سعی میکند تسلط خود به کامپیوتر را بالا ببرد. یک فروشنده و بازاریاب حرفهای سعی میکند وجوه تمایز خود نسبت به رقبا را هر روز افزایش بدهد تا بتواند جایگاه مناسبی در ذهن مشتری بدست آورد. دائماً سعی میکند به کالا و خدمات خود تنوع بدهد و کیفیت آنها را افزایش دهد. هر روز سعی میکند کالا و خدمات خود را با روشی جدید و خلاقانه به مشتری ارائه کند . هر روز سعی می کند خدمات بهتری به مشتری بدهد. فروشنده خوب حتماً باید به هنجارها و فرهنگ مشتری احترام بگذارد. فروشنده موفق خود را معلم فرهنگی نمی داند وقرار نیست به مشتری بگوید چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست. ما تنها حق داریم که فرهنگ مشتریان را بشناسیم به آن احترام بگذاریم .

باید به اصول و فنون مذاکره اهمیت بدهدیم و سعی کنیم در مذاکرات خود، هر روز بهتر از روزهای قبل عمل کنیم و در مذاکرات خود طوری رفتار کنیم که هم طرفِ مقابل و هم خودمان احساس برنده بودن داشته باشیم. فروش موفق زمانی اتفاق می افتد که هر دو طرف، احساس برنده بودن داشته باشند. یک فروشنده و بازاریاب حرفهای، دقت عجیبی در گوش دادن دارد. سعی می کند چیزهایی که می شنود را تجزیه و تحلیل کند. سعی میکند ابتدا برروی مطالب فکر کند و سپس جواب بدهد .
یک فروشنده حرفه ای حتماً باید با اصول و تکنیک نامه نگاری آشنایی داشته باشد . در واقع، نامه ی فروش بگونه ای تهیه شود که بتواند در مشتری ایجاد انگیزه کند. خیلی مواقع ما نیاز به نامه نگاری و نوشتن جملات خوب داریم، پس باید به نوشتن و نامه نگاری اهمیت بدهیم . مهارتهایی مثل بازاریابی تلفنی، سخنرانی، نوشتن و تایپ کردن را در خود تقویت کنیم. یک فروشنده باید هر روز مهارتهای خود را بیشتر کند، زیرا بازار دائماً در حال تغییر و در حال رشد و توسعه است. سواد، بینش و فرهنگ مشتریان هر روز بالاتر می رود پس فروشنده هم هر روز باید سطح دانش خود را ارتقا دهد. فروشنده ای که دنبال یادگیری فنون جدید نیست، به تدریج از مشتریان خود عقب می افتد و دیگر قادر به پاسخگویی به نیاز مشتریان نخواهد بود.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 17 =