شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

مشتری یابی وجذب مشتری

نوشته شده توسط در تاریخ مهر ۲۳, ۱۳۹۷ 654 views

مشتری یابی وجذب مشتری
چنانچه وضعیت فروش امروز شرکت خود را نگاه کنید می بینید که نتیجه مشتری یابی شما در شش ماه گذشته بوده است.امروز چه کاری باید انجام دهید که فروش شما در شش ماه آینده خوب باشد؟ پاسخ : هر روز بذر بکارید . شما نمی توانید بدون اینکه بذری بکارید ، در آینده محصولی درو کنید.بذر شما چیست؟ پاسخ : مشتری یابی
مشتریان شما هرسال فرسایش دارند.ممکن است پروژه آن ها تمام شده باشد. جابجا شده باشند. سلایق و علایق آن ها تغییر کند و …. هر سال شما بخشی از مشتریان خود را (به دلایل خارج از کنترل خودتان) از دست می دهید. پس حداقل برای حفظ جایگاه قبلی خود باید مشتریانی را جایگزین آن ها کنید. مهم نیست امروز چقدر سرتان شلوغ است.یا امروز فروش خوبی دارید. برای کسب بازده عالی و مستمر باید هر روز فعالیت کنید.

منابع به دست آوردن مشتری چیست؟

۱)استفاده از کتاب های زرد و مرجع : کتاب هایی تحت عنوان مرجع صنایع و کسب و کار های مختلف وجود داردکه لیستی از شرکت های فعال در آن عرصه را ارائه می دهند.پیشنهاد می کنم تماس های خود را از انتهای کتاب شروع کنید.اکثر فروشندگان کار خود را ابتدای کتاب شروع می کنند و عموما از حرف (دال) فراتر نمی روند.شما از حرف (ی) و از آخر کتاب به اول شروع کنید.
۲)استفاده از اینترنت: با جست و جو در اینترنت می توانید دایرکتوری مشاغل مختلف را پیدا کنید و آن ها را تهیه کنید.برخی از سایت های نیازمندی دسته بندی مشاغل مختلف را دارند که به صورت رایگان می توانید از آن ها استفاده کنید.
۳)مجلات و نشریات تخصصی صنایع: عموما هر صنعتی یک یا چند مجله تخصصی دارد که با مطالعه آن ها می توانید فهرستی از فعالان آن صنعت را بیابید.

۴)نمایشگاه های تجاری: شما با شرکت در نمایشگاه های بین المللی و تجاری که در استان های مختلف برگزار می شود می توانیدارتباطات خوبی برقرار کنید و فهرست مشتریان بالقوه خود را ارتقا دهید. همچنین شما می توانید با تهیه کتاب های نمایشگاه ، فهرست شرکت کنندگان نمایشگاه به همراه نام و آدرس و تلفن آن ها رابیابید.

۵)دوستان و مشتریان: از دوستان و مشتریان فعلی خود بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند. نظریه ای وجود دارد به نام شش درجه جدایی.این نظریه می گوید : هر دو شخص دلخواه روی کره زمین با ۶ واسطه به هم مربوط میشوند. مثلا شما به عنوان یک شهروند ایرانی با واسطه حداکثر شش نفر دیگر به یک شهروند کشور آفریقایی مرتبط میشوید.

۶) انجمن ها و اتحادیه ها : از اتحادیه های صنفی و انجمن ها بخواهید فهرستی از اعضای خود را به شما بدهند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =