شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۱۰, ۱۳۹۸ 294 views

تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست

افراد زیادی تصور می کنند بازاریابی و تبلیغات به یک معنا هستند و و از هر دو کلمه به یک منظور استفاده می کنند و به علت نداشتن دانش کافی نمی توانند بخوبی از آنها بهره ببرند. با این که هر دو با اهمیت و اساسی هستند و هدف هر دوی آن ها افزایش مشتری و فروش محصولات است اما در عمل بطور کلی با هم تفاوت دارند. دانستن تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام از آنها بر پیشرفت شما تاثیر گذار خواهد بود.در ابتدا میخواهم هرکدام را بصورت مجزا تعریف کنم و پس از آن به بررسی تفاوت تبلیغات و بازاریابی پرداخته می شود.

  • تبلیغات (Advertising)

تبلیغات عملی است که معمولا با صرفه هزینه همراه است و در آن فروشنده یا تولیدکننده ای با انجام این امر سعی می کند، با معرفی و نمایش محصولات خود و بیان عرضه خدمات به مشتریان فعال، خریدار را از تولید محصول خود آگاه کند. تبلیغات با روش های گوناگونی انجام می شود.برای مثال معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان با پرداخت پول و از طریق فرصتهای جانبی مانند وب سایت های اینترنتی و بیلبورد ها را تبلیغات می نامند.

  • بازاریابی (Marketing)

بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که با استفاده از آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به تامین نیاز ها و خواسته های خود می پردازند.

بازاریابی ارائه محصولات یا خدمات مناسب در بازار مناسب و با قیمت مناسب است. ضمن این که این تبلیغات کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت، در بازاریابی باید از همه مفاهیم ، تعاریف روشن داشت و به بدانیم که باید برای انجام آن برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشیم.

شما فعالیت هایی برای آموزش و تشویق کاربران به استفاده از محصولات و بهره مند شدن از خدمات شما برای گرفتن سهم خود در بازار، افزایش مشتری، افزایش درآمد، معرفی محصولات جدید خود و کسب اعتبار و شهرت انجام می دهید که عبارتند از شناختن هر چه بهتر مشتریان، پشتیبانی خوب و جلب رضایت مشتری برای سوق دادن استفاده مجدد از محصولات و همکاری دوباره با شما برای بهرمندی از خدمات ارائه شده انجام می دهید که باعث تبدیل شدن کاربران به مشتریان جدید و همچنین حفظ رضایت مشتریان قبلی خواهد شد.

برچسب ها : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =