مشتری های ایده آل

مشتری های ایده آل

پاسخ در مفهوم آواتار بازاریابی نهفته است. این عبارت یک فیلم دنباله دار فوق العاده خسته کننده از جیمز کامرون نیست. بلکه اولین و مهمترین مرحله در یک فرآیند بازاریابی است که لیدهای درست را برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد. کلید این فرآیند این است که ذهن خود را روی هدف قرار دادن یک شخص خاص متمرکز کن ید نه یک مخاطب.

این شخص خاص ۶ ویژگی خواهد داشت:

  • در برقراری ارتباط با کسب و کار شما سود می بینند

مشتری ایده آل شما بزرگترین طرفدار شماست. هر گونه مشکلی که خدمات یا محصول شما حل می کند، همان مشکل مشتری ایده آل شماست و بهترین راه حل برای آنهاست. اگر مشتری شما و آنچه را که انجام می دهی دوست داشته باشد، ادامه و مراحل بعدی کار (برقراری ارتباط، فروش و…) راحت تر خواهد بود.به راحتی در دسترس قرار می گیرند.مشتری ایده آل شما کسی است که به راحتی می توانید با وی تماس بگیرید. سهولت دسترسی حیاتی است.

  • برای بازاریابی پذیرش دارند

انتخاب شخصی که به بازاریابی شما پاسخ می دهد بسیار مهم است. بهترین شخص لزوما رئیس یک شرکت نمی تواند باشد؛ این اشخاص انتخاب های خود را مدام بررسی می کنند زیرا یاد گرفته اند تا خود را نارحت و درگیر نکنند. در عوض شاید شما نیز بخواهید فردی را که به انتخاب های جدید پاسخ می دهد، نگه دارید.

  • یک چرخه فروش نسبتا کوتاه دارند

این چرخه شامل مقایسه است نه جستجو برای یک ارزش مطلق. و عمدتا به نوع کسب و کاری که شما انجام می دهید بستگی خواهد داشت. اما مشتری ایده آل شما کسی است که در کوتاه ترین زمان از مشتری راغب به مشتری فروش تبدیل می شود.

  • به خرید از شما ادامه می دهند

مشتری ایده آل بارها وبارها برای خرید از شما هزینه می کند. کسب بیشترین درآمد از یک لید به این معنا نیست که فروش فقط یک بار اتفاق بیفتد. به یاد داشته باشید، بودجه بازاریابی شما یک سرمایه گذاری است و شما می خواهید تا آنجا که امکان دارد بازگشت سرمایه تان بیشتر باشد.

  • آنها محصولات مناسب را در زمان مناسب خرید می کنند

هرچند هر مشتری که با شما به طور منظم از شما خرید می کند، یک مشتری خوب است. اما لزوما این بدان معنا نیست که آنها مشتری ایده آل شما هستند. مشتری ایده آل، محصولات اصلی خود را خریداری می کند، نه فقط محصولات جانبی را. و مشتری ایده آل شما کسی نیست که فقط در زمان فروش فوق العاده یا پیشنهاد ویژه از شما خرید کند.

حال که مشخصه های مورد نیاز مشتری ایده آل را می دانید، وقت آن است که دقیقا آن مشتری را پیدا کنید. چه کسی به مشتری ها جذابیت محصولات و کار شما را نشان می دهد؟ آواتار بازاریابی شما چه کسی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سیزده =