تبلیغات در زمان رکود وبحران

تبلیغات در زمان رکود وبحران

تلويزيون دومين رسانه قدرتمند تبليغاتي پس از ارتباط هاي چهره به چهره است.

* بايد در زمان رکود به دنبال سهم صدا باشيد؛ زيرا در زمان رکود، فرصت داريد که سهم صدايتان را افزايش دهيد، چون رقبا ساکت تر شده اند.

* بحران مستمر سالهاي 1980 تا 1994 اشاره کرد و گفت:

زماني که اين بحران، افريقاي جنوبي را در برگرفت بسياري از شرکتهاي بين المللي مانند:

پپسي کولا، جنرال موتورز، پژو و….. اين کشور را ترک کردند، اما فولکس واگن، کوکاکولا، يوني ليور، که بري و نستله در زمان رکود، در کنار مردم افريقاي جنوبي ماندند و سالها بعد آمارها نشان داد، آنهايي که در زمان رکود، در کنار مردم افريقاي جنوبي مانده بودند، مردم حامي آنها شدند.

بعدها با کاهش بحران، شرکتهايي که آفريقا را ترک کردند، بازگشتند، مخارج سنگين تبليغاتي را تحمل کردند، اما نتوانستند اعتبار پيشين خود را بدست آورند.

تبلیغات در تحولات عمومی جهان، در همه فعالیت‌های بشری اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، شخصی و جمعی، تأثیر عمد‌ه‌ای دارد.

سالانه میلیاردها دلار در سراسر جهان به‌طور رسمی و علنی صرف تبلیغات می‌شود. امروزه یکی از شاخص‌های تضمین سوددهی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های تجاری، ارائه طرح‌های موفق تبلیغات است. در میان همهمه و غوغای مبادلات و معاملات تجاری، تصور فروش کالایی بدون در نظر گرفتن امکانات و تسهیلات تبلیغاتی، بیشتر به افسانه می‌ماند تا حقیقت.

تبلیغات نوین

تبلیغات طی گذر زمان تغییرات زیادی داشته و متناسب با پیشرفت‌های هر دوره ویژگی‌های خاص خود را دارا بوده است.

امروزه با پیشرفت‌های شگرف در عرصه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، شاهد به وجود آمدن شکل‌های جدیدی از تبلیغات هستیم که طیف متنوعی از اشکال گوناگون تبلیغات، از تبلیغات روی تابلوهای کامپیوتری گرفته تا تبلیغات از طریق گوشی‌های موبایل، تبلیغات اینتراکتیو و تبلیغات در شبکه جهانی اینترنت را شامل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفت =