شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

راهکارهای جذب مشتری

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 309 views

راهکارهای جذب مشتری

۱-محل:

محل راه‌اندازی یک تجارت یا کسب و کار در موفقیت آن نقش مهمی دارد. فقط محله‌ای که در آن کسب و کارتان را راه انداخته‌اید مهم نیست علاوه بر آن موقعیت قرار گرفتن کسب و کارتان در آن محله از نظر اینکه در کدام قسمت خیابان یا در کنار کدام فروشگاه باشد مهم است. بارها شنیده‌ایم که خیلی از افراد با اینکه یک فروشگاه را دوست دارند اما بخاطر شلوغی محل یا کمبود جای پارک از رفتن به آنجا منصرف می‌شوند.

۲-تبلیغات:

بعد از انتخاب محل مناسب خیلی مهم است که کسب و کارتان را به روش صحیحی تبلیغ کنید. خیلی‌ها فکر می‌کنند که تبلیغات هزینه است در صورتی که اگر تبلیغات به صورت درست و تاثیرپذیر انجام گیرد نوعی سرمایه‌گذاری است. برای تبلیغات موفق راههای مختلفی همچون روزنامه، مجلات، رادیو، تلویریون، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی را می‌توانید استفاده کنید. حتی در تبلیغات می‌توانید از حراج‌های دو روزه یا بن‌های تخفیف استفاده کنید. حراج باعث می‌شود مشتریان به سمت شما هجوم بیاورند و وقتی که به شما مراجعه کردند و قیمت‌ها را مناسب و خدمات ارائه شده را خوب ارزیابی کردند باعث می‌شود دوباره به سمت شما برگردند و به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند چه در حراج باشید یا نباشید.

۳-قیمت‌ها:

قیمت‌ها یکی از مهمترین جنبه‌های دنیای تجارت است اگر چه شما دوست دارید سود بیشتری داشته باشید اما لازم است که قیمت‌هایتان را در رقابت با محصولات و خدمات مشابه یا حتی کمی پایین‌تر ارائه نمایید. قطعا اگر مشتریان بدانند که در فلان موقعیت یا چند متر بالا یا پایین‌تر محصول مورد نیاز خود را می‌توانند با قیمتی کمتر تهیه نمایند به آنجا مراجعه می‌کنند. برای آنها هیچ چیز جذاب‌تر از این نیست که محصول مورد نیاز خود را با قیمتی پایین‌تر بخرند. برای این کار روش‌های مختلفی مانند حراج، بن‌های تخفیف، طرح‌های تشویقی و هزار راه و ترفند دیگر می‌توانید استفاده کنید. با پایین آوردن قیمت‌ها و سود کمتر می‌توانید با فروش بیشتر آنرا جبران کنید.

۴-رفتار دوستانه:

بداخلاقی، بدزبانی، بی ادبی و عدم توجه به روحیات مشتری یکی از مشکلات بزرگ کسب و کارها در جذب مشتری می‌باشد. یک رفتار ناپسند با یک مشتری می‌تواند ذهنیت او را نسبت به کسب و کار شما تغییر داده و خود باعث تبلیغات منفی علیه شما گردد. و خیلی از مشتریان بالقوه شما را از مراجعه به شما منصرف کند. سعی کنید با مشتریان خود حرف بزنید، به آنها لبخند بزنید، به درخواست مشتریان خود توجه کنید، به حرف‌های آنها با دقت گوش کنید، پیشنهاد بدهید نه اینکه فروش محصولات خود را به آنها تحمیل کنید.

۵-آگاهی داشتن نسبت به کسب و کار و محصولات و خدمات خود:

خیلی مهم است که همه افراد و کارمندان یک شرکت یا فروشگاه از محصولات و و خدمات قابل ارائه خود آگاهی و اطلاعات کافی و صحیح داشته باشندتا در صورتی که برای مشتری سؤالی پیش بیاید بتوانند به تمامی سؤالات مشتری اطلاعات کافی و در عین حال درست و واقعی ارائه بدهند. وجود افراد آگاه و مطلع در شرکت یا فروشگاه خیلی مهم است چون ممکن است مشتری از شرکت یا فروشگاه شما رفته و دیگر برنگردد.

۶-ظاهر:

تاثیر اول ماندگارترین تاثیر است. این قضیه نه تنها در روابط میان فردی بلکه در مورد تجارت نیز صدق می‌کند. وقتی کسی وارد فروشگاهی می‌شود اگر ظاهر فروشگاه مرتب نباشد و اجناس به صورت نامرتب چیده شده یا در اطراف پخش باشند یا بوی بدی در فضای فروشگاه جریان داشته باشد مطمئنا مشتری از آنجا خواهد رفت و دیگر به آنجا بر نخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 10 =