شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

شخصیت شناسی عکس پروفایل۲

نوشته شده توسط در تاریخ آبان ۱۹, ۱۳۹۸ 185 views

شخصیت شناسی عکس پروفایل۲

  • سلفی‌های پرزرق و برق با لباس‌های شیک:به نظر می‌رسد برخی از افراد علاقه وافری به انداختن عکس سلفی از خودشان در هنگام رانندگی، راه رفتن، دویدن، غذا خوردن، دیدار با دوستان و…. دارند. و البته در تمام این عکس‌ها سعی می‌کنند بهترین لباس‌شان را بپوشند و آرایش و پیرایش خوبی داشته باشند. شاید بیراه نباشد اگر به برخی از یان افراد لقب خودشیفته بدهیم و بگوییم معمولا خودشیفته‌ها مدام از خودشان عکس‌های زیبا و پر زرق و برق سلفی می‌اندازند و از دیدن تصاویر خودشان لذت می‌برند.

پیام این عکس چیست:

من یک نیاز روانی بسیار پنهان به تحسین شدن دارم و به دنبال کسب هویت در شبکه‌های مجازی هستم و بسیار دوست دارم که رهبری و مدیریت گروهی از افراد رادر تمام رسانه‌ها به من بسپارند چون احساس می‌کنم از بقیه برتر، زیباتر، خوش پوش‌تر و جذابتر هستم.

  • عکس‌های نیم رخ صورت:یادم می‌آید سالها پیش که تازه به عضویت شبکه اجتماعی لینکدین درآمده بودم آقایی که عکس پروفایلش نیمرخ ترسناکی از صورتش بود مدام برایم مزاحمت ایجاد می‌کرد تا اینکه مجبور شدم او را به طور کلی از ارتباطات حرفه‌ای خودم حذف کنم. عکس‌های نیمرخ معمولا سعی دارند بخش خوبی از خود را نمایش دهند و بخش بزرگ ناخوشایند شخصیتی یا رفتاری خود را این گونه مخفی می‌کنند. شاید فرض‌شان این است که دیگران با دیدن چهره کامل آنها با خود می‌گویند: اه این چهره لعنتی من رو اذیت میکنه!!

پیام این عکس چیست:

این تصویر فردی است که یک روی خیلی خوب و یک روی ناجور دارد. و البته عکس فردی است که زمان زیادی را جلوی آینه سپری می‌کند، وضعیت میمیک چهره‌اش خیلی برایش مهم است و این عکس را از بین هزاران عکس خود با وسواس و دقت انتخاب کرده است.

  • عکس‌هایی با تصویر دوست‌های بسیار گرم و صمیمی:در برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک که ارتباطات معمولا در حد مجازی باقی می‌مانند و عموما شماره تماس و آشنایی بیشتری میان افراد رد و بدل نمی‌شود هروقت عکس پروفایلی را دیدید که دو دوست صمیمی کنار هم بودند و خواستید ترجیح دهید کدام یک از آنها صاحب پروفایل است شک نکنید که صاحب پروفایل آدم خوشگل توی عکس نیست!!!افراد در اینجور شبکه‌ها معمولا با دوستان زیباتر خودشان عکس می‌اندازند که هم به واسطه قانون مشابهت زیباتر به نظر برسند هم به واسطه آن تصویر زیبا از دوستشان بتوانند دوست‌های جدید و لایک‌های جدیدی بگیرند.البته در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام و تلگرام که شما صاحب پروفایل را می‌شناسید افراد معمولا با دوستان صمیمی خود که از نظر چهره در سطح پایین تری هستند عکس می‌گذارند تا زیبایی و برتری خود را به همه نشان دهند.اما در حالت کلی عکس‌های صمیمی با یک دوست معنی زیر را دارد.

پیام این عکس چیست:

من علاقه دارم که خودم را به شما یک آدم بسیار مثبت از نظر روابط اجتماعی نشان دهم و حتی با توجه به اینکه دوستانم را دیر به دیر می‌بینم اما می‌خواهم نشان دهم که دوستان خوب و صمیمی زیادی هم دارم و اوقات بسیار خوبی را با دوستانم می‌گذرانم.

  • عکس‌های منظره و طبیعت:معمولا افراد کمرو و خجالتی از گذاشتن عکس خودشان به عنوان پروفایل در شبکه‌های اجتماعی پرهیز می‌کنند و ترجیح می‌دهند عکس‌هایی از منظره‌های زیبا و شگفتی‌های طبیعت بگذارند. البته در بسیاری موارد هم به دلیل ملاحظات خانوادگی(سختگیری زن یا شوهر) و شغلی(تابوهای محل کار و سازمان محل خدمت) مجبور هستند از گذاشتن عکس خودشان اجتناب کنند و یک تصویر از منظره‌ای زیبا و طبیعت بگذارند.

پیام این عکس چیست:

عموما علاقه‌ای به جلب توجه شما ندارم و سرگرم کار و زندگی خودم هستم.

  • عکس افراد با ادای شکلک‌های زشت و مسخره:درباره کسانی که عمدا در عکس‌های پروفایل‌شان شکلک درمی‌آورند چه می‌توانیم بگوییم؟ هیچ چیز. افراد زیبارو شکلک درمی‌آورند زیرا می‌توانند با زشت یا مسخره بودن کنار بیایند. زشت‌ها هم شکلک درمی‌آورند چون می‌خواهند شبیه آدم‌های جذاب باشند و شکلک دربیاورند. همچنین کسانی که نه زشت هستند و نه زیبا، آنها هم بعضی اوقات برای بامزه‌گی شکلک در می‌آورند، هرچند بعضی مواقع هم به این دلیل شکلک در می‌آورند که احساس می‌کنند به اندازه کافی زیبا نیستند و قانون عکس نیمرخ را که پیش‌تر گفتیم یاد نگرفته‌اند.

پیام این عکس چیست:

من واقعا نمی‌دانم چرا این عکس را گذاشته‌ام اما یک چیزی را خوب می‌دانم و آن اینست که در دریای بیکران فضای مجازی در حماقت تنها نیستم و می‌خواهم به دنیا نشان دهم که فقط چیزهای خوب و زیبا به درد اشتراک‌گذاری نمی خورند.

  • عکس‌های زیادی شاد و خوشحال و خوشبخت:درباره عکس‌های همیشه شاد و روبه پیشرفت و خوشحال آدم‌ها همیشه یک حس تردید داشته باشید. درواقع آدم‌ها از لحظات ناراحتی و اندوه خود عکس نمی‌گذارند و معمولا سعی می‌کنند در فضای مجازی نشان دهند همه چیز روبه راه است و ما یک خانواده خوشبخت یا یک زوج بسیار صمیمی و عاشق و شاد هستیم. گاهی هم آدم‌ها با گذاشتن عکس‌هایی سعی می‌کنند خود را از آسیب‌های احتمالی و پیش‌روی خود حفظ کنند و نشان دهند به یک رابطه عاطفی و عشقی پایبند هستند و نباید کسی برایشان مزاحمت عاطفی درست کند.

پیام این عکس چیست:

همیشه همینقدر که نشان می‌دهم شاد و خوشبخت نیستم. یک جای کار رابطه‌ام اشکال دارد و نگران این رابطه هستم اما آرزو و رویایم این است که همیشه همینقدر شاد و در کنار هم باشیم. همیشه همینقدر رضایتمند نیستم و حسرت ایامی را می‌خورم که سراسر شادی و نشاط بوده‌ایم.

  • عکس کودک:حتما همین الان در کانتکت لیست شما هم چند عکس پروفایل هست که عکس بچه‌های کوچولو و بامزه است که ژست‌های خیلی جالبی دارند. برخی از افراد به دلیل ملاحظات خانوادگی(سختگیری زن یا شوهر) امکان استفاده از عکس خود را ندارند و ترجیح می‌دهند از عکس فرزندشان استفاده کنند. این موضوع چیز دیگری را هم نشان می‌دهد و آن این است که وابستگی زیادی به فرزندشان دارند و او را تجسم آینده خود می‌بینند و با این عکس می‌خواهند به دیگران بگویند من یک خانواده دارم.گاهی اوقات هم برخی از افراد از عکس‌های کودکان دیگری استفاده می‌کنند که متخصصان معتقدند این تصمیم به خاطر نارضایتی فرد از شرایط حاضر زندگیش است و این افراد دوران کودکی را با همان خاطرات خوب و شیرینی که داشته است ترجیح می‌دهند و تمایل می‌دهند در همان دوران زندگی کنند.

پیام این عکس چیست:

پیام اول: من و فرزندم یک تیم منحصر به فرد و رو به آینده هستیم. پیام دوم: روزگار بزرگی چیز خوشایندی برای من ندارد ترجیح می‌دهم که دوران کودکی‌ام برگردم.

  • عکس‌های مفهومی و پس زمینه‌های فلسفی و دورنما:آدم‌های افسرده و غمگین معمولا علاقه‌ای به انتشار عکس‌های خود در فضای مجازی ندارند و درواقع هیچ عکسی از خود را خوب و زیبا و مناسب نمی‌بینند. خیلی دیر به دیر عکس پروفایل خود را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند احساس رخوت و ناامیدی و افسردگی‌شان را در عکس‌ها نمایش دهند. این افراد از تغییر و تحول بیزار هستند و ترجیح می‌دهند عکس‌های تیره و تاریک را به جای عکس خودشان بگذارند.

پیام این عکس چیست:

دنیا به اندازه کافی محل شاد و بانشاطی نیست و این تصویر و جمله اندوه بزرگ من را از به دنیا آمدن و زیستن در این جهان و معاشرت با آدم‌هایی که عذابم می‌دهند نشان می‌دهد.

  • عکس‌های افراد مغرور با وسایل، منزل یا ماشین لاکچری:افراد قدرت طلب و مغرور همیشه سعی می‌کنند قیافه‌ای از خودشان به نمایش بگذارند که قدرت و جذبه و اعتماد به نفس و ثروت‌شان را به رخ دیگران بکشند. مثلا اگر اتومبیل گران‌قیمتی خریده‌اند کنار ماشین می‌ایستند و عکس می‌گیرند یا اگر شغل مدیریتی و سطح بالایی تصاحب کرده‌اند پشت میزشان عکس‌میگیرند یا حتی در حیاط و کنار استخر ویلای‌شان عکس‌ می‌اندازند. این افراد می‌خواهند از تمام چیزهایی که به آنها افتخار می‌کنند تصویری در فضای مجازی منتشر کنند و ژست آدم شماره یک را بگیرند.

پیام این عکس چیست:

من قدرتمندم!

پروفایل‌های بدون عکس:گرچه این روزها کمتر کسی است که علاقه‌ای به عکس‌دار کردن پروفایلش در شبکه‌های مجازی نداشته باشد اما همچنان هستند افرادی که شما می‌بینید هیچ تصویری در صفحه‌شان نیست. خب نخستین احساسی که در مواجهه با این فرد پیدا می‌کنید چیست؟ ذهن‌تان درگیر او می‌شود؟ مدام با خود می‌گویید او چه شکلی است؟ چه جور آدمی است؟ چه جایگاه و موقعیتی دارد؟ و هیچ سرنخی در عکس طرف مقابل‌تان پیدا نمی‌کنید که بتوانید حدس‌هایی بزنید.

شناختن آدمی که هیچ عکسی از خودش نگذاشته و حتی تصویر یک منظره یا طبیعت یا جمله فلسفی را هم مناسب ندیده است واقعا سخت است. اما ساده‌ترین پیام این عکس این‌چنین است.


پیام این عکس چیست:

پیام خیلی فوری که این عکس پروفایل منتقل می‌کند این است که صاحب این پروفایل یا اساسا آدم ناخوشایندی است و یا خودش اینگونه درباره خودش فکر می‌کند. یا اندکی پریشان‌خاطر است و ترجیح می‌دهد شما با هیچ منظره و تصویری او را قضاوت نکنید. یا شاید هم یک مقام مهم رسمی، نظامی، سیاسی یا شبیه اینها دارد و ترجیح می‌دهد هیچ عکس در پروفایلش نباشد.

 

برچسب ها : ،

عابدی مدیسه

تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 20 =