خرید به یاد ماندنی

خرید به یاد ماندنی

چند سال پيش ، در يک سفر تجاري ،به اتفاق يکي از همکاران به خريد رفتيم. قصد داشتم به عنوان هديه براي همسرم يک پالتو بخرم. در اين فکر بودم به کدام سمت بروم که فروشنده اي به من نزديک شد و گفت :بفرمائيد آقا ،مي توانم کمکتان کنم؟

او بعد از اينکه فهميد چه مي خواهم ،به دقت رنگ و جنسي را که همسرم دوست داشت و مشخصات ديگري نظير سن و اندازه همسرم را يادداشت کرد. آنگاه سه نوع لباس را که فکر مي کرد براي همسرم مناسب است ،برايم آورد.

من بي مقدمه و به شکلي صميمانه گفتم :«فکر مي کنيد اين براي همسرم مناسب باشد؟ » فروشنده فوراً عذرخواهي کرد و از من خواست که چند لحظه صبر کنم.رفت و بلافاصله با چهار فروشنده که شبيه به مشخصات همسرم بودند برگشت.من يکي از آنها را که از نظر سايز از همه بيشتر به همسرم شباهت داشت انتخاب کردم ،تا لباس را بپوشد و آن را امتحان کنم ، اما اين فروشنده ها حتي يک کلمه گله و شکايت نمي کردند و همگي لبخند مي زدند.

اين به يادماندني ترين و رضايت آميزترين خريدي بود که تا کنون داشته ام.

هنگامي که رئيسي کار کارکنانش را ارزيابي مي کند،نبايد فقط به ارقام فروش بنگرد،بلکه بايد توانايي کارکنانش را نيز در جلب رضايت مشتري مورد توجه قرار دهد ، به گونه اي که مشتريان پر و پا قرص به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =