خلاقیت در فروش فروشگاهی

خلاقیت در فروش فروشگاهی

سال هاي نه چندان دور مشتريان وفادارتر بودند. خريدهاي روزمره شان را تنها از يک يا چند فروشگاه خاص مي خريدند. خريدها اغلب نسيه بود و فروشگاه داران براي هر يک از مشتريان «حساب دفتري» باز مي کردند و مشتريان هم ماهانه – کمتر يا بيشتر – حسابهايشان را تسويه مي کردند،البته برخي مطالبات سوخت هم مي شد امّا ،اين روزها نه از وفاداري مشتريان خبري هست و نه از «حساب دفتري» .

جمله «حساب دفتري نداريم» که بر ويترين مغازه  ها نصب شده جاي «حساب دفتري» را گرفته است.

از يک سو نگراني هاي مغازه داران از عدم وصول مطالبات آن ها را مجبور به نقد فروشي کرده است از سويي ديگر شرايط «تورم رکودي» موجب تغيير الگوي خريد شده است.

محدوديت در اقلام خريد ،تأخير در خريد اقلام گران قيمت و کاهش شدت تقاضا بر وضعيت کسب و کار فروشگاه داران تأثير گذاشته و فروشندگان را در شرايط ترديد و بلاتکليفي قرار داده است.

نسيه بدهند يا ندهند ؟ بفروشند يا نفروشند؟ اگر بفروشند ممکن است مطالبات سوخت شود.اگر نفروشند بايد کسب و کارشان را تعطيل کنند.

تکليف چيست؟در چنين شرايطي چگونه مي توان مشتريان را حفظ کرد؟ آيا راه هايي براي پيشگيري از سوخت شدن مطالبات وجود دارد؟ البته.هميشه انسان هاي خلاق از بحران ها فرصت مي سازند و به سلامت از گردنه ها عبور مي کنند بدون اين که نگران سوخت شدن مطالباتشان باشند.

صاحب فروشگاهي براي عبور از نوسانات بازار و بدون نگراني از سوخت شدن مطالباتش دست به ابتکاري خلاقانه در فروش مي زند. وي براي حفظ مشتريان خود اقدام به فروش کالا به صورت نسيه «حساب دفتري» مي کند منتهي براي اين که خيالش از بابت وصول مطالباتش راحت شود کارت عابر بانک مشتريانش را که يارانه دريافتي آن ها در آن حساب ريخته مي شود را در اختيار مي گيرد آن گاه وقتي که يارانه ها به حساب مشتريان ريخته مي شود، «حساب دفتري» خود را تسويه مي کند.وي با اين کار علاوه بر تقويت رابطه با مشتريان و وفادارکردن آن ها به فروشگاه ،احتمال سوخت شدن مطالباتش را به صفر مي رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =