شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

سرنخ‌هایی در زبان بدن مشتریان۱

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۱۶, ۱۳۹۸ 326 views

سرنخ‌هایی در زبان بدن مشتریان۱

دنیای کسب و کار دنیای بسیار پررمز و رازی است که شما با داشتن دانش کافی درباره برخی موضوعات می‌توانید پیروز هر معامله‌ای باشید. یکی از این موضوعات مهم زبان بدن مشتری است. در این نوشتار ما می‌گوییم که باید به دنبال چه سرنخ‌هایی در زبان بدن مشتری باشیم تا بتوانیم به هدف نهایی کسب و کاری خود برسیم.

زبان بدن مشتری 

  • چشم

زُل زدن ممکن است نشان دهنده‌ی نیاز مشتری به کنترل شما و جلسه‌ی در حال برگزاری باشد.اجتناب از برقراری تماس چشمی به این معنی است که احساس ناراحتی می‌کنند، یا تلاش دارند چیزی را از شما مخفی کنند.بارقه در چشمان‌شان نشان دهنده‌ی این است که لذت می‌برند، یا حتی ممکن است به این معنی باشد که درباره‌ی راه‌حل‌تان هیجان زده شده‌اند.

چشمان خمار به معنای خستگی است. سریعا از آن‌ها سؤالی بپرسید.چشم‌ها را به بالا و اطراف چرخاندن به معنای به یاد آوردن چیزی یا تصور کردن این است که راه حل شما چگونه آن‌ها را موفق خواهد کرد؟نگاه کردن به اطراف به معنای به یاد آوردن چیزی است که شنیده‌اند.چشم‌ها را به پایین انداختن به معنای این است که احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کنند.حرکت مداوم چشم‌ها به معنای دروغ گفتن یا دنبال راه فرار گشتن است. خیره شدن به سمت درب یعنی می‌خواهند راه خروج را بیابند. خیره شدن به سمت یک شیء، بروشور یا هر چیزی در اتاق یعنی می‌خواهند درباره آن چیز صحبت کنند.

  • دستان

ضرب زدن با انگشتان به معنای بی‌حوصلگی است، “بروید سراغ اصل مطلب”.نوک انگشتان را به هم چسباندن به معنای این است که شما، محصول شما یا شرکت شما را ارزیابی می‌کنند.بازی با خودکار یا مداد، یا بازی با کاغذها به معنای این است که نگران است، آزرده یا سردرگم است یا می‌خواهد چیزی به شما بگوید. پس از مشتری سؤالی بپرسید.

اشاره کردن به شما، خراش دادن میز با ناخن‌های‌شان به معنای این است که عصبانی یا ناراحت است. کمی همدردی کنید.یک دست مچ دست دیگر را گرفته است؛ به این معنی است که آماده دفاع است، احساس خطر کرده است یا هوشیار است.لمس کردن، برداشتن یا درآغوش گرفتن محصول‌تان نشانه خرید است! پس معامله جوش خورده است و منتظر پایان مذاکره باشید.

  • صورت

علاوه بر نشانه‌های معمول صورت که نشان دهنده‌ی علاقه، شک، سردرگمی، بی‌علاقگی، وجد، چرب‌زبانی، خستگی و غیره هستند، در این‌جا چند مورد خاص بیان شده‌اند که احتمالا به آن‌ها توجه نمی‌کردید؛مالش دادن کناره‌ی بینی با انگشت در زمان صحبت کردن به این معنی است که طرف مقابل دروغ می‌گوید یا حداقل، از صحت آن‌چه می‌گوید مطمئن نیست.لمس کردن چانه به معنای این است که به گفته‌های شما فکر می‌کند.

  • بازوها

گره خورده در برابر سینه، در یک جلسه‌ی غیررسمی، معمولا به این معنی است که از بروز اطلاعات یا احساسات محافظت می‌کنند.ممکن است به این معنی نیز باشد که در آن جمع احساس راحتی می‌کند.قرار دادن یک بازو روی دسته‌ی صندلی و خم کردن آرنج و قرار دادن وزن روی آن به این معنی است که می‌خواهند از آن‌جا خارج شوند. دست‌هایی که زیاد درهم قفل نشده‌اند یا آزاد روی میز قرار دارند به این معنی است کهتوجه‌شان جلب شده است یا در حال اعتماد کردن به شما هستند.

  • طرز ایستادن

خم شدن به عقب به این معنی است که می‌خواهنداز شما و پیشنهادتان فاصله بگیرند.خم شدن به جلو به معنای این است که به موضوع علاقمند شده‌اند.صاف و مستقیم نشستن به این معنی است که نیازمند به دست گرفتن کنترل شرایط هستند، و به دنبال احترام از سوی شما هستند.

برچسب ها : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 20 =