مشتری خوب همان فروشنده خوب است
مشتری خوب همان فروشنده خوب است

وقتي که فروش کالايي به شدت افزايش مي يابد قسمت زيادي از اين افزايش فروش مربوط به توصيه مشتريان کنوني به مشتريان آينده است مثلا اگر فردي کالاي شما را بخرد و از آن راضي باشد او آن را به همکاران، هم دوره اي ها، همکلاسي ها و خلاصه دوستان و آشنايان خود توصيه خواهد کرد .

84 درصد از کل فروش در آمريکا نتيجه تبليغات شفاهي است. وقتي که فروش کالايي به شدت افزايش مي يابد قسمت زيادي از اين افزايش فروش مربوط به توصيه مشتريان کنوني به مشتريان آينده است مثلا اگر فردي کالاي شما را بخرد و از آن راضي باشد او آن را به همکاران، هم دوره اي ها، همکلاسي ها و خلاصه دوستان و آشنايان خود توصيه خواهد کرد و اگر از ان کالا راضي نباشد احتمالا ديگران را از خريد کالاي شما منصرف خواهد کرد .

بهتر از اکثريت باشيد

براي اينکه در صنعت خود به 10 درصد برتر فروش بپيونديد بايد مشترياني داشته باشيد که در هر موقعيت مانند فروشندگان شما عمل کنند. اعتبار ميليوني در فروش بسيار مهم است پس بايد مشتريان شما راضي باشند تا هر جا که هستند درها را به سمت شما باز کنند .

خود را پيش بيني نکنيد، فقط حرکت کنيد

همه فروشندگان برتر به نقطه اي رسيدند که هيچگاه آن را پيش بيني نمي کردند چون مشتريان بيش از انتظار آنها برايشان فروخته اند. وقتي که در زندگي شخصي و حرفه اي خود ثابت قدم هستيد و به شعارهاي خود پايبند هستيد، آنگاه همانند قطعات يک پازل همه چيز کنار هم چيده مي شود تا فروش شما افزايش يابد و به درآمدي دست پيدا خواهيد کرد که هيچگاه منتظر آن نبوده ايد .

خود را با صداقت، قضاوت کنيد

يک نکته مهم در مورد ديدگاه، ارزش ها و شعارهاي شما به عنوان يک فروشنده يا صاحب يک کسب و کار وجود دارد: به خود فرصت کافي بدهيد. کارهاي زيادي هست که بايد انجام دهيد، عادت ها، اخلاق، دانش و توانايي هاي خود را بايد تقويت کنيد اما همه اينها يک شبه انجام نمي شود. بايد صبور باشيد .

تا رسيدن به موفقيت تلاش کنيد

علت اينکه افرادي پيشرفت مي کنند و روز به روز توانايي هاي بيشتري مي آموزند اين است که آنها در حرکت به سمت روياها و اهداف خود ثابت قدم هستند و مسير را پله پله مي پيمايند. آنها از خود انتظار ندارند يک شبه تبديل به يک انسان فوق العاده شوند. اين افراد وقتي به نتيجه مناسبي دست پيدا نمي کنند دلسرد نمي شوند. آنها فقط ادامه مي دهند و ادامه مي دهند و کاري که شما بايد انجام دهيد همين است .

شما هماني هستيد که فکر مي کنيد !

هر گاه که افکار روشني داشتيد و دانستيدکه مي خواهيد چطور آدمي باشيد، چه زندگي داشته باشيد و چه شغل و حرفه اي مي خواهيد داشته باشيد، آنگاه قدم اول را برداريد. هر لحظه به خود بگوييد اکنون چه کاري مي توانم انجام دهم که به آن فرد ايده آل نزديک شوم. پس از مدتي متوجه مي شويد که تبديل به انساني پرتلاش و موفق شده ايد که از زندگي و کار کردن خود لذت مي برد و آنگاه است که نزديک شدن موفقيت ها و فرصت ها را حس خواهيد کرد .

به خاطر داشته باشيد، رفتار و عملکرد شما در برابر ديگران بيان مي کند چه جور آدمي هستيد و اگر در اين راه به اندازه کافي ثابت قدم باشيد شخصيت شما به آن فرد ايده آلي که در رويا تصورش را داشتيد نزديکتر مي شود .

به بهتر شدن عادت کنيد

اول، با هر مشتري طوري رفتار کنيد گويي او قرار است براي شما همانند يک مبلغ تبليغ کند. به خاطر داشته باشيد هر کس در حدود 300 نفر ديگر را مي شناسد. پس او يک مشتري با ارزش است .

دوم، رفتار خود را بررسي و سعي کنيد هر بار از دفعه قبل در معامله با ديگران بهتر رفتار کنيد. هر روز بهترين روش هاي ممکن را که مي توانيد، به کار ببنديد تا مطمئن شويد بهترين نتيجه را مي گيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =