شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

مدیریت احساسات در مقابل تنفر دیگران

نوشته شده توسط در تاریخ آبان ۱۴, ۱۳۹۸ 171 views

مدیریت احساسات در مقابل تنفر دیگران

فرد در ذهن خود با این باور و اندیشه دست‌وپنجه نرم می‌کند: دیگران از من متنفرند. مدیریت این احساس ناخوشایند برای او به کاری سخت و طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود. به این‌ترتیب پیدا کردن دوستان جدید و برقراری روابط جدید برای او سخت‌تر می‌شود و حتی ممکن است زندگی حرفه‌ای او تحت‌تاثیر قرار بگیرد.بااین‌وجود، او قادر است در چنین وضعیتی استراتژی‌های موثری را به‌کارببندد، احساس بهتری را نسبت به دیگران یا تصویر ذهنی دیگران از خودش تجربه کن
در ادامه شما را با راه‌حل‌هایی برای تغییر تصویرذهنی‌تان آشنا می‌کنیم:

  1. خودتان را به‌جای طرف مقابل بگذارید و از نگاه او این موقعیت را مشاهده کنید:کسی که فکر می‌کند دیگران از او متنفرند تصور می‌کند معنایی نهفته در تمام کارها و حرف‌های دیگران وجود دارد. برای مثال تصور می‌کند اگر کسی عکس او را در شبکه‌ی اجتماعی نپسندد، اگر کسی از کنارش رد شود و سلام و احوالپرسی گرمی با او نکند، اگر بلافاصله به پیام او جواب ندهد به این مفهوم است که آن فرد از او خوشش نمی‌آید.درحالیکه در واقعیت ممکن است فرد مقابل دلایل شخصی خودش را داشته باشد که ربطی هم به فردی که با او روبه‌رو شده ندارد و به‌خاطر همین دلایل شخصی به شیوه‌ی مطلوب او رفتار نکرده باشد.در چنین وضعیتی برای مدیریت احساس ناخوشایندتان خودتان را به‌جای طرف مقابل قرار بدهید و از نگاه او به این وضعیت نگاه کنید. شاید او اصلا عکس شما را در شبکه‌های اجتماعی ندیده و برای همین آن را نپسندیده است. شاید صدای شما را نشنیده یا عجله داشته و برای همین جواب سلام‌تان را نداده است. شاید پیام شما را در ساعتی از روز دریافت کرده که سرش حسابی شلوغ بوده است.مهم نیست ماجرا چه باشد؛ باید بدانید حتما توضیح دیگری برای رفتار آن فرد وجود دارد. خودتان را نشانه نگیرید و رفتار او را به خودتان نگیرید. رفتار او لزوما به این مفهوم نیست که او از شما متنفر است.
  2. بدون هرگونه قضاوتی آن موقعیت را دوباره ترسیم کنید:معمولا وقتی کسی جزئی از موقعیتی است و بخواهد به آن موقعیت بدون هرنوع قضاوت یا احساسی نگاه کند کاری بسیار سخت و دشوار می‌شود؛ بویژه وقتی اوضاع بروفق‌مراد او پیش نرفته باشد.مثلا سه نفر با هم دوست صمیمی هستند. دو نفر از آنها بدون اطلاع نفر سوم باهم قرار می‌گذارند و بیرون می‌روند. نفر سوم از این ماجرا باخبر می‌شود. این وضعیت را اینگونه تفسیر می‌کند: حتما آنها از من خوش‌شان نمی‌آید.پیشنهاد ما این است: در چنین موقعیتی بر جنبه‌ی منفی کنارگذاشته‌شدن تمرکز نکنید. بهتر است بدون هرگونه قضاوتی دوباره این موقعیت را بررسی کنید. چه دلایل احتمالی برای باهم رفتن آن دو نفر وجود دارد؟ ممکن است اتفاقی همدیگر را دیده باشند؟ فکر می‌کردند یا خبر داشتند نفر سوم کاری دارد یا سرش شلوغ است؟ خیلی وقت است که همدیگر را ندیده‌اند؟باید تمام دلایل احتمالی را برای هر وضعیتی در نظر بگیرید. بیشتر این دلایل ربطی به احساسات آن فرد درمورد شما ندارند.
  3. لازم نیست بدانید دیگران به چه چیزی فکر می‌کنند:بعضی افراد مدام سعی می‌کنند فکر دیگران را بخوانند. این رفتار تاحدی طبیعی است. ولی وقتی فرد دست‌وپا می‌زند تا افکار منفی دیگران در مورد خودش را بفهمد، زندگی خودش تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی معمولا درگیر چنین حالتی هستند.به‌جای آنکه تلاش کنید افکار دیگران را بخوانید، ارزش ظاهری کلمات و صحبت‌های دیگران را دریابید. اگر کسی می‌گوید چیزی را دوست دارد، حتما آن را دوست دارد. اگر کسی نمی‌خواهد رستوران برود، حتما گرسنه نیست یا برنامه‌ی دیگری دارد.
  4. کاری که از دیگران توقع دارید برایتان انجام بدهند را خودتان انجام بدهید:این راه‌حل به شما در غلبه بر احساس ناخوشایند ناشی از موردنفرت دیگران واقع شدن کمک می‌کند.مثلا فردی می‌خواهد با گروهی از دوستانش بیرون برود. بهتر است خودش پیش‌قدم شود و به آنها پیشنهاد بیرون رفتن بدهد. یا مثلا به‌جای آنکه منتظر باشید کسی به شما سلام کند، خودتان پیش‌دستی کنید و سلام کنید.اگر همان طوری رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند، خواهید دید دیگران هم به شیوه‌ی خودتان به شما پاسخ می‌دهند.
  5. بدرفتاری دیگران با شما مشکل آن‌هاست نه شما:بعضی از افراد قلدر هستند، بدزبان هستند یا با دیگران بدرفتاری می‌کنند. بنابراین کسی که در تعامل با آنها قرار می‌گیرد و گیرنده‌ی رفتاری یا عکس‌العملی از سوی آن فرد است، تقصیری ندارد. درحقیقت مشکل از کسی است که رفتاری ناهنجار دارد. او باید روی بخش‌هایی از وجودش کار کند. بهتر است طرف مقابل فرد مزاحم و متجاوز را از زندگی‌اش بیرون کند.
  6. ورزش کنید: بعضی افراد معتقدند ورزش و فعالیت فیزیکی حال واحوال عمومی آنها را بهتر می‌کند و نگرش بهتری درباره زندگی به آنها می‌دهد.می‌توانید هفته‌ای چند نوبت به پیاده‌روی بروید، در رشته‌ی ورزشی مورد‌علاقه‌تان ثبت‌نام کنید یا هر فعالیت دیگری که از انجام دادن آن لذت می‌برید را انجام بدهید. ممکن است کسی با تفریح و گردش حال بهتری پیدا کند. پس بهتر است زمانی را به گردش و تفریح اختصاص بدهد تا حال بهتری را تجربه کند. تحقیقات ثابت کرده‌اند بیرون رفتن از خانه استرس و خستگی ذهنی را کاهش می‌دهد.
برچسب ها : ، ،

عابدی مدیسه

تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =