شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

حفظ مشتری قدیمی

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۲۵, ۱۳۹۸ 335 views

حفظ مشتری قدیمی

برای جذب مشتری جدید از مشتریان قدیمی غفلت نکنید: اگر چه جذب مشتری جدید جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی احساس کند اهمیت خود را از دست داده است شما را ترک خواهد کرد. تحقیقات نشان داده است که هزینه جذب یک مشتری جدید، بین ۵ تا ۱۱ برابر نگهداری یک مشتری قدیمی است. ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری در حکم فرار ۱۰۰ مشتری دیگر است.
حالت بدون باخت برای مشتری به وجود بیاورید: مشتری هیچ وقت نباید بازنده باشد و حتی نباید چنین احساسی داشته باشد. اگر مشتری احساس کند در یک معامله بازنده است دیگر به فروشگاه شما بر نخواهد گشت. همیشه از تکنیک برنده برنده استفاده کنید. برای اینکار دو راه وجود دارد:

الف) فروشنده برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری او در مواردی سود کم را تحمل کند. البته برای یک دوره کوتاه.

ب) برای حفظ وفاداری مشتری به او تخفیف بدهید هر چند با این کار سود شما کمتر می‌شود ولی با افزایش تعدادمشتری و فروش بیشتر این کمبود جبران خواهد شد

در صورت بروز مشکل در ارتباط با مشتری سریع آن را حل کنید:
در ارتباط کسب و کار با مشتریان ممکن است مشکلات یا شکایتی به وجود بیاید. ایجاد بخشی با عنوان رسیدگی به شکایات می‌تواند علاوه بر بهبود روابط با مشتریان، دیدگاههای مثبت آنها را جلب نموده و باعث افزایش وفاداری آنها گردد.
مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت: علاوه بر رضایت مشتری از محصول و خدمات ارائه شده لذت بردن از محصولات و خدمات نیز باعث افزایش وفاداری مشتری می‌گردد. اگر بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و به درخواست آنها گوش دهید قطعا آنها از این رابطه لذت خواهند برد. مشتریان برای لذت بردن از خدمات و محصولات نباید هزینه‌ای بپردازند.
بیاد داشته باشید که مشتری حق انتخاب دارد:
با توجه به گسترش روز افزون بازارها و تنوع در ارائه خدمات و محصولات نمی‌توان به وفاداری مشتری مطمئن بود. مشتریان به ظاهر راضی هم ممکن است با کوچکترین روزنه‌ای به شرکت رقیب روی بیاورد. هر شرکت یا سازمانی به محض مشاهده چنین حالتی باید رابطه خود را با مشتریان بیشتر و نزدیکتر نماید. با یک تماس ساده و شنیدن نظر مشتری در مورد محصول و یا خدمت می‌تواند این رابطه را تقویت کرد.
خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید:
گاهی اوقات خود را به جای مشتری گذاشته که به شرکت یا فروشگاه شما وارد می‌شود. آیا از نحوه استقبال در هنگام ورود رضایت دارید؟ این کار باعث می‌شود مشتری خود را بیشتر درک کنید و موازنه بین مشتری و محصول به نحوی باشد که بیشتر به نفع مشتری باشد.
از تکنیک‌های جدید بازاریابی استفاده کرده و محصولات و خدمات جدید ارائه دهید:
روش‌های بازاریابی و تبلیغات خود را به روز کرده و با علم و تکنولوژی روز پیش بروید. اگر به همان روش قدیمی و تکراری عمل کنید مشتریان شما نیز تکراری و قدیمی خواهند بود. ولی با استفاده از روش‌های جدید مشتریان جدید جذب خواهید کرد. سعی کنید محصولات و خدمات جدید ارائه دهید. مطلع ساختن افراد از آنها راهی برای جذب مشتری جدی خواهد بود

 

برچسب ها : ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =