شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

تبلیغات روشی برای بازاریابی

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۱۶, ۱۳۹۷ 851 views
تبلیغات روشی برای بازاریابی

بی شک امروزه تبلیغات یکی از ارکان اصلی و تاثیر گذار در فروش به شمار می رود اما گاهی اوقات آن چیزی را که ما بر آن نام تبلیغات را قرار می دهیم به عنوان ضد تبلیغ عمل می کند  نوشتن ده غزل خوب و تاثیرگذارکه مقبول منتقدان نه چندان مشتاق باشد خیلی راحت تراز نوشتن یک تبلیغ برای جماعت فاقد تشخیص و تحت تاثیر قراردادن آن ها . بحث تبلیغات و اهداف و روشهای تبلغات آنقدر بحث بزرگ و پیچیده ای است که در حیطه این نوشته نمی باشد چرا که هزاران مقاله و کتاب دراین مورد نگاشته شده است . ولی جهت تحقیق در مورد تبلیغات واهداف موثر درتبلیغات در زیر بطور خلاصه و اجمالی به بعضی ازمسائل بصورت گذار اشاره شده است که در سطح جامعی نبوده و فقط جهت اطلاع داشتن از بعضی از مباحث در حیطه تبلیغات می باشد .

برای بررسی مسئله تبلیغات بایستی که در ابتدا تبلغات را لمس کرد و به معنی آن پرداخت .

همه چیز درباره تبلیغات : از همان صبح که چشم هایمان را می گشاییم ، تا شب که چراغ ها و تلویزیون راخاموش کرده و دوباره به خواب می رویم با هزاران نوع پیام تبلیغاتی اعم از رسانه ای و غیر رسانه ای بمباران می شویم .تبلیغات همه جا هست و به چشم می خورد ، حالا در این بازارتبلیغات هرکس بایستی تبلیغات خاص خودراداشته باشد تا از چرخه رقابت و تبلیغات عقب نماندو به اهداف خودبرسد .

یک بار شخصی تبلیغات را اینگونه معرفی کرد که “تبلیغات یعنی دروغ گفتن به مردم و خریدن چیزهایی که اصلا”لازم ندارند ” به نظر شما خنده داراست ؟نه ؟قطعا” ، اما آبراهام لینکلن می گوید : گاهی اوقات می توانید همه ی مردم را گول بزنید ، همیشه می توانیدبعضی از مردم را گول بزنید ، اما همیشه نمی توانید همه ی مردم راگول بزنید .

معنای گفته ی لینکلن در دنیای تبلیغات این است که اگر برای محصول خودهیاهو به راه نیندازید ،  نه تنها شانس موفقیت  را از دست می دهید ، بلکه خیلی زود هم شکست می خورید .

چه چیزی باعث می شود که تبلیغات موثر واقع شود .

تبلیغات موثرعبارتنداز :

ابتکاری : پیام تبلیغات را به شیوهای کاملا”جدید و ابتکاری ارائه دهید .

 تند و کوبنده : عنوان تبلیغات ، متن آگهی یا تصاویر باید به قدری گیرا وجذاب باشد که خوانندگان یا شنوندگان را درجای خودمیخکوب کند .

به یادماندنی : تبلیغات بایدطوری باشدکه هرزمان مشتری هابه محصولات وخدمات مشابه فکرکنندمحصول شما رابه یادآورند .

واضح و روشن : پیام تبلیغاتی باید دقیق و روشن باشد و برای همه قابل درک باشد .

روشنگر: تبلیغات بایددرمورد کالای شما به مردم اطلاعات دهد و درعین حال دلایل مهمی برای خریداین کالا ارائه کند .

تبلیغات موثرباعث فروش کالامی شود .البته کالایی که به وعده های تبلیغاتی عمل کنددرضمن تبلغات موثر باعث فروش کالاهای بدهم می شود،ولی فقط برای یک مرتبه .

آگهی هایی که توجه خوانندگان را جلب می کنند ، روی آن ها تاثیرمی گذارندو شانس خوانده شدن دارند ،آگهی هایی هستند که به طورجذاب و چشمگیری طراحی شده اندو خوانندگان را به درنگ وامی دارند .

آگهی های خوب پرازمطالب درهم و برهم نیستند،بلکه عناوین هوشمندانه و طراحی های چشمگیری دارند.این نوع آگهی ها دوست خوانندگان هستند .

