شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

خلاقیت در فروش فروشگاهی

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۳, ۱۳۹۷ 716 views

خلاقیت در فروش فروشگاهی

سال های نه چندان دور مشتریان وفادارتر بودند. خریدهای روزمره شان را تنها از یک یا چند فروشگاه خاص می خریدند. خریدها اغلب نسیه بود و فروشگاه داران برای هر یک از مشتریان «حساب دفتری» باز می کردند و مشتریان هم ماهانه – کمتر یا بیشتر – حسابهایشان را تسویه می کردند،البته برخی مطالبات سوخت هم می شد امّا ،این روزها نه از وفاداری مشتریان خبری هست و نه از «حساب دفتری» .

جمله «حساب دفتری نداریم» که بر ویترین مغازه  ها نصب شده جای «حساب دفتری» را گرفته است.

از یک سو نگرانی های مغازه داران از عدم وصول مطالبات آن ها را مجبور به نقد فروشی کرده است از سویی دیگر شرایط «تورم رکودی» موجب تغییر الگوی خرید شده است.

محدودیت در اقلام خرید ،تأخیر در خرید اقلام گران قیمت و کاهش شدت تقاضا بر وضعیت کسب و کار فروشگاه داران تأثیر گذاشته و فروشندگان را در شرایط تردید و بلاتکلیفی قرار داده است.

نسیه بدهند یا ندهند ؟ بفروشند یا نفروشند؟ اگر بفروشند ممکن است مطالبات سوخت شود.اگر نفروشند باید کسب و کارشان را تعطیل کنند.

تکلیف چیست؟در چنین شرایطی چگونه می توان مشتریان را حفظ کرد؟ آیا راه هایی برای پیشگیری از سوخت شدن مطالبات وجود دارد؟ البته.همیشه انسان های خلاق از بحران ها فرصت می سازند و به سلامت از گردنه ها عبور می کنند بدون این که نگران سوخت شدن مطالباتشان باشند.

صاحب فروشگاهی برای عبور از نوسانات بازار و بدون نگرانی از سوخت شدن مطالباتش دست به ابتکاری خلاقانه در فروش می زند. وی برای حفظ مشتریان خود اقدام به فروش کالا به صورت نسیه «حساب دفتری» می کند منتهی برای این که خیالش از بابت وصول مطالباتش راحت شود کارت عابر بانک مشتریانش را که یارانه دریافتی آن ها در آن حساب ریخته می شود را در اختیار می گیرد آن گاه وقتی که یارانه ها به حساب مشتریان ریخته می شود، «حساب دفتری» خود را تسویه می کند.وی با این کار علاوه بر تقویت رابطه با مشتریان و وفادارکردن آن ها به فروشگاه ،احتمال سوخت شدن مطالباتش را به صفر می رساند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =