شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

شرایطی که بهتر است سکوت کنیم

نوشته شده توسط در تاریخ آبان ۱۱, ۱۳۹۸ 177 views

شرایطی که بهتر است سکوت کنیم

دانستن آنچه که باید بگویید بسیار مهم است اما دانستن این نکته که چه زمانی باید سکوت کنید ، بسیار با اهمیت تر است . قبل از این که بخواهیم با سخنان خود دل کسی را بشکنیم ، بهتر است به یاد این سخن شاعر معروف صوفی رومی بیافتیم که می‎ گفت:” هرچه ساکت تر باشید ، بیشتر و بهتر می‎ توانید گوش کنید”.همچنین زمانی که بیشتر و بهتر گوش دهیم و کمتر سخن بگوییم ، درگیری و تنش کمتری به وجود خواهد آمد . در این قسمت، لیستی از موقعیت هایی که بهتر است در آن ها سکوت کنیم آورده شده است .

  • زمانی که سخنانمان باعث عصبانیت شخصی دیگر می ‎شود:در حین مشاجره با شخصی دیگر، سکوت کردن به شما کمک می ‎کند تا صحبت های شخص مقابل را بهتر گوش کنید و همچنین این فرصت را به شما می ‎دهد تا نسبت به حرف ها و واکنش هایی که می ‎خواهید نسبت به حرف ها و رفتار شخص مقابل از خود نشان دهید بیشتر فکر کنید و بهتر است قبل از گفتن هر حرفی ۵ ثانیه سکوت کنید تا بتوانید جوانب مختلف سخنان خود را به خوبی بسنجید.در بعضی شرایط همدلی نشان دادن ، بهتر از تصدیق حرف طرف مقابل است برای مثال وقتی دوستتان به شما می ‎گوید که موهایش امروز ظاهر مناسبی ندارند و شما نیز با او هم عقیده هستید ، بهتر است به جای تایید حرف او، به او بگویید:مناسب نگه داشتن ظاهر مو در هوای سرد و یا گرم کار سختی است . نشان دادن همدلی در چنین شرایطی از بروز هرگونه درگیری احتمالی جلوگیری می‎ کند .
  • زمانی که می ‎خواهید اشتباه کسی را اصلاح کنید:حتی اگر قصد شما کمک کردن به شخصی باشد که در انجام کاری اشتباه می ‎کند، بهتر است سکوت کنید، خصوصا اگر طرف مقابلتان را به خوبی نمی‎ شناسید . ترک بعضی عادات اشتباه برای برخی افراد دشوار است و در صورت تذکر اطرافیان باعث ایجاد خشم و ناراحتی در آن ها خواهد شد.
  • اگر سخنانتان باعث عصبانی تر شدن خودتان می ‎شود:عصبانی کردن بیش از حد خودتان در شرایط تنش زا نه تنها به حل کردن مشکلات با طرف مقابلتان کمکی نخواهد کرد، بلکه باعث بیشتر شدن مشکلات و سوء تفاهمات نیز خواهد شد . در چنین شرایطی که حرف زدن تنها باعث بدتر شدن اوضاع می‎ شود، بهتر است سکوت کنید .همچنین در برخی شرایط که بحث کردن با طرف مقابل برای شما فایده ای ندارد و در نهایت به چیزی که می‎خواهید نمی ‎رسید، بهتر است انرژی خود را هدر ندهید و از بحث کردن بی دلیل خودداری کنید .
  • اگر فقط به خاطر صحبت کردن با طرف مقابل ، حرف می ‎زنید:اولین قانون درست صحبت کردن این است که بی دلیل سخن نگویید و اگر سخنانتان به اطرافیان کمکی نمی ‎کند، از گفتن آن ها صرف نظر کنید . معمولا در مدرسه و یا محل کار با این نوع الگو صحبت کردن مواجه شده اید ، برای مثال، وقتی یک جلسه درسی و یا کاری به پایان می ‎رسد، طرح سوالی بی جا ممکن است باعث کش پیدا کردن بی دلیل آن جلسه شود و اکثر افراد از چنین شخصی متنفر هستند، پس بهتر است شما چنین شخصی نباشید .
  • زمانی که سخنانتان باعث رنجش و آزار دیگران می‎ شود:ما گاهی اوقات ممکن است بدون این که بخواهیم و یا متوجه شویم، با سخنانمان سبب رنجش و آزار اطرافیان خود شویم پس بهتر است قبلا از زدن هر حرفی ، خوب فکر کنیم و جوانب مختلف سخنان خود را بسنجیم تا ناخواسته باعث ایجاد ناراحتی و رنجش در وجود عزیزان خود نشویم .
  • هنگامی که سخنانتان باعث کشیده شدن پای شخصی دیگر به مکالمه‎ تان می ‎شود:طبق آنچه در این بخش از نمناک می خوانید دانستن اسرار دوستانتان، شما را به آن ها نزدیک تر می ‎کند اما صحبت کردن درباره اسرار افراد دیگر کار ناپسندیده ای است که می‎ تواند منجر به ایجاد شایعات بی پایه و اساس درمورد آن ها شود. هیچ کس از باطن زندگی دیگری خبر ندارد، بنابراین نمی‎ توانید دیگران را به راحتی مورد قضاوت قرار دهید .
  • زمانی که شخصی قصد قلدری کردن با شما را دارد:صحبت کردن با این گونه افراد فقط باعث بیشتر شدن احتمال تنش و درگیری احتمالی می ‎شود و همچنین تلاش برای اصلاح رفتار این گونه افراد کاملا بی نتیجه است و کارآیی مناسبی نخواهد داشت . بهتر است در برخورد با چنین افرادی، سلامت روان خود را در نظر بگیرید و از ارتباط برقرار کردن با آن ها خودداری کنید .
  • هنگامی که شخص مقابل شما را نادیده می‎ گیرد:برخی افراد در شرایط ناراحتی و دلخوری از کسی از الگوی رفتاری سکوت استفاده می ‎کنند، به این معنا که در مورد مشکلات خود صحبت نمی‎ کنند و درصدد حل مشکلات بر نمی ‎آیند. در این شرایط بهتر است ابتدا با آن شخص به گفتگو بپردازید و در صورت عدم تلاش دو طرفه برای حل مشکلات به وجود آمده، آن شخص را از توجه خود محروم کنید .اگر نمی ‎توانید از گفتگو با هم بهره مند شوید، به یک متخصص روانشناس مراجعه کنید و در صورت صلاح دید او این رابطه سمی را کنار بگذارید .
  • هنگامی که سخنانتان باعث تخریب احساسات دیگری می ‎شود:این نکته بسیار حائز اهمیت است که از اظهار نظر در مورد مسائلی که ممکن است باعث تخریب احساسات دیگران می ‎شود ، خودداری کنید. همه ما دارای برخی ویژگی های منفی هستیم و بنابراین نباید در مورد ویژگی های منفی اطرافیانمان اعتراض کنیم و بهتر است اگر چیز خوبی برای گفتن نداریم سکوت کنیم و قبل از گفتن هر چیزی آینده رابطه خود با شخص مقابل را در نظر بگیریم .
برچسب ها : ،

عابدی مدیسه

تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شانزده =