اولین گام در تهیه یک برنامه تبلیغاتی ،مشخص کردن اهداف تبلیغات است .این گونه تصمیمات غالبا” تحت تاثر تصمیم های قبلی درباره بازارهدف ،تعیین جایگاه دربازارو ترکیب عناصر بازاریابی ، تعیین کننده وظیفه ای است که اجرای آن در کل برنامه بازاریابی برعهده تبلیغات خواهدبود .

برای یک برنامه تبلیغاتی ، اهداف ارتباطی و فروش بسیاری را می توان تعین کرد. یک هدف تبلیغاتی ،یک وظیفه ارتباطی خاص است که باید ظرف مدت زمانی خاص و با مخاطبان هدف خاصی برقرارگردد .

اهداف یک برنامه تبلیغاتی خاص بستگی مستقیم به اهداف شرکت یا سازمان داردو با کالایی که قصد تبلیغ آن راداریم دررابطه مستقیم است .

شیوه Dagmar   روشی برای تعیین اهداف تبلیغات است . بنابر روش مزبور همه برنامه های تبلیغاتی بایدبه دقت ،مخاطب هدف راتعیین کرده ودرصدتغییرات مطلوب با معیارخاصی ازاثربخشی ومدت زمانی که آن تغییر یابد عملی گردد را مشخص کند .

اهداف تبلیغات را می توان براساس غرض از تبلیغات تقسیم کرد . غرض از انجام تبلیغات ممکن است آگاه کردن ، متقاعد کردن ، یا یادآوری باشد .

درتنظیم برنامه آگهی بایداهداف را بر مبنای تصمیمات قبلی در باره بازارهدف ، موضع بازار وعناصر بازاریابی مشخص کرد . باتوجه به موضع گیری در بازارو استراتزی عناصر بازاریابی ، هدف آگهی در برنامه کلی بازاریابی تعیین می گردد .

اهداف فروش و ارتباطات زیادی ممکن است دلیل عرضه آگهی باشد . و به مثال هایی از این اهداف اشاره می کنیم .

آگهی اطلاع دهنده و آگاه کننده : نظیر اطلاع رساتی درباره محصولی جدید ، پیشنهاد استفاده های جدیدی از محصول ،مطلع کردن بازاردرباره تغییر در قیمت ، شرح چگونگی کاربرد محصول ، توصیف خدمات موجود ، تصحیح برداشتهای غلط ورفع شایعات ، کاهش نگرانی و ترس مصرف کنندگان و ایجادتصویری مثبت برای شرکت .

بطورکلی تبلیغات اطلاع دهنده شامل : آگاه کردن بازارازوجودیک کالای جدید – اعلام موارداستفاده ی جدید یک کالا – آگاه کردن بازارازتغییرقیمت – توضیح درمورد نحوه ی کار باکالا – شرح خدمات موجود – اصلاح یا برطرف کردن تاثیرات منفی – تعدیل انصراف مصرف کننده – ایجاد یک تصویر ذهنی برای شرکت می باشد .

آگهی متقاعد کننده : نظیر ایجاد ترجیحات برای مارک مشخص ، تشویق به خرید مارک شرکت به جای مارک خریداری شده ، تغییر استنباط های مشتریان از ویژگیهای محصول ، ترغیب مشتریان به خرید “امروز “به جای “فردا” و ترغیب مشتریان به پذیرش فروشندگان آتی شرکت .

در خصوص تبلیغات متقاعدکننده می توان به : ایجادبرتری نام تجاری یک کالا – تشویق مصرف کنندگان به استفاده از نام تجاری یک کالای خاص – تغییردریافت های ذهنی مشتریان نسبت به ویژگیهای کالا – متقاعدکردن مشتری به خریدکالا درزمان حاضر – متقاعدکردن مشتری برای پذیرش فروشنده ی شرکت اشاره نمود .

آگهی یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول درآینده نزدیک ممکن است مورد نیاز باشد ، مانند شرکت های بیمه ، یادآوری محل خرید محصول به مشتریان ،مانند تغییردادن شعبه ،محل شرکت یا فروشگاه ها، یادآوری موقع خرید در زمانهای خارج فصل به مشتریان ، شامل بعضی از تخفیفهای فصلی ، حراج ها و امتیازات و حفظ یاتداوم ارتباط مشتری با محصول وشرکت .

برای تبلیغات یادآوری  کننده می توان موارد : یادآوری به مصرف کنندگان درمورداینکه احتمال احساس نیازبه کالا درآینده ی نزدیک وجوددارد – یادآوری محل خریدکالا – به خاطرسپردن کالادرطول فصولی که ازآن استفاده نمی شود – حفظ آگاهی مطلوب درمشتریان رانام برد .

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 10 =