شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

شش مزیت اصلی تقسیم‌بندی بازار

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ 215 views

شش مزیت اصلی تقسیم‌بندی بازار

۱) تمرکز شرکت

تقسیم‌بندی یک روش مؤثر برای افزایش تمرکز یک شرکت به بخش ‌هایی از بازار است. اگر شما تمرکز و توجه بهتری داشته باشید، بدیهی است که می‌ توانید کسب و کار بهتری نیز داشته باشید. شرکت‌‌های خودرو سازی متعددی تمرکز خود را به بخش‌های کوچک خودرو معطوف کرده‌اند.یعنی اینکه شرکت تمرکز و توجه خود را برای رسیدن به سود و بازده بیشتر تغییر داده است. بنابراین شرکت‌ها بخش‌ های جدید را مبنای استراتژی‌ های خود قرار می‌ دهند که باعث تمرکز و سودآوری آن شرکت می‌ شود.

۲) افزایش رقابت

طبیعتاً، وقتی که توجه و تمرکز شما افزایش پیدا کند، رقبای شما در آن بخش از بازار افزایش پیدا می‌ کنند. اگر تمرکز شما بر روی افراد جوان است، پس یادآوری برند شما و قضاوت آن توسط جوانان بسیار فراوان و زیاد است.اگر سهم بازار شما افزایش یابد آنگاه احتمال ورود یک رقیب به این بازار بسیار کم می‌شود. و وفاداری به برند شما افزایش می‌ یابد. بنابراین تقسیم بندی بازار باعث افزایش رقابت یک شرکت از منظری نو و جدید می ‌شود.

۳) گسترش بازار

تقسیم بندی جغرافیایی یکی از انواع تفسیم بندی هاست و در شرایطی استفاده می‌شود که توسعه و گسترش بلافاصله میسر می‌گردد. اگر شما استراتژی بازاریابی خود را بر اساس جغرافیا بنا نهاده ‌اید، پس وقتی که وارد منطقه یا قلمرو خاصی می‌شوید و نیاز آن منطقه را برآورده کردید، بلافاصله می‌توانید به منطقه‌ نزدیک دیگری بروید.به همین ترتیب، اگر مشتریان را بر اساس آمار جمعیت شناسی آنها مورد هدف قرار دهیم (مثلا برند reebok علاقمندان به تناسب اندام را مورد هدف قرار داد) پس می‌توانید محصولات مشابهی را توسعه وگسترش دهید (reebok طیفی از لباس‌ها و لوازم تزئینی را توسعه داد). تقسیم بندی نقش مهمی در توسعه و گسترش محصولات شما ایفا می‌ کند. اگر نمی‌دانید ممکن است با کدام بخش از مشتریان در یک منطقه مواجه شوید، غیر ممکن است در آن منطقه توسعه و گسترش پیدا کنید.

۴) حفظ مشتری

با استفاده از تقسیم بندی، و از طریق چرخه زندگی مشتری می‌ توان مشتریان را نگه داشت. بهترین مثال بخش‌ های خودروسازی و هواپیمایی هستند. شما می‌ توانید نمونه‌ های زیادی از تقسیم بندی چرخه زندگی مشتریان را در بخش مهمانداری پیدا کنید که در هتل‌ها، خطوط هوایی، یا بیمارستان‌ها دیده می‌ شوند.در هند، تیتان یک نمونه از محصولاتی است که از طریق چرخه زندگی یک مشتری برنامه ریزی شده است. محصولات و طیف بالای ساعت‌ های تیتان بر اساس بخش قیمت و بخش چرخه زندگی می ‌باشند. بنابراین برای هر مشتری که وارد نمایشگاه تیتان می‌ شود حال هر سنی که داشته باشد، یک ساعت وجود دارد.مدیریت حفظ مشتری، بخش بسیار مهمی در رشد یک کسب وکار پایدار است که در مقاله “۱۸ استراتژی کاربردی برای حفظ مشتری مدیریت حفظ مشتری” از مدیران نو اندیش، به نکات مهمی در این زمینه پرداخته ایم.

۵) داشتن ارتباط بهتر

ارتباطات یک شرکت باید برای بازار هدفش قابل شناسایی باشد. بنابراین اگر نیازمند یک بازار هدف هستید، پس به تقسیم بندی بازار نیز نیاز دارید. ارتباط بدون دانستن بازار هدف غیر ممکن است.تصور کنید شما در مقابل یک پرده ایستاده ‌اید. فردی در طرف دیگر پرده است. و از شما خواسته شده تا سیاست‌های شرکت را به شخصی که آن طرف پرده است توضیح دهید. شما درباره احزاب حاکم، ایالت‌ها، کشورها و سیاستمداران صحبت می‌ کنید. و وقتی که پرده کنار زده می‌شود متوجه می‌شوید شخصی که در طرف دیگر پرده بوده در حقیقت یک کودک ۵ ساله است .
یا فایده‌ ای دارد که با این کودک درباره سیاست حرف بزنید؟ این موضوع نشان می‌دهد که ارتباط به تقسیم بندی نیازمند است. اگر بخش بازار خود را نمی‌ شناسید و در مورد روانشناسی، ملیت، سطح درک آنها و … چیزی نمی‌دانید، چگونه می‌خواهید یک پیام ارتباطی را ایجاد کنید؟

۶) تقسیم بندی بازار، سودآوری را افزایش می‌ دهد.

تقسیم بندی بازار؛ رقابت، یادآوری برند، ارزش گذاری برند، حفظ مشتری، و ارتباطات را افزایش می‌ دهد. بنابراین می‌ توان گفت تقسیم بندی بر روی بسیاری از عوامل کسب و کار شما تأثیر می‌ گذارد، پس قطعاً بر روی سودآوری شرکت شما نیز تأثیرگذار است.آیا تا به حال مردم را در یک نمایشگاه نایک، Gucci، یا BMW در حال مذاکره دیده ‌اید؟ یکی از نکات مهم این برندها تقسیم بندی آنها است. در واقع آنها بخش‌هایی را مورد هدف قرار می‌دهند که هیچ نیازی به چانه زنی و مذاکره ندارند. بنابراین سود آنها بالا است.به طور خلاصه، مزیت اصلی تقسیم بندی بازار در این حقیقت نهفته است که با مورد هدف قرار دادن بخشی مناسب و درست، شما می‌توانید شرکت بهتری و همچنین سود بالاتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =