شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

راهکار برای مصاحبه شغلی موفق۱

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ 224 views

راهکار برای مصاحبه شغلی موفق۱

مصاحبه شغلی از اهمیت بسیار بالایی برای متقاضیان شغل برخوردار است. این در حالیست که بسیاری از متقاضیان از نکات مهم و تأثیرگذار در مصاحبه شغلی مانند اهمیت لباس مناسب، تحقیق کافی، برخورد اولیه خوب، زبان بدن و … غافلند.زمانی که روند ارسال و پذیرش رزومه را با موفقیت گذراندید و درخواست مصاحبه را دریافت کردید، باید بدانید که چگونه در مصاحبه کاری خود طوری عمل کنید که شما را به موفقیتتان در استخدام نزدیک‌تر کند. این مقاله به بررسی چند نکته مهم برای شرکت در مصاحبه شغلی اختصاص یافته است.

۱- درباره مدیریت، مدیریت منابع انسانی و موقعیت شغلی خود تحقیق نمایید.
قدم اول در موفقیت داشتن اطلاعات کامل و صحیح متقاضی درباره شغل مورد نظر پیش از مصاحبه شغلی است. شما باید رییس شرکت، نیازمندی‌های شغل و کسی که از شما مصاحبه می‌گیرد را بشناسید. هرچه بیشتر بتوانید تحقیق کنید، بیشتر می‌توانید رییستان را بشناسید و بهتر می‌توانید سوالات مصاحبه را پاسخ دهید. از وبسایت سازمان بازدید کنید و از شبکه‌های اجتماعی و یا مطالب چاپ شده راجع به آن تحقیق نمایید. همچنین می‌توانید برای تحقیق از موتور‌های جستجو نیز کمک گرفته و یا از کسانی که آشنایی دارند سوالاتتان را بپرسید.

۲- در مورد سوالات احتمالی مصاحبه‌های شغلی تحقیق کنید.
در مورد سوالاتی که عموما در مصاحبه‌های کاری پرسیده می‌شود تحقیق کنید و جواب هایتان را آماده نمایید. یکی دیگر از کلیدهای موفقیت در مصاحبه کاری این است که بتوانید سوالات مصاحبه را پیش‌بینی کنید. ابتدا از مصاحبه کننده بپرسید که آیا سوالات مصاحبه به صورت گروهی پرسیده می‌شود یا نفر به نفر است؟ آیا شما با یک نفر مصاحبه می‌کنید یا با چند نفر؟ هدف شماباید این باشد که مطمئن شوید که می‌توانید پاسخ‌های دقیق و روشن به سوالات مطرح شده بدهید. ابزار مناسب برای این که بتوانید پاسخ‌ها را به خاطر بسپارید این است که پاسخ‌ها را به صورت یک داستان در بیاورید و آن را بیان کنید. نیازی نیست پاسخ‌ها را حفظ کنید و در واقع نباید حفظ کنید بلکه باید نکات اصلی را به خاطر بسپارید و از فن بیان استفاده کنید.

۳- برای مصاحبه شغلی لباس مناسب بپوشید.
لباسی را مناسب با شرکت و یا سازمان مورد نظر انتخاب کنید و سعی کنید حرفه‌ای‌ترین ظاهر خود را برای مصاحبه کاری به نمایش بگذارید. همیشه بدانید که لباس رسمی پوشیدن بهتر از لباس غیر رسمی است. همچنین لباس شما باید اندازه، تمیز و اتو کشیده باشد. جواهرات و بدلیجات را به حداقل برسانید. بهتر است قبل مصاحبه غذا نخورید و سیگار نکشید. همچنین پیش از مصاحبه حتما دهان خود را مسواک بزنید و یا از دهان شویه استفاده کنید.

۴- سر ساعت برسید، آرامش داشته باشید و آماده مصاحبه شوید.
هیچ بهانه‌ای برای دیر رفتن در مصاحبه کاری وجود ندارد. همیشه ۱۵ دقیقه قبل از زمان تعیین شده در محل مصاحبه حضور داشته باشید تا کاغذ بازی‌های تعریف شده را با موفقیت به پایان برسانید و چند دقیقه‌ای بنشینید. رسیدن زودتر از ساعت مقرر شما را با محیط کار آشنا می‌کند. روز قبل از مصاحبه چند نسخه از رزومه خود را تهیه کنید. اگر نمونه‌کاری نیز در دست دارید آن را نیز مانند رزومه آماده داشته باشید. حتما چند خودکار و چند برگه برای یادداشت برداری در دست داشته باشید و زمانی که وارد دفتر می‌شوید گوشی همراه خود را خاموش نمایید و اگر آدامسی در دهن دارید آن را دور بیاندازید.

۵- برخورد اولیه خوب را فراموش نکنید.
یکی از قوانین اصلی برای یک مصاحبه موفق ادب و سلام و احوال پرسی گرم با همه کسانی است در محل مصاحبه می‌بینید. این فرد از نگهبان پارکینگ می‌تواند باشد تا پذیرش و مدیر استخدام. مدیران کنجکاوند که بدانند چقدر شما به عنوان یک متقاضی شغل با دیگر کارمندان می‌توانید ارتباط گرم و صمیمی برقرار کنید. در عین حال شما باید بدانید که اگر رفتار زشت و بی ادبانه و نیز خشمگینانه‌ای با اعضای آن مجموعه داشته باشید، باید قید شغل مورد علاقه‌تان را بزنید. فراموش نکنید که برخورد اولیه یعنی برخوردی که مصاحبه کننده از شما در ثانیه‌های اول مصاحبه دریافت می‌کند، می‌تواند موفقیت و یا شکست شما را در مصاحبه رقم بزند. به کمک لباس مناسب، رسیدن در زمان تعیین شده، و ارتباط بدن صحیح یعنی لبخند و ارتباط چشمی مناسب می‌توانید یک برخورد اولیه قوی را ارائه نمایید. نکته دیگر در ایجاد ارتباط اولیه صحیح دست دادن نه صفت و نه شل است. این که بتوانید در همان ابتدا اشتیاق خودتان را برای شغل مورد نظر به مدیران نشان دهید می‌تواند قدم حیاتی برای شما باشد. تحقیقات نشان می‌دهد مدیران در ۲۰ دقیقه ابتدایی مهم‌ترین تصمیماتشان را درباره استخدام فرد مصاحبه شونده می‌گیرند.

برچسب ها : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =