شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

تکنیک های فروش موفق چیست

نوشته شده توسط در تاریخ شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ 255 views

تکنیک های فروش موفق چیست

۱-مشتری‌ شناس باشید

یکی ازمهمترین تکنیک‌های فروش موفق مخاطب شناسی یا مشتری شناسی است. یک فروشنده باید مشتری خود را آنالیز کند و بداند نیاز‌ها و انتظارات او چیست. با ایجاد ارتباط درست و دریافت یک سری اطلاعات لازم، خود را جای او بگذارد تا بتواند کالای خود را بهتر معرفی کند. مسلما از آنجایی که مهارت فروشندگی بسیار گسترده است و نمی‌توان یک راهکار مشخص را برای هر فروشنده یا هر مشتری ارائه کرد، فروشنده‌ای موفق عمل می‌کند که بیشتر در اجتماع حضور داشته باشد و از تجربه‌ی همکاران دیگراستفاده کند.

۲-تکنیک بروشور فروش موفق

درجذب مشتری ارتباط غیر کلامی نسبت به ارتباط کلامی تاثیر بیشتری دارد. برای رسیدن به فروش موفق اولین برداشت مشتری از شما اولین جرقه را خواهد زد و او را مثل بروشور به سمت گرفتن اطلاعات و شناخت محصول راهنمایی خواهد کرد. پوشش صحیح، نظافت، حرکت دست، حالت چهره و حتی نوع ایستادن و موارد دیگر مثل طراحی و تصویر‌های بروشور عمل می‌کنند و نکاتی هستند که نظر مشتری را به پیشنهاد‌های شما جلب می‌کند. از طرفی زبان و ادبیات فروشنده درفروش موفق جایگاه ویژه‌ای دارد. برای مثال فروشنده نباید کوچه بازاری و یا خیلی خودمانی صحبت کند همچنین نباید خیلی خشک و رسمی باشد.
با حفظ تعادل در لحن مکالمه، مشتری هم حس بهتر و خوشایندتری خواهد داشت. فروشنده‌ای که کلمات سنگین و پیچیده به کار می‌برد وصحبت‌هایش برای طرف مقابل قابل فهم نیست، هرگز نمی‌تواند به هدفش برسد. به طور کلی تمرکز اصلی این تکنیک روی استفاده صحیح از زبان کلامی و غیر کلامی است که اگر درست و منطقی به کار برده نشود درست مثل بروشوری است که طراحی و رنگ و ترتیب منظم ندارد و یا جمله‌ها و واژه‌هایش خیلی تخصصی است، بنابراین خیلی راحت کنار گذاشته می‌شود.

۳- چاپلوسی نکنید

اغلب فروشنده‌ها برای روشن کردن کلید علاقه در مشتری‌هایشان، به سراغ تعریف و تمجید می‌روند. این کار برای خارج شدن از فضای رسمی و نشان دادن توجه فروشنده به مشتری موثر است، اما نکته‌ی مهم اینجاست که نباید تعریف و تمجیدی را بی‌ دلیل مطرح کرد چرا که عدم صداقت شما در واقع نوعی چاپلوسی تلقی می‌شود و در طرف مقابل حس دافعه به وجود می‌آورد. برای مثال وقتی فروشنده با مشتری خوش پوشی رو به رو است می‌تواند با زیرکی از سلیقه‌ی خوب او تعریف کند وبلافاصله دلیل بیاورد.مثلا بگوید چون انتخاب لباس وهماهنگی رنگ شما درست و هماهنگ است.

۴- تنوع زیاد ممنوع

این یک باور غلط است که تنوع زیاد در کالا و خدمات باعث موفقیت در فروش می‌شود. باید پذیرفت که برای هر نوع محصول، داشتن دو یا سه برند کافی است و بیشتر از آن ذهن مشتری را درگیر و خسته می‌کند و قدرت انتخاب را از او می‌گیرد. مثلا در یک مغازه‌ی فروش پوشاک هر چه تعداد لباس‌ها و رنگ‌بندی‌ها بیشتر شود، احتمال دارد تعداد بازدید کننده‌ها افزایش پیدا کند اما به این دلیل که تنوع، قدرت تصمیم گیری را در مشتری پایین می‌اورد، فروشنده به هدف نهایی خود یعنی فروش محصول دست پیدا نمی‌کند.

۵- قیمت‌ گذاری مناسب

فروشنده‌ باید با توجه به رقابت بازار و ‌قیمت گذاری رقیبان برای محصولات یا خدمات خود قیمتی را تعیین کند به طوری که به روند فروش صدمه نزند. قیمت کالا یک معیار مهم برای بسیاری از مشتری‌ها محسوب می‌شود. اما باید این را هم در نظر داشت که افکار عمومی که در واقع همان صداهایی است که در جامعه شنیده می‌شود، این باور را در ذهن عموم مردم جا انداخته است که “هیچ ارزانی‌ای بی دلیل نیست”. بنابراین گام اول این است که اطمینان مشتری را نسبت به کیفیت کالا و خدماتتان به دست بیاورید و در گام بعدی به سراغ تاکید روی قیمت محصول یا خدماتتان بروید و نظر مشتری‌ها را جلب کنید.

۶- تکنیک قاچ زدن هندوانه

این تکنیک همان اصطلاح هندوانه به شرط چاقو است که از آن در دنیای تبلیغات و فروش به شکل ارائه‌ی نمونه‌های رایگان و تستی استفاده می‌شود.در واقع با در اختیار گذاشتن نمونه‌ی رایگان به مشتری فرصتی داده می‌شود که حس اعتماد در او به وجود بیاید و با خیالی آسوده‌تر تصمیم به خرید بگیرد.

۷- ارائه‌ی خدمات خاص و اشانتیون

دربازاریابی و فروش یکی از روش‌هایی که می‌‌تواند فروش را افزایش بدهد و موفقیت را به همراه داشته باشد، ارائه‌ی خدماتی است که مشتری را تشویق به خرید می‌کند. مثلا با دادن تخفیف ویژه مشتری را به سمت کالا یا خدماتتان هدایت کنید و یا به ازای یک مقدار مشخص خرید، محصول ارزان قیمتی را به شکل رایگان برای مشتری‌هایتان در نظر بگیرید و از این طریق، آن‌ها را به خرید بیشتر محصولاتتان تشویق کنید.

۸- فعالیت درشبکه‌های اجتماعی

امروزه و در عصر ارتباطات یکی از بهترین راه‌های معرفی کالا و فروش، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها است‌. فعالیت در این شبکه‌ها امکان دیده شدن کالا و خدمات را بالا می‌برد. این شبکه‌ها مخاطبان زیادی را از نزدیک‌ترین تا دورترین نقطه پوشش می‌دهند که این فرصت بسیار خوبی است برای دیده شدن، چرا که اولین قدم در معرفی و فروش محصولات و خدمات این است که در معرض دید باشید.

برچسب ها : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 14 =