
روش های تبلیغات رایج دنیا2
- تبلیغات چریکی
این روش تبلیغاتی تمام قواعد را در هم میشکند. در طول ۲۰ سال گذشته از آن استفاده شده است و با روشهای غیرمرسوم و تکنیکهای خلاقانه، خواهان جذب مخاطب و مشارکت بیشتر او در روند بازاریابی و تبلیغات است.در این شیوه از تبلیغات، زمان و مکان اهمیت زیادی دارد. برای اجرای بازاریابی چریکی لازم نیست بودجهای هنگفت در دستان شما باشد، تنها چیزی که نیاز دارید، ایدههای بکر و خلاقانه تبلیغاتی برای جلب توجه مخاطب است. ابزار در دست این کمپینهای تبلیغاتی، شبکههای اجتماعی، تبلیغات دهانبهدهان مخاطبین است.
- تبلیغات رادیویی و تلویزیونی
تبلیغات تلویزیونی و رادیویی از مهمترین نوع تبلیغات در دهههای گذشته بودند. اما بهمرور زمان و با توسعهی فناوریهای مختلف در سطح اینترنت و شبکههای اجتماعی، بهتدریج از اهمیت و اثربخشی آنها کاسته شده است.این رسانهها قادر بودند جمع زیادی از مخاطبان را با خود همراه سازند. البته هنوز هم در ساعتهای پربیننده مانند ساعت پخش بازیهای ورزشی پرمخاطب، اثرگذاری این رسانهها بسیار بالا است.
- تبلیغات محیطی
هر گونه تبلیغات که مخاطب در بیرون از منزل خود با آن روبهرو بشود، در زمرهی تبلیغات محیطی قرار میگیرد. انواع تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها، تبلیغات روی اتوبوسها و… در این دستهبندی قرار میگیرد. حتی تلویزیونها و صفحات نمایشگری که در میدانهای بزرگ نصب میشوند و به ارائهی تبلیغات میپردازند نیز در این دسته جای میگیرد.
- تبلیغات خدمات عمومی
این دسته از تبلیغات برای آگاهی و اطلاعرسانی به عموم منتشر میشوند و جنبهی تجاری ندارند. در گذشته، بستر و رسانهی اصلی این دسته از تبلیغات، تلویزیون و رادیو بود ولی امروز در سایر بسترهای تبلیغاتی دیجیتالی نیز دیده میشوند.
- تبلیغات نامشهود
یکی از انواع روشهای تبلیغات، تبلیغاتی است که به طور غیرمستقیم و زیرپوستی در فیلمها و برنامهها صورت میگیرد. مثلا اگر در فیلمی شاهد استفادهی چشمگیر شخصیتها از یک برند خاص اتومبیل یا نوشیدنی بودید، باید متوجه بشوید که تبلیغات نامشهود در حال وقوع است.این روش از تبلیغات نیز اثرگذاری خوبی دارد و به تبلیغکننده اجازه میدهد تا بر اساس اطلاعات و خواستههای جمعیتشناختی مخاطبان را هدف بگیرد.
- عابدی مدیسه
- مهر 7, 1398
- 201 بازدید