مدیری مودب

مدیری مودب
بعضي ها فکر مي کنند مدير خوب بودن يعني هاي و هوي کردن و بد بيراه گفتن به همه و همه را ترساندن اما حقيقت غير از اين است.
من عاشق شعار شرکت وودافون هستم:” آيا فوق العاده نيست اگر کسي کاري کند که احساس کنيد فردي خاص هستيد؟”
فکر مي کنم همه از اينکه با توجهي خاص با ما رفتار شود احساس فوق العاده اي خواهيم داشت. خوب چطور است شما دليلي براي احساس خوب ديگران باشيد يا بخاطر کاري که انجام داده اند به آنها احترام بگذاريد؟ نه کاري که فوق العاده بوده بلکه کاري که وظيفه آنها بوده است.
من مطمئنم که شما اين جمله را شنيده ايد ” با ديگران آنگونه رفتار کن که دوست داري با تو رفتار شود.” با افرادي که در اطراف شما هستند به خوبي رفتار کنيد. هر بار که با ديگران برخورد داريد به خاطر آوريد که يک لبخند، دست دادن به گرمي، يک چشمک، دست به پشت او کشيدن با محبت، يک دست بلند کردن و… هر کدام نشاني از ارزش و
احترامي است که براي طرف مقابل قائل هستيد. اغلب تمايل داريم به خود تلقين کنيم اين حرکات اثري در کار ها ندارد. کمي به آن فکر کنيد احتياج به توضيحات من ندارد مطمئن هستم که با من هم عقيده خواهيد بود.
بله افرادي هستند که احتمالا فقط يکبار با آنها روبرو خواهيد شد و ديگر آنها را نخواهيد ديد و شايد تشکر شما تاثيري زيادي هم نداشته باشد. اما با اين حال هنوز بايد سعي کنيم به آنها احترام بگذاريم. ما به عنوان مدير بايد به همه از صميم قلب احترام بگذاريم و هيچگاه به افرادی که با آنها کار مي کنيم از بالا به پايين نگاه نکنيم. به عنوان مدير يک تيم بايد با تمام افراد تيم خود توافق داشته باشيد. هر کسي همراه با وظيفه اش مانند قطعه اي از يک پازل است وقتي آن تکه از پازل را از دست بدهيد تصوير شما کامل نخواهد شد. هنگامي که روز خوبي نداريد و با کسي که در حال نظافت است يا هر کسي مانند او روبرو مي شويد فقط به خاطر بياوريد او چه کار سختي را انجام مي دهد آنگاه به او احترام بگذاريد!
بسيار پيش مي آيد که ما با افرادي روبرو مي شويم که خشمگين هستند و روي اعصاب ما پا مي گذارند در حاليکه مقصر ما نيستيم. در اين هنگام با نا اميدي، بدخلقي و فشار زيادي که احساس مي کنيد تمايل زيادي به فرياد کشيدن خواهيد داشت حتي مي خواهيم به کسي که اعصاب ما را به هم ريخته است بد و بيراه بگوييم. اما در اين حالت که طرف مقابل يا اطرافيان ما در حالت خوبي نيستند کمي تحريک کردن آنها کافي است تا آتشفشان خشم آنها فوران کند. گذشته از اين رفتار تند شما مشکلي را هم حل نمي کند و نبايد در اين هنگام عصبانيت خود را روي ديگري خالي کنيد.
بگذاريد برايتان موضوع را روشن کنم با ادب بودن به اين معنا نيست که مانند ماست باشيد! اگر هر يک از اعضاي تيم شما کاري را که براي آن در نظر گرفته شده است نمي تواند انجام دهد بايد او را با فرد ديگري جايگزين نماييد اما با حفظ احترام و آبروي او نه در ميان جمع بلکه بايد به صورت خصوصي با او صحبت کنيد. من معتقدم که مودب بودن نشانه اي از قدرت است ونه ضعف.
قوي باشيد و کنترل احساسات خود را بدست گيريد و انرژي خود را در مسير درست هدايت کنيد. به شما قول مي دهم به آن سختي ها هم که فکر مي کنيد نيست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =