شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

جذاب شدن با این راه ها

نوشته شده توسط در تاریخ مهر ۲۳, ۱۳۹۸ 172 views

جذاب شدن با این راه ها

 

  • دیگران را با نام بخوانید

    آیا زمانی که دیگران شما را به نام می خوانند، احساس خوبی به شما دست نمی دهد؟ روانشناسان می گویند:هنگام صحبت با دیگران، نام آنها را مکررا به زبان آورید.
    زمانی که می خواهید مکالمه خود را برای دیگران تعریف کنید، شخص سوم را به نام بخوانید در غیر این صورت به سرعت نام او را فراموش خواهید کرد.
    به زبان آوردن نام دیگران، چه در محیط خانه، چه در محیط کار یا حتی در رابطه عاطفی تان، پیوند مستحکم تری را میان شما می سازد. به علاوه، نشانه ای از احترام و هوش شماست که حس اطمینان را به طرف مقابل نیز انتقال می دهد.

  • به حرف های دیگران گوش دهید

    بیش از این که حرف بزنید، خوب به حرف های طرف مقابل تان گوش دهید. شما دو گوش دارید اما تنها یک لب، پس باید به تناسب از آنها استفاده کنید.

  • تعریف و تمجید دیگران را به درستی پاسخ دهید

    زمانی که شخصی در مقابل شما نشسته و از خوبی ها و نکات مثبت تان می گوید، عکس العمل شما چیست؟ این یکی از حساس ترین لحظه هاست زیرا جوابی که می دهید ممکن است که شما را فردی خودخواه جلوه دهد. برای جلوگیری از این کار به جای گفتن جمله هایی چون «مرسی، شما هم همچنین»، «شما خودتان که از من بهترید» یا «نظر لطف شماست» به شدت بپرهیزید و به جای آن بگویید «ممنون! شنیدن این تعریف ها از زبان شما حس خوبی به من می دهد.» یا «ممنون. شنیدن این تحسین ها تجربه واقعا خوبی برای من خواهد بود.»

 

  • اگر حرف طرف مقابل تان قطع شد، از او بخواهید ادامه دهد

اگر در حال گوش دادن به حرف های فردی بوده اید که ناگهان صحبت هایش قطع شد، در ادامه از او بخواهید که به حرف هایش ادامه دهد. با این رفتار به او نشان می دهید که خود و صحبت هایش برای شما ارزشمند است.

  • بگویید «واقعا متاسفم»

    هر کسی در زندگی داستان غم انگیزی دارد که ممکن است از شما بخواهد که شنونده باشید. در این شرایط بهترین جمله ای که می توانید در جواب تجربه های غم انگیز او به زبان آورید «من واقعا متاسفم» است. با گفتن این جمله به او نشان می دهید که خودتان را جای او گذاشته و درکش کرده اید. در این شرایط آنها به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

  • از مکالمه های کوتاه بپرهیزید

    پینشهاد ما به شما این است که اگر می خواهید سر صحبت را با فردی باز کنید، موضوعی را انتخاب کنید که هر دوی شما بدان علاقمند هستید. در این صورت مکالمه شما دلنشین تر خواهد بود و تاثیر بیشتری بر هر دوی شما خواهد گذاشت.

  • به حالت بدنی تان دقت کنید

    هنگام بلند شدن، نشستن یا صحبت کردن، به حالت بدن تان دقت کنید. حرکات بد بدن، حس خوبی را به دیگران منتقل نمی کند و همچنین موجب دوری آنها از شما خواهد شد. به عنوان مثال نشستن با پاهای باز، قوز کردن یا دست به سینه بودن، نه تنها غرور و تکبر شما را نشان می دهد بلکه موجب دوری طرف مقابل تان از شما نیز خواهد شد.

  • هنگام صحبت به همه نگاه کنید

    اگر در حال صحبت در جمعی هستید، به تمام افرادی که به شما گوش می دهند، نگاه کنید. در این شرایط به آنها نشان می دهید که برای شما اهمیت دارند و در نتیجه بیشتر به شما توجه خواهند کرد. اگر هم فردی در جمع سعی دارد چیزی بگوید اما شرایط برایش فراهم نمی شود، شما از او بخواهید که در گفتگو شرکت کند. به عنوان مثال بگویید:«آقای… شما چیزی می خواستید بگویید؟» اما طوری رفتار نکنید که دیگران احساس خفقان و فشار کنند.

 

  • شکایت نکنید

    مطمئنا خود شما هم دوست ندارید که با افرادی که مدام در حال شکایت و غر زدن هستند، ارتباط برقرار کنید. این کار انرژی منفی ای را منتقل و دیگران را از شما دور می کند. اگر احساس کردید که در حال گله و شکایت هستید، سریع موضوع صحبت را تغییر دهید.

 

  • مکالمه را عاقلانه به پایان برسانید

کلماتی که شما در انتهای مکالمه بیان می کنید، تاثیر زیادی بر دیگران خواهد گذاشت، بنابراین آنها را به درستی انتخاب کنید. جملاتی مانند «من از این گفتگو بسیار لذت بردم» یا «امیدوارم که باقی روزتان فوق العاده باشد» یا «هیچوقت این مکالمه مان را فراموش نخواهم کرد.» می تواند تفاوت زیادی را در احساس طرف مقابل ایجاد کند.

عابدی مدیسه

تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =