تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند

در بازاریابی آنلاین، تبلیغی است برای مخاطبان خاصی بکار می‌رود، که می‌تواند یک جمعیت شناختی خاص، یک گروه یا یک فرد باشد. در واقع تبلیغات هدفمند فقط به این معنی است که تبلیغات در ارتباط با محتوای وب سایت انتخاب می‌شوند، با این فرض که آن‌ها به خوبی با مخاطبان سایت ارتباط برقرار خواهند کرد.

انواع مختلفی از تبلیغات هدفمند وجود دارند. در اینجا چند نمونه آمده‌است:

تبلیغات هدفمند متنی که براساس رفتار افراد، مانند جستجوهایی که استفاده می کنند و وب سایتهایی که بازدید می کنند انجام می شود. داده‌های ناشی از اینگونه رفتارها به عنوان شاخص‌هایی برای علایق فردی به عنوان راهنمایی برای تصمیم گیری در مورد تبلیغاتی که باید ارائه شوند در نظر گرفته می‌شوند.

تبلیغات هدفمند رسانه‌های اجتماعی که از رویکردهایی برای انتخاب مخاطب برای یک تبلیغ استفاده می‌کند. در فیس بوک، به عنوان مثال، یک شرکت مدیا استریم ممکن است تبلیغات خاصی را بر مبنای داده‌های کاربر از قبیل گروه سنی، جنسیت و علایق ارائه دهد و یا ممکن است بر اساس صفحاتی که کاربر آن ها را دوست دارد برای تبلیغات هدفمند استفاده کند. یک روش دیگر این است که تبلیغات را براساس صفحات و پست‌هایی که دوستانشان لایک می کنند ارائه دهد.
جئو تارگتینگ شامل ارائه تبلیغات به یک بازار خاص براساس موقعیت جغرافیایی خریداران احتمالی است. با در نظر گرفتن شرایط مختلف جهان در هر زمان، شهری، ایالتی یا کشوری، اغلب می‌تواند یک بازار برای محصولات یا خدمات خاص تشکیل دهد.

ریتارگتینگ همچنین با نام ریمارکتینگ نیز شناخته می‌شود و شامل افراد هدف‌گیری شده برای تبلیغات بر اساس محصولات و خدمات خاصی است که آن ها بعد از بازدید از وب سایت انجام می دهند. ریتارگتینگ تکنولوژی پشت تبلیغات است که مردم سایتی را بعد از سایت دیگر دنبال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =