مدیریت احساسات

مدیریت احساسات

برخی اوقات تعاملات اجتماعی به چالشی اساسی برای انسان تبدیل می‌شود. برخی افراد درنتیجه‌ی تعاملات اجتماعی‌شان احساس می‌کنند دیگران از آنها بیزار یا متنفرند. درصورتیکه شاید این احساس آنها در واقعیت توهمی بیش نباشد. افرادی که چنین احساسی را تجربه می‌کنند احتمالا منزوی و گوشه‌گیر می‌شوند. اغلب از روبه‌رو شدن با گروه‌های پرتعداد می‌ترسند و نگران هستند دیگران درباره‌شان چه می‌گویند. این قبیل افراد بیش‌ازحد تحلیل می‌کنند، در جست‌وجوی معنای نهفته در صحبت‌ها یا کارهای دیگران هستند تا ثابت کنند دیگران از آنها متنفرند.
وقتی فردی چنین احساسی را درون خود تجربه می‌کند، دلایل متعددی برای این احساس وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • افسردگی
  • روابط ناهنجار
  • اضطراب و نگرانی
  • عزت‌نفس پایین
  • اختلال دوقطبی
  • قلدری‌های گذشته یا فعلی
  • سایر شرایط مرتبط با سلامت ذهنی

در برخی موارد شاید فرد قادر باشد با وجود احساس عدم‌اعتماد و اضطراب خود، آن را ببیند و به زندگی‌اش ادامه بدهد. برخی دیگر از افراد می‌توانند از مشاوره و حتی مراقبه کمک گرفته و احساسات منفی ناشی از قضاوت‌ها و نگرش‌های دیگران درباره‌ خودشان را مدیریت کنند.

در ادامه شما را با چند راهکار مدیریت احساسات ناخوشایند آشنا می‌کنیم. به شما می‌گوییم در چه وضعیتی بهتر است به مشاور یا پزشک مراجعه کنید و شما را با درمان‌های احتمالی موثر آشنا می‌کنیم.در ادامه با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =