شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

روانشناسی رنگ‌ها

نوشته شده توسط در تاریخ مهر ۲۹, ۱۳۹۸ 168 views

روانشناسی رنگ‌ها

  • چکیده

در این مقاله به موضوع روانشناسی رنگ‌ها و وتاثیر آن بر شخصیت افراد پرداخته شده‌است.
در زمینه روانشناسی رنگ‌ها، روانشناسان تست‌های متعددی طراحی و اجرا کرده‌اند که اطلاعات مفیدی در مورد شخصیت انسان عرضه می‌کند. ترکیبات رنگی که توسط فرد انتخاب می‌شود نمودی از شخصیت و ویژگی‌های روانی او است. تحقیقات نشان داده است که افراد به رنگهایی علاقه بیشتری نشان می‌دهند که در چهره آن‌ها به کار رفته است، رنگ پوست، چشم‌ها، مو بر ترکیب رنگی ای که افراد ایجاد می‌کنند تأثیر بخصوصی دارد. در کنار این ترکیبات رنگ‌هایی به کار می‌رود که تضاد شدیدی با هم دارند و به نظر خود فرد هماهنگی بسیاری به دیگر رنگ‌ها دارد، در واقع این رنگ‌ها رنگ‌های ذهنی فرد است.

  • مقدمه

در روانشناسی نوین “رنگ” و رنگ ها از معیارهای سنجش شخصیت به‌شمار می‌آید؛ چرا که هر یک از آن‌ها تأثیر خاص روحی وجسمی را در یک فرد باقی گذارده و رنگ نشانگر وضعیت روانی و جسمی وی می‌باشد. این موضوع با توجه به پیشرفت‌های دو دانش فیزیولوژی و روانشناسی به اثبات رسیده‌است. ناگفته پیداست که انسان از روزگاران بسیار دور تاکنون تحت نفوذ و تأثیر رنگ‌های پیرامون خود بوده‌ است و در صد سال اخیر که صنعت رنگ‌سازی به نقطه اوج تحول خود رسیده‌ است، تأثیر مزبور دو چندان شده و در همه ارکان زندگی روحی ما رخنه کرده‌است.
پس از آزمایش معروف دوشارخ در زمینه شناخت شخصیت انسان از طریق لکه‌های رنگین جوهر، آزمایش لوشر جدیدترین نظریه‌ای است که در این مورد ارائه گردیده است. بار علمی آزمایش مزبور علاوه بر استفاده در موارد روانکاوی و روانشناسی، در سیستم‌های استخدامی نیز بکار گرفته می‌شود.]۱[
دنیایی که ما ناظر آن هستیم، پوشیده از رنگ است. رنگ برای فرد عالم، همانند هنرمند حائز اهمیت است. رنگ‌ها نقش مهمی در زندگی عاطفی و معنوی ما بازی می‌کنند، ما به درخشش روزهای آفتابی و شادابی رنگ‌ها تمایل بیشتری داریم و از هوای ابری و خاکستری خسته می‌شویم. ]۲[ حال نظر شما را به این عقیده جلب می‌کنیم.

  • رنگ و نورهای رنگی

رنگ‌های اصلی عبارت از قرمز، آبی، زرد و رنگ‌های نور اصلی عبارت است از قرمز، آبی، سبز؛ تفاوت بین رنگ و نور رنگی در سبز و زرد است.

  • یک تجربه درخشان

در تاریکی دکمهٔ پروژکتور را پیدا می‌کنم، فشارش می‌دهم و لامپ پروژکتور روشن می‌شود: نور مستطیل شکل و سبز روی پرده ظاهر می‌گردد.
تا اینجا همه چیز عادی و قابل فهم است، یعنی من دستگاه نور سبز را به کار انداختم و روی پرده هم نور مستطیل شکل سبز رنگ ظاهر شد. پروژکتور دوم را هم روشن می‌کنم نور قرمز رنگی در کنار نور سبز ظاهر می‌شود. پروژکتور نور قرمز را جابه‌جا می‌کنم تا هر دو نور(سبز و قرمز)روی هم قرار بگیرند، نوری که از ترکیب این دو حاصل می‌شود، نور شفاف و درخشانی است به رنگ زرد. نور زرد، بله همین‌طور است، نور زرد. سومین پروژکتور را هم روشن می‌کنم و روی پرده، در کنار این رنگ زرد عجیب، مستطیل دیگری به رنگ آبی روشن می‌شود که بازتاب فیلتر آبی رنگی است که روی این پروژکتور تعبیه شده‌است. حالا مرحلهٔ پایانی را باید انجام بدهم، و آنهم با نتیجه‌ای که تقریباً باورکردنی است. نور آبی رنگ را طوری جابجا می‌کنم تا دقیقاً روی نور زرد قرار بگیرد. سرانجام با ترکیب کردن رنگ قرمز و سبز و آبی نوری روی پرده ظاهر می‌شود سفید رنگ است.

عابدی مدیسه

تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =