شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

زبان بدن در سخنرانی

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۲۵, ۱۳۹۸ 292 views

زبان بدن در سخنرانی

ترفندهایی برای استفاده بهتر از زبان بدن در سخنرانی

اگر از شما بپرسند: «وقتی برای ایراد یک سخنرانی آماده می شوید، چقدر برای کار کردن با زبان بدن خودتان وقت می گذارید؟» چه می گویید؟
احتمالاً می گویید: «خیلی کم».
تقریباً همه ما بیشتر روی محتوای سخنرانی تمرکز می کنیم. این چیز بدی نیست؛ اما معمولا فراموش می کنیم بیشترین تاثیری که روی مخاطبین میگذاریم، با استفاده از زبان بدن ماست نه محتوا!
با خواندن این مقاله، اهمیت زبان بدن در سخنرانی و تکنیک های جذاب تر شدن سخنرانی را می آموزیدتحقیقات نشان میدهد که توانایی ما برای برقراری ارتباط موثرتر با مخاطبینمان و تاثیر روی آنها، به زبان بدن و نوع لحن و صدای خود، به شدت وابسته ایم.این وابستگی آن چنان زیاد است که محتوای سخنرانی از نظر اهمیت در رده سوم قرار می گیرد و فقط ۷ درصد تاثیرگذار است.
در حالی که صدا با ۳۸ درصد، رتبه دوم و زبان بدن با تاثیر ۵۵ درصدی رتبه اول را تحت سلطه خود دارند.به نظر شما چرا زبان بدن تا این اندازه اهمیت دارد؟زبان بدن، تاثیرگذارتر از محتوا! تا به حال برای شما پیش آمده که ایمیل یا پیامکی برای کسی فرستاده باشید و گیرنده آن، منظورتان را اشتباهی فهمیده باشد؟ خیلی مواقع فراموش می کنیم که لغات و واژه ها، بدون احساسات، پوچ و بی معنی هستند!
در هر دوره ای از آموزش مهارتهای سخنرانی، از شرکت کنندگان میخواهیم که به یاد ماندنی ترین و بهترین ارائههای که در طول زندگیشان دیده اند (چه خوب و چه بد) به یاد آورند. بسیاری از آنها از استاد دانشگاه یا رئیسشان مثال می زنند. سپس از شرکت کنندگان میخواهیم که ویژگی های برجسته یا چیزی که در ذهنشان ماندگار شده است را به یاد آورند. هیچوقت نشنیده ایم که کسی بگوید: «محتوای فلان سخنرنی حیرت انگیز بود».
اغلب اوقات نکته ای که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفته است خود سخنران، شیوه بیانش یا روش های خاص او برای انتقال محتویان سخنرانی بوده است.برخی از این روش ها شوخی، تعریف یک خاطره عالی، ارتباط چشمی، توضیحات مفید و مختصر، شخصیتی گیرا و مثال هایی مثل تعریف یک داستان بوده است.
بنابراین به تحلیل استراتژی هایی می پردازیم که با استفاده از آنها تاثیر بهتری روی مخاطبان خواهید داشت. ویژگیهای بدی که ممکن است شما را از برقراری یک ارتباط موثر باز می دارد، مخفی می کنید و همینطور، ویژگی هایی که توانایی های شما را بهبود می بخشد، افزایش می دهید.هدف نهایی شما این است که تاثیری مثبت روی مخاطب خود بگذارید. برای رسیدن به این هدف، باید نقاط قوت و قابل بهبود خود را در نظر بگیرید. اینکه روی نقاط قوتتان بیشتر وقت بگذارید بهتر است تا نقاط ضعفتتان را بهبود ببخشید.
در واقع بهبود نقاط قوت، مهم تر از بهبود نقاط ضعف است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =