خوب و بد فروشندگی در شهر ما

خوب وبدفروشندگی درشهرما

در فروشگاهي در خيابان گلسار رشت کفشي براي فرزندم خريدم که پس از يک هفته يکي از لنگه هاي آن پاره شد.

با مراجعه به فروشگاه ، صاحب فروشگاه با استقبال بسيار خوب نسبت به تعويض آن اقدام کرد و گفت:

مشکل از کارگرش است که در هنگام توليد آن دقت لازم را نداشته است.

يک هفته بعد دوباره همان اتفاق افتاد؟ و مجدداً کفش از همان نقطه دچار پارگي شد که باز هم به فروشگاه مراجعه کرديم منتهي اين بار چون که در فروشگاه مشتري ديگري حضور داشت از داخل شدن به فروشگاه خودداري کرديم تا خداي ناکرده تأثير منفي بر فروش فروشنده نداشته باشد.

پس از خروج مشتريان با شرمندگي وارد فروشگاه شده و کفش را به صاحب فروشگاه نشان داديم که خوشبختانه اين بار هم وي با عذرخواهي نسبت به تعويض آن اقدام کرد.

ما که از دوبار تعويض کفش خجالت زده شده بوديم عذرخواهي کرديم ولي وي از ما خواست که چنانچه باز هم اين مسئله پيش آمد نگران نباشيم و کالا را برگردانيم.

البته برايمان اين گونه رفتار فروشنده در شهر و کشوري که غالب فروشندگان ، رفتار ديگري از خود بروز مي دهند، جالب توجه بود.

شايان ذکر است نظير همين اتفاق دوبار براي شلوار خريداري شده از پاساژ پاسارگاد رشت واقع در خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي (سبزه ميدان) رخ داد که هر دوبار فروشندگان جوان آن فروشگاه نسبت به تعويض آن اقدام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =